Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerk issues met Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds onze verhuizing al maanden last van een continue wegvallende internet verbinding. Het lijkt op onderstaand issue:
https://community.ziggo.n...eem-dhcp-1061/index1.html

Er worden dubbele IP adressen uitgegeven, waardoor het internet steeds wegvalt. Dit gebeurt meerdere keren per dag. Inmiddels heb ik op bijna al mijn apparaten een vast IP adres ingesteld, maar nog steeds waardeloos.

Ik gebruik de WiFi van de modem van Ziggo, de Time Capsule versterkt dit signaal. Het draadloze netwerk wordt verder vergroot met 2 keer een Apple Express en een Apple Airport Extreme. Op de Time capsule zitten ook nog 2 Netgears bekabeld aangesloten voor de ‘vaste’ aansluitingen. Dus alle eigen netwerk apparatuur zit aangesloten op de Apple Time Capsule.

Ziggo Modem
|
Apple Time Capsule
|
⇒ WiFi Apple Airport Express 1ste
⇒ WiFi Apple Airport Express Kelder
⇒ WiFi Apple Airport Extreme BG
⇒ Via kabel Netgear Switch I (vaste aansluitingen kelder)
⇒ Via kabel Netgear Switch II (vaste aansluitingen media PS4, Apple TV, etc)

Moet ik het in het eigen netwerk zoeken en aanpassingen verrichten of gaat dit mis met de Ziggo Modem?

P.S. Nadat netwerk zojuist weer wegviel, kreeg ik de melding: Je internetverbinding is verbroken. Controleer de aansluitingen met de coaxkabel.

De Coax komt binnen op splitter voordat die naar de Modem gaat, andere coaxkabel gaat naar verdeelpunt voor TV aansluitingen in huis. Die kabels van Ziggo klik je er tegenwoordig op, dus die zitten gewoon vast. Kan dat verdeelpunt nog issues geven?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2017 23:03 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:36:
Ik heb sinds onze verhuizing al maanden last van een continue wegvallende internet verbinding. Het lijkt op onderstaand issue:
https://community.ziggo.n...eem-dhcp-1061/index1.html
Dat gaat over twee specifieke types Ubee modemrouter. Heb jij daar een van?
Er worden dubbele IP adressen uitgegeven, waardoor het internet steeds wegvalt. Dit gebeurt meerdere keren per dag. Inmiddels heb ik op bijna al mijn apparaten een vast IP adres ingesteld, maar nog steeds waardeloos.
Hoe heb je dat ingesteld?

De issue waar je hierboven naar linkt gaat specifiek om statische reserveringen in de modemrouter. De DHCP server geeft/gaf diezelfde adressen ook uit aan andere clients. Als je oorspronkelijk geen statische reserveringen had, zou je er geen last van hebben. Als je in plaats van statische reserveringen handmatig vast IP's toegekend hebt binnen het subnet van de modemrouter, maar buiten de DHCP-pool, dan zou je er ook geen last van kunnen hebben. En als je handmatig statische IP's op je devices binnen de DHCP pool ingesteld hebt, dan is dit normaal gedrag bij foute configuratie.
Ik gebruik de WiFi van de modem van Ziggo, de Time Capsule versterkt dit signaal.
:?

WiFi versterkers (in de zin van aparte kastjes) bestaan niet. Wat vaak - ten onrechte - een "versterker" genoemd wordt is een repeater. Dat ontvangt signaal van een AP en zendt hetzelfde nogmaals in zelfde kanaal opnieuw uit.

Hoe is de Time Capsule verbonden met de modemrouter? Indien bedraad is het puur een extra AP.
Het draadloze netwerk wordt verder vergroot met 2 keer een Apple Express en een Apple Airport Extreme.
Ook hier de vraag: hoe zijn die Airports met de Time Capsule verbonden?
Op de Time capsule zitten ook nog 2 Netgears bekabeld aangesloten voor de ‘vaste’ aansluitingen. Dus alle eigen netwerk apparatuur zit aangesloten op de Apple Time Capsule.

