Toon posts:

Lag spikes tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Tijdens het gamen, bij verschillende games heb ik last van lag spikes die het gamen nogal beinvloeden. We zijn vaak met 3 of 4 man. Dit gebeurt draadloos of met kabel. Wat kan dit zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Switch die er tussen zit is een TP-Link gigabit switch (TL-SG2008D)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er is een andere router geplaats en gereset.
We hebben wifi en bedraad geprobeerd.
Channel al veranderd.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 01:39:
Mijn vraag
Tijdens het gamen, bij verschillende games heb ik last van lag spikes die het gamen nogal beinvloeden. We zijn vaak met 3 of 4 man. Dit gebeurt draadloos of met kabel. Wat kan dit zijn?
Van alles. Nee serieus, van alles. Je beschrijving is niet bepaald duidelijk.
Is het met 3 man op je locatie? Zijn het online games? Welke games? Zijn er games waarbij je het absoluut niet hebt? Zijn er games waarbij het erger is? Heb jij er last van? Heeft iedereen er last van? Heeft iedereen er op hetzelfde moment last van? Kan het zijn dat maar één iemand er last van heeft, maar de rest niet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Switch die er tussen zit is een TP-Link gigabit switch (TL-SG2008D)
Ja je switch, maar wat voor computer heb je? Wat voor hardware zit daar in? Nogmaals is het alleen bij jou of bij iedereen? Zit men draadloos of bedraad te spelen? Heb je al andere kabels geprobeerd als het bedraad is? Hoe zit je TP-Link aangesloten? Waar zit die op aangesloten? Hoe heb je internet?(althans is het überhaupt een internet probleem?) Welke provider heb je voor internet? Heb je wel eens last van trage verbindingen buiten gamen om? Heb je direct op het modem last van trage verbinding? Heb je dit geprobeerd?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er is een andere router geplaats en gereset.
We hebben wifi en bedraad geprobeerd.
Channel al veranderd.

Alvast bedankt!
Zowel WiFi als bedraad? Dus je hebt met beide problemen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is 3 man op de zelfde locatie, het zijn online games, Overwatch, Battlefield 1, Runescape. Geen idee of het bij andere games niet zo is, want die spelen we niet. Overal hetzelfde, een spike van ongeveer 2 seconden. Ik heb er last van. Iedereen heeft er last van. Iedereen heeft er op het zelfde moment last van, en is er op het zelfde moment weer vanaf. Het kan niet zijn dat er maar één iemand last van heeft en de rest niet.

Het zijn 3 laptops, een Asus R753U, een Acer Aspire F 15 en een Acer Aspire V Nitro. Het is bij iedereen. Andere kabels al geprobeerd. TP-Link zit in een router op poort 1 naar poort 1 van tplink. Kabelnoord is de provider. Nooit een trage verbinding buiten het gamen om. Direct op het modem geen last van een trage verbinding, maar wel last van de spikes.

Het probleem is zowel WiFi als bedraad, en geeft exact de zelfde problemen. Elke keer die 2 seconden lag die bij iedereen gelijk begint en stopt.

Edit: Ik bedenk me net dat het probleem ook op ps4 is. Ook alleen, met meerdere mensen en altijd precies op het zelfe moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 02:44:
Het is 3 man op de zelfde locatie, het zijn online games, Overwatch, Battlefield 1, Runescape. Geen idee of het bij andere games niet zo is, want die spelen we niet. Overal hetzelfde, een spike van ongeveer 2 seconden. Ik heb er last van. Iedereen heeft er last van. Iedereen heeft er op het zelfde moment last van, en is er op het zelfde moment weer vanaf. Het kan niet zijn dat er maar één iemand last van heeft en de rest niet.

Het probleem is zowel WiFi als bedraad, en geeft exact de zelfde problemen. Elke keer die 2 seconden lag die bij iedereen gelijk begint en stopt.
Dus ligt het aan je router of aan je internetverbinding.
Je kan even WIN+R > cmd > 'ping 8.8.8.8 -t' uitvoeren.
Dan krijg je dit:

Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=46
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=46

Dit laat je even draaien daarnaast doe je hetzelfde voor het IP adres van je modem. Dit laat je ook draaien als je nu een keer zo'n lagspike hebt moet je in beide even kijken of ze beide hogere ping / verbrekingen krijgen. Als het beide zijn is het je internetverbinding, is het alleen 8.8.8.8(Google DNS) dan is het je modem.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente