Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascotg
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 13:11
Hallo,

Deze zomer doe ik een stage in Nederland (ik ben zelf van België) en ik ben op zoek naar een abonnement om zorgeloos te kunnen surfen/bellen/sms'en. (1 GB internet ongeveer)

Belangrijk is dat ik het na de zomer niet meer nodig heb en dus wil opzeggen na 3 maand. Iemand advies hiervoor?

Beste antwoord (via Ascotg op 11-05-2017 13:09)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:01
Heb je dit wel nodig? Door de nieuwe EU-regeling zou je huidige abonnement ook in Nederland moeten gelden, namelijk.

Tele2 heeft maandelijks opzegbare abonnementen voor redelijk weinig. Verder kan je bij KPN een prepaid simkaart halen, waar je voor €10 per maand onbeperkt kan internetten, 20 minuten bellen en 20 sms'jes kan sturen (capped op 128kbit/s). Is dat te traag, dan kan je eens bij Vodafone kijken (onbeperkte snelheid maar max 1GB).

Simkaarten kan je online bestellen en wellicht op je stageadres laten bezorgen, maar ze liggen ook gewoon bij de supermarkt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Heb je dit wel nodig? Door de nieuwe EU-regeling zou je huidige abonnement ook in Nederland moeten gelden, namelijk.

Tele2 heeft maandelijks opzegbare abonnementen voor redelijk weinig. Verder kan je bij KPN een prepaid simkaart halen, waar je voor €10 per maand onbeperkt kan internetten, 20 minuten bellen en 20 sms'jes kan sturen (capped op 128kbit/s). Is dat te traag, dan kan je eens bij Vodafone kijken (onbeperkte snelheid maar max 1GB).

Simkaarten kan je online bestellen en wellicht op je stageadres laten bezorgen, maar ze liggen ook gewoon bij de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascotg
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 13:11
Ik op de website van mijn operator gezocht, maar ik kon niets vinden over het vervallen van roaming tarieven. Ik denk dat mijn 1 GB internet en onbeperkt sms'en uit België ook niet geldig zal zijn in Nederland.

Bedankt voor de uitleg, ik zal de bovenstaande operatoren eens bekijken. Ik kende namelijk geen Nederlands operatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Heb je een abonnement of prepaid? In het geval van een abonnement is je provider straks verplicht om jou ook data in de rest van Europa aan te bieden nieuws: EU schaft roamingtarieven in 2017 af -update

Kan je wat meer vertellen over je huidige situatie? Anders is een belletje naar je provider misschien een idee :)

Er zijn verder talloze operatoren, verspreid over 4 netwerken. maar over het algemeen liggen de prepaid prijzen vrij dicht bij elkaar. €10 voor 1GB is gebruikelijk. Sommige providers doen daar nog een paar belminuten bij, en KPN doet het dus nog een beetje anders, daarom noemde ik die twee.

[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 11-05-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Ascotg schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:14:
Ik op de website van mijn operator gezocht, maar ik kon niets vinden over het vervallen van roaming tarieven. Ik denk dat mijn 1 GB internet en onbeperkt sms'en uit België ook niet geldig zal zijn in Nederland.

Bedankt voor de uitleg, ik zal de bovenstaande operatoren eens bekijken. Ik kende namelijk geen Nederlands operatoren.
Neem eerst eens contact op met je eigen operator. Als het goed is gaat die regelgeving in per 15 juni. Dus ik weet niet precies in welke periode je hier zal zitten? :)
Meer leesvoer: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/roaming

Edit: @Richh was me net voor met een linkje.
Verder zou ik inderdaad dus gaan bellen, als je pas vanaf 15 juni in NL zit dan is dat waarschijnlijk de beste optie voor je. Informeer eerst, en smijt ze daarna eens om de oren met de EU regelgeving :) :X

[ Voor 15% gewijzigd door Trucker Her op 11-05-2017 13:24 ]

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Als je provider wel roaming blijft rekenen kan je ook nog ees kijekn bij www.robinmobile.nl ook per maand opzegbaar
Pagina: 1