Ziggo Modem
|
Apple Time Capsule
|
⇒ WiFi Apple Airport Express 1ste
⇒ WiFi Apple Airport Express Kelder
⇒ WiFi Apple Airport Extreme BG
⇒ Via kabel Netgear Switch I (vaste aansluitingen kelder)
⇒ Via kabel Netgear Switch II (vaste aansluitingen media PS4, Apple TV, etc)

Moet ik het in het eigen netwerk zoeken en aanpassingen verrichten of gaat dit mis met de Ziggo Modem?
Hangt af van de antwoorden op de vragen hierboven.

Eerste waar ik aan denk met het dubbel IP-verhaal is dat je Time Capsule ook een DHCP server actief heeft. Is dat zo? Is het probleem weg als je het uitzet?
P.S. Nadat netwerk zojuist weer wegviel, kreeg ik de melding: Je internetverbinding is verbroken. Controleer de aansluitingen met de coaxkabel.
Dat klinkt als een ander probleem dan hierboven. Mogelijk is nu iets mis met de verbinding tussen modem en CMTS.
De Coax komt binnen op splitter voordat die naar de Modem gaat, andere coaxkabel gaat naar verdeelpunt voor TV aansluitingen in huis. Die kabels van Ziggo klik je er tegenwoordig op, dus die zitten gewoon vast. Kan dat verdeelpunt nog issues geven?
Ja.

- Wat voor modemrouter heb je exact?
- Wat zijn de signaalwaardes (US Tx Power, DS Rx Power en DS Rx SNR) die je erin uit kunt lezen?
- Wat voor splitter heb je daar exact (merk+type)? Als het een plastic geval lijkt zonder naam, haal plastic kapje eraf en kijk op metalen ding eronder.
- Is er op moment dat je deze melding krijgt (goed) beeld op televisie? En werken evt interactieve diensten (apps, uitzending gemist etc)?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:13:
[...]

Dat gaat over twee specifieke types Ubee modemrouter. Heb jij daar een van?

[...]

Hoe heb je dat ingesteld?

De issue waar je hierboven naar linkt gaat specifiek om statische reserveringen in de modemrouter. De DHCP server geeft/gaf diezelfde adressen ook uit aan andere clients. Als je oorspronkelijk geen statische reserveringen had, zou je er geen last van hebben. Als je in plaats van statische reserveringen handmatig vast IP's toegekend hebt binnen het subnet van de modemrouter, maar buiten de DHCP-pool, dan zou je er ook geen last van kunnen hebben. En als je handmatig statische IP's op je devices binnen de DHCP pool ingesteld hebt, dan is dit normaal gedrag bij foute configuratie.

[...]

:?

WiFi versterkers (in de zin van aparte kastjes) bestaan niet. Wat vaak - ten onrechte - een "versterker" genoemd wordt is een repeater. Dat ontvangt signaal van een AP en zendt hetzelfde nogmaals in zelfde kanaal opnieuw uit.

Hoe is de Time Capsule verbonden met de modemrouter? Indien bedraad is het puur een extra AP.

[...]

Ook hier de vraag: hoe zijn die Airports met de Time Capsule verbonden?

[...]

Hangt af van de antwoorden op de vragen hierboven.

Eerste waar ik aan denk met het dubbel IP-verhaal is dat je Time Capsule ook een DHCP server actief heeft. Is dat zo? Is het probleem weg als je het uitzet?

[...]

Dat klinkt als een ander probleem dan hierboven. Mogelijk is nu iets mis met de verbinding tussen modem en CMTS.

[...]

Ja.

