Output resolutie MacBook Pro 13 inch via Citrix

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 16:41
Ik heb een 2016 MacBook Pro 13 inch en heb een probleem met de scherm resolutie als ik via Citrix inlog op een ander systeem (Windows 7 omgeving).

Het programma wat daarop gebruikt wordt verwacht een bepaalde resolutie om de layout op een bepaalde manier weer te geven (1920x1080). Als deze lager is wordt het praktisch onwerkbaar. Nu heeft de MacBook nog een veel hogere resolutie dan dit dus zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Echter, als ik via Citrix inlog en vervolgens in Windows de resolutie bekijk zie ik daar 1900x1400 staan, wat niet aangepast kan worden (staat ook iets bij als Citrix screen). Hierdoor krijg ik nog steeds de verkeerde layout van het programma.

Weten jullie een oplossing voor dit probleem? Ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken. De resolutie aanpassen van de MacBook lijkt me niet zoveel uithalen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 16:54
RonG schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:33:
Ik heb een 2016 MacBook Pro 13 inch en heb een probleem met de scherm resolutie als ik via Citrix inlog op een ander systeem (Windows 7 omgeving).

Het programma wat daarop gebruikt wordt verwacht een bepaalde resolutie om de layout op een bepaalde manier weer te geven (1920x1080). Als deze lager is wordt het praktisch onwerkbaar. Nu heeft de MacBook nog een veel hogere resolutie dan dit dus zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Echter, als ik via Citrix inlog en vervolgens in Windows de resolutie bekijk zie ik daar 1900x1400 staan, wat niet aangepast kan worden (staat ook iets bij als Citrix screen). Hierdoor krijg ik nog steeds de verkeerde layout van het programma.

Weten jullie een oplossing voor dit probleem? Ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken. De resolutie aanpassen van de MacBook lijkt me niet zoveel uithalen...
Je hebt waarschijnlijk de resolutie van je MacBook geschaald. Je kunt een andere schalingsfactor instellen.
Zie de documentatie hier. Door de resolutie op "meer ruimte" te zetten worden de letters kleiner en krijg je meer "pixels" tot je beschikking.

Bijvoorbeeld. Bij een MacBook retina heb je 2880x1800 pixels. Standaard staat het scherm op 200% schaling. Je hebt dan een scherm resolutie van 1440x900. Elke pixels van je destop gebruikt dan 4 fysieke pixels van het display.

Voor meer info zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
Sepio schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Je hebt waarschijnlijk de resolutie van je MacBook geschaald. Je kunt een andere schalingsfactor instellen.
Zie de documentatie hier. Door de resolutie op "meer ruimte" te zetten worden de letters kleiner en krijg je meer "pixels" tot je beschikking.

Bijvoorbeeld. Bij een MacBook retina 15" heb je 2880x1800 pixels. Standaard staat het scherm op 200% schaling. Je hebt dan een scherm resolutie van 1440x900. Elke pixels van je destop gebruikt dan 4 fysieke pixels van het display.

Voor meer info zie deze link.
Bij de 13" is het 2560X1600. Dit is 16:10 verhouding. Bij 1900 pixels breedte hoort normaal dan 1.187,5 pixels hoogte. Dit kan natuurlijk niet. 1900X1400 is dan ook een hele rare verhouding (kleinste gemeenschappelijke deler in deze verhouding is er niet en dus 19:14) en zal nooit netjes op zo'n scherm passen tenzij je gaat letterboxen.

Citrix ziet dan dus ook de kompleet verkeerde resolutie heb ik het idee aangezien dit echt helemaal nergens op slaat.