Help! Luide knallen onder vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeritje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09-2019
Hey,

Wij hebben 2 jaar geleden onze nieuwbouw woning betreden.

Na een paar maanden( tijdens de winter) zijn wij opgeschrikt door luide knallen van onder onze vloer.

Het rare was dat de vloer tijdens de winter zéér koud aanvoelde,terwijl de vloer dichter bij het raam warmer was.

Het waren luide knallen die achter elkaar zeer snel kwamen,dat we er bang van worden.

Tot vandaag blijven deze knallen bestaan,dit is niet alle dagen en soms is het weken/maanden stil.

We voelen de knallen ook tot onze voeten als we dicht bij de oorzaak staan.

Het rare is dat de tegels waar we het geluid horen meer en meer hol beginnen te klinken.

Onder de vloer ligt er een waterleiding voor de buitenkraan ( regenwater )

Als we lijn volgen van deze buis,dan is de vloer boven de buis over de volledige lengte hol.( en komen de voegen los)

We hebben vorige zomer overlast gekregen van mieren die uit de plinten kwamen,we hebben dit opgelost gekregen en sinds dien geen enkele mier meer.

Mijn vrouw denkt dat dit door mieren zijn die tunnels en lijm verwijderen onder vloer?

We zijn teneinde raad en vragen ons af wat we kunnen doen?

Kan er een waterlek zijn?,hebben wij mieren onder onze vloer?

Kan er ons iemand helpen bij wie we kunnen zijn?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-06 20:28
Je hebt toch garantie ? (GIW of hoe dat tegenwoordig heet)
Wellicht kan je er even achteraan bellen.

Of vraag een andere aannemer om eens een kijkje te komen nemen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is al geruime tijd gaande en je negeert het tot nu toe? Ik zou zo snel mogelijk de aannemer contacteren die iemand stuurt voor onderzoek. Na de eerste knal had je dit al moeten doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 11:39
Klopgeesten! :D

Ik weet niet of het mogelijk is om onder de vloer te kijken? Dus de kruipruimte? Of is het een appartement?
Ben het overigens wel eens met Tsurany.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59
Temperatuurverschillen door verwarmingsbuizen?

Al bij de buren geweest om te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeritje
Het enige dat ik kan doen is vloer open breken om te zien wat er zicht daar afspeelt.

Wij dachten in het begin dat dit de woning was die zich aan het zetten was.

De woning is zeer snel gebouwd.

Probeer maar eens de aannemer te vertellen dat je knallen hoort vanonder de vloer...hij keek mij aan alsof ik rijp was om naar het gekkenhuis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904375

Wellicht bepaald materiaal onder de vloer dat uitzet/krimpt? Zou het zeker even laten checken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:44

Fiber

Beaches are for storming.

Woon je in Groningen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeritje
neen,ik woon niet in Groningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tegels die losknallen gok ik, ik heb wel een volledige meters er uit zien komen .

staan de tegels ook een beetje bol toevallig

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeritje
Fish schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:32:
tegels die losknallen gok ik, ik heb wel een volledige meters er uit zien komen .

staan de tegels ook een beetje bol toevallig
ik heb het vermoeden dat ze inderdaad in het midden bol staan,niet allemaal maar toch een aantal.

Hoe kan dit dan losknallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ander uitzettings coefficient. vloer die aan het zetten(zakken) is beton buigt nog en beetje door
of nooit goed vast gezeten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:44

Fiber

Beaches are for storming.

Maar wat doe je er aan? Vloer er uit breken en overnieuw leggen...? En valt dat onder de garantie...?

Lijkt me sowieso handig om contact met de leverancier op te nemen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59
Interessant :P Lees online dat ook nog een rol kan spelen of langs de muren er gevoegd is tussen tegel en muur of dat er nog wat ruimte is om te werken.

Dat gaat de aannemer / tegellegger vast niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even een quote uit te OP:
Na een paar maanden( tijdens de winter) zijn wij opgeschrikt door luide knallen van onder onze vloer.

Het rare was dat de vloer tijdens de winter zéér koud aanvoelde,terwijl de vloer dichter bij het raam warmer was.
Er is dus vloerverwarming aanwezig schijnbaar.