- Wat voor modemrouter heb je exact?
- Wat zijn de signaalwaardes (US Tx Power, DS Rx Power en DS Rx SNR) die je erin uit kunt lezen?
- Wat voor splitter heb je daar exact (merk+type)? Als het een plastic geval lijkt zonder naam, haal plastic kapje eraf en kijk op metalen ding eronder.
- Is er op moment dat je deze melding krijgt (goed) beeld op televisie? En werken evt interactieve diensten (apps, uitzending gemist etc)?
Ik heb de Ubee modem: CH7465LG-ZG

Ik heb in de Ziggo Modem een reeks ingesteld die automatisch uitgegeven kan worden, zeg maar tot en met de ***.75. De IP adressen op de devices heb ik vast ingesteld boven de ***.75 reeks maar wel binnen de pool. Dat zou elkaar dus niet moeten kruisen. Alleen mijn Sonos boxen kan ik niet instellen. Ik heb dus geen IP adressen op de modem ingesteld.

TC is bedraad verbonden inderdaad. Zoals jij het stelt een extra AP.

De Airports zijn via WiFi verbonden.

Alle Apple devices zijn niet als DHCP ingesteld.

Splitter is an Hirschmann, ziet er stabiel uit.

Zal bij storing eens kijken of er nog TV is, heb ik nog niet eerder op gelet.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Ik heb de Ubee modem: CH7465LG-ZG
Nee, dat is een Compal modem. Ander modem dus, en andere onderliggende techniek (de Ubee modems uit je link hebben Broadcom router chips, deze CH7465LG is Intel-based). Oftewel jij hebt hoogstwaarschijnlijk last van iets anders.
Ik heb in de Ziggo Modem een reeks ingesteld die automatisch uitgegeven kan worden, zeg maar tot en met de ***.75. De IP adressen op de devices heb ik vast ingesteld boven de ***.75 reeks maar wel binnen de pool. Dat zou elkaar dus niet moeten kruisen. Alleen mijn Sonos boxen kan ik niet instellen. Ik heb dus geen IP adressen op de modem ingesteld.
OK, alles dus binnen zelfde subnet, en dan ofwel dynamisch (Sonos) danwel fixed buiten de DHCP pool. Dat klinkt goed.
TC is bedraad verbonden inderdaad. Zoals jij het stelt een extra AP.
Mooi, inderdaad een simpele AP, wat veruit beste is voor WiFi.
De Airports zijn via WiFi verbonden.
Minder mooi (ze fungeren als repeater, dus elke bit moet meerdere keren door de lucht, wat je performance om zeep helpt), maar staat los van IP addressering.
Alle Apple devices zijn niet als DHCP ingesteld.
Zou ook goed moeten zijn.

Kun je een voorbeeld geven van de IP-adressen die je dubbel krijgt (private IP-adressen kun je sowieso posten op een forum, die dingen kunnen toch niet gerouteerd worden...)? En op welke apparaten krijg je dan die IP's dubbel?

Oh, en Ziggo... heb je een Horizon DTV box? En is dat ding aan je netwerk gekoppeld (via Ethernet of WiFi)? Zo ja: grote kans dat dat je probleem is. Loshalen.
Splitter is an Hirschmann, ziet er stabiel uit.
Hirschmann levert doorgaans goed spul, maar dat wil niet zeggen dat het de juiste is voor deze situatie. Welke exact?

En zoek die signaalwaardes eens op in de modem.
Zal bij storing eens kijken of er nog TV is, heb ik nog niet eerder op gelet.
Bij storingen tussen modem en rest van de wereld altijd een verstandige. Als je ook geen TV hebt ligt het complete signaal over de coax eruit. Dan hoef je je niet blauw te zoeken op je LAN ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Nee, dat is een Compal modem. Ander modem dus, en andere onderliggende techniek (de Ubee modems uit je link hebben Broadcom router chips, deze CH7465LG is Intel-based). Oftewel jij hebt hoogstwaarschijnlijk last van iets anders.

[...]

