Ha Tweakers! Al enkele maanden zit ik dubben hoe mijn nieuwe PC er uit gaat zien. Toch weer een 'high-end' gaming systeem, of wat meer richting de mainstream. Waar ik op uit kom is toch een flinke investering...maar fuck it, ik zit zo vaak achter dat ding.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keuken gebruik. Soms een serie kijken, maar meestal doe ik dat op m'n TV.
En natuurlijk gamen! Ik speel vooral Overwacht op het moment. Andere periodes speel ik League of Legends. Af en toe wat Civ VI, of Starcraft II, of wat voor spel er toevallig tussendoor komt. En als de tijd weer daar is log ik wellicht nog eens in op WoW.
Ik speel dus spellen die (in mijn beleving) niet de grafisch zware spellen zijn. Vaak zijn RPGs relatief
zwaar. Ik zeg niet dat ik die nooit zal spelen, maar ik kom toch vaak weer bij de competitieve online spellen uit. Dus vandaar LoL, OW, SCII, etc.
Dit is ook de reden dat mijn focus ligt op 144hz, niet op 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is eigenlijk € 2000,-. , inclusief monitor!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de SSD 850 EVO 250 is interessant om mee te nemen. M'n PC stamt uit 2009 (!) dus de rest is stokoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn doel is 144hz gamen op zo hoog mogelijke settings, dus bij voorkeur 1440p.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik heb wat dingen uit BestBuy guide overgenomen, en uit de topics hier. Daarnaast MSI moederbord + videokaart vanwege de cashback.
Overigens heb ik altijd Ati/AMD gehad, ik kom daar nu niet op uit...ik denk vanwege de veel besproken 1070 en 1080. Heb je een Ati/AMD alternatief dat beter is, voor hetzelfde (of minder
) geld, schroom dan niet!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo min mogelijk geluid! Met name omdat m'n PC nu ook aanstaat voor afspelen series/films op TV (middels Plex en DNLA in m'n TV).
Ga je overklokken?
Nee, in principe niet. Vroeger.......heeel vroeger....deed ik dat nog wel. Misschien ga ik me d'r weer eens in verdiepen, maar het is niet het uitgangspunt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn belangrijkste vragen:
Wat ik nu bij elkaar heb gezet
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keuken gebruik. Soms een serie kijken, maar meestal doe ik dat op m'n TV.
En natuurlijk gamen! Ik speel vooral Overwacht op het moment. Andere periodes speel ik League of Legends. Af en toe wat Civ VI, of Starcraft II, of wat voor spel er toevallig tussendoor komt. En als de tijd weer daar is log ik wellicht nog eens in op WoW.
Ik speel dus spellen die (in mijn beleving) niet de grafisch zware spellen zijn. Vaak zijn RPGs relatief
zwaar. Ik zeg niet dat ik die nooit zal spelen, maar ik kom toch vaak weer bij de competitieve online spellen uit. Dus vandaar LoL, OW, SCII, etc.
Dit is ook de reden dat mijn focus ligt op 144hz, niet op 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is eigenlijk € 2000,-. , inclusief monitor!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de SSD 850 EVO 250 is interessant om mee te nemen. M'n PC stamt uit 2009 (!) dus de rest is stokoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn doel is 144hz gamen op zo hoog mogelijke settings, dus bij voorkeur 1440p.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik heb wat dingen uit BestBuy guide overgenomen, en uit de topics hier. Daarnaast MSI moederbord + videokaart vanwege de cashback.
Overigens heb ik altijd Ati/AMD gehad, ik kom daar nu niet op uit...ik denk vanwege de veel besproken 1070 en 1080. Heb je een Ati/AMD alternatief dat beter is, voor hetzelfde (of minder
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo min mogelijk geluid! Met name omdat m'n PC nu ook aanstaat voor afspelen series/films op TV (middels Plex en DNLA in m'n TV).
Ga je overklokken?
Nee, in principe niet. Vroeger.......heeel vroeger....deed ik dat nog wel. Misschien ga ik me d'r weer eens in verdiepen, maar het is niet het uitgangspunt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn belangrijkste vragen:
- Klopt deze setup, of zitten hier amateursfouten in?
- Is mijn doel (144hz en 1440p) haalbaar, voor de spellen die ik speel?
- Of is dit juist overkill, gezien de spellen die ik speel? Kan ik dit ook prima af met een PC van € 1000,-?
- Mijn keus voor deze monitor is het resultaat van flink wat geGoogle. Ik kom hierop vanwege de G-Sync en 144hz en de prijs. Als er andere (betere) opties zijn, doe vooral een voorstel! Of G-Sync het nou wel of niet waard is, lees ik ook wisselende dingen. Als het een stuk goedkoper kan zonder G-Sync, terwijl er geen merkbaar verschil is, dan hoor ik dat graag naturlijk
Wat ik nu bij elkaar heb gezet
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 361,50 | € 361,50 |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 173,- | € 173,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 566,59 | € 566,59 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | Dell S2417DG Zwart | € 428,- | € 428,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 142,50 | € 142,50 |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 168,95 | € 168,95 |