Waarschijnlijk is de vloer incl. vloerverwarming niet goed aangelegd ..... Óf er zit nog lucht in het systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-05-2017 23:19 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 23:03
De tegels breken los van de vloer door thermische uitzetting. Je verhaal is op een paar punt niet helemaal duidelijk. Hebben jullie vloerverwarming? En de leiding van de buitenkraan. Die loopt meestal door de kruipruimte en niet in je vloer.

Als je vloerverwarming hebt dan liggen de leidingen daarvan vaak dichter op elkaar bij de ramen omdat je daar meer warmte verlies hebt. Vandaar dat de vloer daar warmer is.

Loop is met een tennisbal stuiterend door de kamer. Liggen de tegels overal los?

Oorzaken zijn er meerdere. Bijvoorbeeld:
Verwarming te hoog afgesteld deze mag max 40gr zijn.
Vloer opgesloten zodat deze niet kan werken.
Verkeerde tegellijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeritje
Hey,

we hebben geen vloerverwarming.
Onze tegels zijn 60 op 60, de rechtse kant van onze woonkamer 2tegels naast elkaar vanaf de achtervenster tot aan de voordeur klinkt hol.
en daar ligt juist de leiding van het regenwater.

De rest van het huis hebben we geen vloeren die hol zijn.

Ook is er wel degelijk een paar mm ruimte vrij gehouden tussen de muur en de voeg,maar uitzetvoegen zou de chapper moeten gedaan hebben.

nu zls er knallen zijn , dan zien we niks dat de vloer omhoog komt.
we horen iets knallen en het zorgt wel voor trillingen..😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

FreakNL

Well do ya punk?

Paar mm kan te weinig zijn....

Maak er anders een filmpje van de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:33
Is het huis op palen gebouwd? Of wat voor fundering heeft het? Het kan alleen krimp zijn in de vloer maar dat zou nu wel gestopt moeten zijn. Is de vloer van de onderkant geïsoleerd?

Het kan ook gewoon te maken hebben met verkeerde tegellijm die niet niet een beetje rek kan hebben. Ik kan me voorstellen dat je in het voorjaar en de herfst/winter last hebt van knallen?

Zijn er ook scheuren in de muren te zien? Is het een vrijstaande woning?

Genoeg vragen. Dit is moeilijk om vanaf een forum op te lossen. Aan het taalgebruik te zien denk ik aan Belgie? Ik weet niet of daar dezelfde garantie regelingen op een woning gelden als in NL.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeritje
Hey,

bedankt voor de info.
ik ga natuurlijk een expert inschakelen.

Onze woning staat niet op palen, een normale fundering.
We hebben enkel scheuren boven, wat door ons is aangeklaard aan de bouw firma.
Die zei dat het normaal was....

ik hoop alleen dat het niks met de stabiliteit te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik denk echt niet dat stabiliteit in het gevaar is.
Mijn beste gok is dat de tegels door uitzetting of inkrimpen loskomen van de chape.
Je zegt ook dat de voegen los komen, kan je dan een tegel uitheffen met zuignap bij voorbeeld?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 20:12
> Die zei dat het normaal was
wtf dude - scheuren in je huis (los van de 'knallen' waar je al dag 1 iets aan had moeten doen) is dit wel redelijk bizar. Ik zou een inspectie laten doen..

[ Voor 4% gewijzigd door Kaaswagen op 11-05-2017 09:06 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Scheren en scheurtjes zijn wel iets anders hé.

In elk nieuw gebouwd huis zitten er wel ergens kleine scheurtjes in het plakwerk.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Afhankelijk van bouwmethode kunnen scheuren optreden. Als je hand erin past, is het tijd om het pand te verlaten.

Is de woning bv opgetrokken uit kalkzandsteen, dan scheurt ie aan alle kanten. :+ Dilatatie te weinig en je hebt al problemen. Zonder palen is het een fundering op staal. Wat voor nu al helpt is een horizontaal/verticaal potloodstreepje met liniaal over een scheur te tekenen met de datum erbij. Als ze niet meer in één lijn staan na verloop van tijd, dan zakt één deel van de woning meer dan het andere deel.