OK, alles dus binnen zelfde subnet, en dan ofwel dynamisch (Sonos) danwel fixed buiten de DHCP pool. Dat klinkt goed.

[...]

Mooi, inderdaad een simpele AP, wat veruit beste is voor WiFi.

[...]

Minder mooi (ze fungeren als repeater, dus elke bit moet meerdere keren door de lucht, wat je performance om zeep helpt), maar staat los van IP addressering.

[...]

Zou ook goed moeten zijn.

Kun je een voorbeeld geven van de IP-adressen die je dubbel krijgt (private IP-adressen kun je sowieso posten op een forum, die dingen kunnen toch niet gerouteerd worden...)? En op welke apparaten krijg je dan die IP's dubbel?

Oh, en Ziggo... heb je een Horizon DTV box? En is dat ding aan je netwerk gekoppeld (via Ethernet of WiFi)? Zo ja: grote kans dat dat je probleem is. Loshalen.

[...]

Hirschmann levert doorgaans goed spul, maar dat wil niet zeggen dat het de juiste is voor deze situatie. Welke exact?

En zoek die signaalwaardes eens op in de modem.

[...]

Bij storingen tussen modem en rest van de wereld altijd een verstandige. Als je ook geen TV hebt ligt het complete signaal over de coax eruit. Dan hoef je je niet blauw te zoeken op je LAN ;)
Ik heb me nu nogmaals gestort op de Horizonbox. Ik heb nu deze aanpassing doorgevoerd:
https://community.ziggo.n...estaand-thuisnetwerk-6853

Eens kijken of dat wellicht de stoorzender was.

Ik heb alleen het IP adres van de Horizonbox op 192.168.17.230 gezet (de eerste reeks is namelijk mijn thuisnetwerk). Ik neem aan dat dit correct is. Dit IP adres valt ook buiten de reeks van mijn Airport. De HB is niet verbonden met de modem. Ik ben alleen de WiFi vergeten uit te zetten en kom nu niet meer in de Box. Is dat een issue?

Als ik via de afstandbediening kijk geeft die bij thuisnetwerk de status gateway-modus aan.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als de box echt niet verbonden is met de modem (niet via WiFi of Ethernet) kan het niet uitmaken voor je LAN - maar voor de zekerheid zou ik een ander subnet op de Horizon box instellen (de default 192.168.192.0/24 lijkt me een goede). *Als* dat ding roet in het eten gooit zie je het gelijk, dan krijgen je apparaten namelijk IP's uit die reeks.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:44:
Als de box echt niet verbonden is met de modem (niet via WiFi of Ethernet) kan het niet uitmaken voor je LAN - maar voor de zekerheid zou ik een ander subnet op de Horizon box instellen (de default 192.168.192.0/24 lijkt me een goede). *Als* dat ding roet in het eten gooit zie je het gelijk, dan krijgen je apparaten namelijk IP's uit die reeks.
Je kan het IP adres invullen en het subnet:
4a) IP-adres: .230, bijv 10.10.10.230 of 192.168.100.230
4b) Subnetmasker: 255.255.255.0

Dus voor de eerste ipv 192.168.17.230 moet ik dan 192.168.192.0 kiezen? En dan de 255.255.255.0 laten staan?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:49:
[...]

Je kan het IP adres invullen en het subnet:
4a) IP-adres: .230, bijv 10.10.10.230 of 192.168.100.230
4b) Subnetmasker: 255.255.255.0

Dus voor de eerste ipv 192.168.17.230 moet ik dan 192.168.192.0 kiezen? En dan de 255.255.255.0 laten staan?
192.168.192.0/24 is een netwerk. Een /24 netwerk heeft een 255.255.255.0 subnetmasker (want 24 bits).

Kies dus een IP binnen dat netwerk. 192.168.192.1 lijkt me een goede.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:01:
[...]

192.168.192.0/24 is een netwerk. Een /24 netwerk heeft een 255.255.255.0 subnetmasker (want 24 bits).

Kies dus een IP binnen dat netwerk. 192.168.192.1 lijkt me een goede.
Ok, pas ik dat nog aan als ik er weer in kom :-)

Nog even een correctie voor de DHCP. Deze staat aan op de modem van Ziggo, daar kan je aantal apparaten opgeven (245). Ik heb bij de Time Capsule de instelling op alleen DHCP gezet, daardoor kan ik daar de IP range aangeven van ***.2 tot en met *.80. De vaste IP adressen heb ik buiten die *.80 gezet, maar wel binnen de 245 apparaten.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Ok, pas ik dat nog aan als ik er weer in kom :-)

Nog even een correctie voor de DHCP. Deze staat aan op de modem van Ziggo, daar kan je aantal apparaten opgeven (245). Ik heb bij de Time Capsule de instelling op alleen DHCP gezet, daardoor kan ik daar de IP range aangeven van ***.2 tot en met *.80. De vaste IP adressen heb ik buiten die *.80 gezet, maar wel binnen de 245 apparaten.
Probleem gevonden dus :o

Je hebt dus een apparaat dat IP's uitdeelt van *.10 tot en met *.255, en nog eentje die aan apparaten in zelfde netwerk *.2 tot en met *.80 uitdeelt. Dat overlapt volledig en gaat dus ook geheid fout.

Heb je een goede reden om 2 DHCP-servers in zelfde netwerk te hebben? (tip: nee). Zo niet, zet de DHCP server in de Time Capsule uit en je probleem is weg.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:31:
[...]

Je hebt dus een apparaat dat IP's uitdeelt van *.10 tot en met *.255, en nog eentje die aan apparaten in zelfde netwerk *.2 tot en met *.80 uitdeelt. Dat overlapt volledig en gaat dus ook geheid fout.

Heb je een goede reden om 2 DHCP-servers in zelfde netwerk te hebben? (tip: nee). Zo niet, zet de DHCP server in de Time Capsule uit en je probleem is weg.
8)7 Ik heb dat trouwens aangepast nadat ik issues had dacht ik, met name om toen een deel vaste IP adressen te geven.

Ga ik dat eerst aanpassen en kijken hoe dat werkt...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:31:
[...]

Nog even een stomme vraag wellicht.

Kan ik in de Ziggo modem ook aangeven dat die bv maar 30 apparaten kan toewijzen, dus tot en met *.40 en dan toch statische IP adressen toekennen boven de *.90? Hoe groot is de pool van adressen die dan uitgegeven kan worden?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De DHCP pool is zo groot als je het instelt. In jouw voorbeeld 30 dus.

Verder moet je onderscheid maken tussen statische toewijzing in router (apparaat blijft via DHCP IP aanvragen, maar krijgt altijd zelfde) en handmatig instellen in apparaat.

Statische toewijzing moet *binnen* DHCP pool gebeuren en gaat dus ten koste van wat overblijft voor dynamische zooi.
Handmatig instellen moet juist buiten de pool gebeuren (maar binnen subnet) en gaat dus niet ten koste van dynamische ruimte.

Zelf doe ik liever statische toewijzingen dan dat ik alles handmatig instel. Als ik ooit iets wil veranderen aan de addressering kan ik dat op een enkele plek doen ipv alle apparaten een voor een langs te gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Na een dag klapte het internet er net weer uit. Ik krijg de volgende melding van Ziggo bij controle:

1 De temperatuur van de Connect Box is normaal.
2 Je internetverbinding werkt.
3 Je IPv4-adres is niet correct.
4 Controleer je internetkabel op beschadigingen en vervang deze als het nodig is.

Dit komt uit de netwerk historie:
Tijd Prioriteit Omschrijving
12-05-2017 17:48:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:48:23 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:48:09 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:48:03 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:43 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:25 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:14 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:11 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:09 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Enig idee wat dit kan zijn?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:54:
Na een dag klapte het internet er net weer uit. Ik krijg de volgende melding van Ziggo bij controle:

4 Controleer je internetkabel op beschadigingen en vervang deze als het nodig is.

12-05-2017 17:48:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:48:23 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:48:09 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:48:03 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:43 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:25 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:14 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:11 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:09 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-05-2017 17:44:00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Dat had ik ook. Bij mij bleek dit aan de MK splitter te liggen. Ik belde even naar Ziggo met de mededeling T3 en T4 fouten en ze stuurde nieuwe coax spul op. Daarna was het verdwenen. Dit is voor zover ik weet, het wegvallen van de coax verbinding.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:59:
[...]

Dat had ik ook. Bij mij bleek dit aan de MK splitter te liggen. Ik belde even naar Ziggo met de mededeling T3 en T4 fouten en ze stuurde nieuwe coax spul op. Daarna was het verdwenen. Dit is voor zover ik weet, het wegvallen van de coax verbinding.
Ok, dan ga ik even bellen.

De TV bleef het net gewoon doen, dus dat signaal wordt niet onderbroken. Had jij dat ook? De modem restart dan en is dan even niet bereikbaar.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:01:
[...]

Ok, dan ga ik even bellen.

De TV bleef het net gewoon doen, dus dat signaal wordt niet onderbroken. Had jij dat ook? De modem restart dan en is dan even niet bereikbaar.
Precies hetzelfde. Al weet ik niet meer wat de tv deed. Ziggo was nou niet echt proactief, ik moest zelf beginnen over de foutcodes.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:18:
[...]

Precies hetzelfde. Al weet ik niet meer wat de tv deed. Ziggo was nou niet echt proactief, ik moest zelf beginnen over de foutcodes.
Nee, ik heb al een keer of 10 contact gehad. En verder dan de standaard riedel dat ik een ander WiFi kanaal moest gebruiken ben ik nooit gekomen... Nog nooit gevraagd naar de status in de modem.

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik zou eens vragen of er een monteur kan komen kijken naar het signaal in de straat. Deze bleek bij mij te laag te zijn, na het verhogen waren de problemen weg

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:54:

Geef het niet-correcte IPv4 adres eens...
Wat is een "internetkabel"?

Dat lijkt op problemen in de DOCSIS upstream gisteren begin van de avond. Dat kun jij niet rechstreeks uitlezen, maar geef eens de signaalwaardes voorzover je ze in de modem wel kunt uitlezen. In ieder geval staat dit los van je dubbele IP-problemen waar dit topic mee begon.

Oslik blyat! Oslik!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Netwerkkabel? Coaxkabel? Waarschijnlijk dat eerste. :S

Net al dat iedereen zegt dat de wifi eruit ligt, terwijl ze aan een kabel zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-05-2017 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:38:
[...]

Geef het niet-correcte IPv4 adres eens...

[...]

Wat is een "internetkabel"?

[...]

Dat lijkt op problemen in de DOCSIS upstream gisteren begin van de avond. Dat kun jij niet rechstreeks uitlezen, maar geef eens de signaalwaardes voorzover je ze in de modem wel kunt uitlezen. In ieder geval staat dit los van je dubbele IP-problemen waar dit topic mee begon.
Ik kreeg in het Airport configuratieprogramma vaak een melding die betrekking had op dubbel uitgegeven Ip adressen. In die Ziggo melding dan iets over die IPv4 adres. Ik heb bijna alle devices die ik gebruik een vast IP adres gegeven, dus dan zou het theoretisch bijna niet meer mogelijk moeten zijn.

Wellicht heb ik wel het meeste last gehad van die laatste meldingen en heb ik mij het meest gefocust op de IP adressen. Woensdag komt er een monteur alles doormeten, wellicht zit het dus niet goed in de Coax kabel tot aan de modem.

Ik heb overigens geen idee wat ze met een internetkabel bedoelen.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is de monteur geweest.

Het 'witte kastje' waar de Coax kabel binnenkomt is vernieuwd. Er is een nieuwe splitter geplaatst. Verder hebben we de coax kabel die liep richting verbindingspunt in de muur voor de TV rechtstreeks vanaf de modem laten lopen. Dus niet meer via het Hirschmann verdeelpunt. Na wat aanpassingen heb ik inmiddels ook goed signaal op de TV en werkt daar oa Replay TV weer, ik miste het niet maar het deed het niet. Lijkt er dus op dat hier in elk geval zaken niet helemaal juist waren.

Daarnaast nog de instellingen in de Horizon box doorlopen en na een reset weer goed/terug gezet (wifi uit, gateway modus, IP adres buiten de reeks). Ook is de software op de connect box weer teruggezet naar de oude software en niet de beta versie die erop stond. Die was er juist opgezet voor de herstart issues, maar de monteur gaf juist aan dat je die versie beter niet kon hebben...

Kortom, genoeg aanpassingen en zaken die blijkbaar niet goed waren. Hopen dat het nu weer stabiel gaat draaien... fingers crossed.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat laatste klinkt nogal twijfelachtig. Welke firmwareversie stond er eerst op (ivm die herstarts) en welke nu?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nu staat er dit op:
Software versie: CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Ik heb niet genoteerd wat erop stond.. Maar ik wist niet dat ze die beta versie er weer opgezet hadden bij de tweede modem die ik kreeg.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

.22m1a... met die laatste toevoeging klint dit juist als een engineering release...

Maar goed, je problemen werden niet veroorzaakt door de modem firmware maar door brakke coaxbekabeling. Dat is nu opgelost, dus prutsen aan firmware zal op dat vlak weinig schelen. Toch slechte troubleshooting: als problemen verholpen zijn is het niet helder welk van de vele acties die genomen zijn verlossend was, en als het niet verholpen is, welke stap dan fout ging :o

Oslik blyat! Oslik!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@Verwijderd
Je moet die horizon box als onderdeel van je eigen netwerk maken, niet als gateway zonder DHCP. Dat kan ook helpen. Natuurlijk alleen als je die met een netwerkkabel verbonden met de rest hebt.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

iantje31 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:29:
Ik zou eens vragen of er een monteur kan komen kijken naar het signaal in de straat. Deze bleek bij mij te laag te zijn, na het verhogen waren de problemen weg
Dit zou ik niet doen totdat je alles in eigen netwerk uitgepluist hebt, zodra je een monteur laat komen en er is niks mis dan kan jij betalen voor het bezoek van de monteur.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 05:42:
@Verwijderd
Je moet die horizon box als onderdeel van je eigen netwerk maken, niet als gateway zonder DHCP. Dat kan ook helpen. Natuurlijk alleen als je die met een netwerkkabel verbonden met de rest hebt.
Beter: gewoon geen verbinding tussen Horizon box en de rest.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:35:
.22m1a... met die laatste toevoeging klint dit juist als een engineering release...

Maar goed, je problemen werden niet veroorzaakt door de modem firmware maar door brakke coaxbekabeling. Dat is nu opgelost, dus prutsen aan firmware zal op dat vlak weinig schelen. Toch slechte troubleshooting: als problemen verholpen zijn is het niet helder welk van de vele acties die genomen zijn verlossend was, en als het niet verholpen is, welke stap dan fout ging :o
Ja, normaal gesproken inderdaad teveel tegelijk aangepast. Maar toch liever dit dan nog een paar keer terugkomen.
dion_b schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:33:
[...]

Beter: gewoon geen verbinding tussen Horizon box en de rest.
Inderdaad, ik wil die Horizonbox niet in het netwerk.

Inmiddels al een uptime van 23 uur en maar 2 T3 errors... dat is allang niet meer gelukt. So far, so good...
Pagina: 1