Bij echte knallen gaat er voorspanwapening los, maar dan had je nu al geen huis meer denk ik. ;).

Dan de tegels. Ik vermoed zoals anderen al zeggen dat de tegels loskomen van de vloer. Aangezien ze vrij groot zijn gaat dat met gepast geweld. Grote temperatuurverschillen in één vlak (bv donkere tegel de hele tijd in de zon en de andere helft koel in de schaduw) kan zo zijn problemen geven.

Wat enorm zou helpen is een plattegrond, bouwjaar en de bouwmethode.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30
Joeritje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:05:
Hey,

bedankt voor de info.
ik ga natuurlijk een expert inschakelen.

Onze woning staat niet op palen, een normale fundering.
We hebben enkel scheuren boven, wat door ons is aangeklaard aan de bouw firma.
Die zei dat het normaal was....

ik hoop alleen dat het niks met de stabiliteit te maken heeft.
Heb je hier bewijzen van? Ik zou om me in te dekken dit nog eens via aangetekend schrijven melden, zodat je (als er later meer problemen komen) kan bewijzen dat je op tijd heb gecommuniceerd.

Rechstbijstand inschakelen? Het lijkt me duidelijk dat er iets fout is gegaan, en dat dit dient opgelost te worden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 19:54
Uitzetten door temperatuur kan gruwelijke geluiden geven. In het huis hier hebben ze ooit een standpijp in cement gezet en elke keer als er warm water doorheen loopt (douche/wastafel/wasmachine) dan begint het te knallen alsof iemand zo hard mogelijk met een klauwhamer op een stuk beton staat te rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:16
Staat er toevallig niet ergens Bronbemaling te draaien bij jou in de buurt ? Dan zakt het grondwaterpeil en dat is ook niet altijd even goed voor je huis waardoor het kan zakken/zetten. Hierdoor kunnen je tegels omhoog komen van de vloer, en scheurtjes ontstaan in je muren/wanden. Been there, done that zullen we maar zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Ik heb het elke warme dag hier als de kap weer afkoelt en als de schuifpui open is geweest overdag. Dan gaat de boel zich weer zetten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 18:49
Klinkt als tegels die los springen van de vloer door spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReusKees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-05-2020
Andere mogelijkheid, naast de al vaak genoemde losse tegels, is dat de regenpijp die onder de vloer loopt lek is en grond wegspoelt. Dan heb je nu een holle ruimte onder de vloer. Dat kan verklaren (samen met het water uit de regenpijp) dat het kouder is op de plek.

Kun je niet in de kruipruimte kijken? Of ligt de vloer gelijk op het zandbed gestort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Zit op die plek niet je watermeter? Dat kan ook wel eens knallen geven :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeritje
Hey,

ik vermoed ook een waterlek,maar ik zie nergens water schade.
zowel de vloer als muren zijn niet nat.

Ik snap dat we al eerder hadden moeten actie ondernemen, maar een nieuwbouw zet zich en we zagen er geen problemen in.
nu is het terug zomer en krijgen we opnieuw problemen...

we gaan de vloer openbreken zodat we zien wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Joeritje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:59:
........
we gaan de vloer openbreken zodat we zien wat er mis is.
Je "moet" nog even niets openbreken als je ook via een geboord gaatje met een endoscoop naar de kruipruimte kan voor een visuele camera inspectie. ;)

Dat de bouwer/aannemer vreemd kijkt bij je verhaal moet je vooral niet persoonlijk nemen, dat zal zijn standaard reactie zijn op ongewenst nieuws. :+
Je hebt zo te lezen de bouwer/aannemer slechts gevraagd om advies, wordt het niet tijd te eisen dat hij eens langskomt??

Als hij daar geen zin in heeft, dan kun je aankondigen dat het wat jou betreft ook een echte expert mag zijn, waarvan je de kosten op de bouwer zult verhalen.
Een onafhankelijke second opinion lijkt mij intussen sowieso geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:47

reiker

dan jij!

Als je nou eerst eens probeert de knallen vast te leggen? Je weet zelf vast op welke tijdstippen en onder welke omstandigheden ze voorkomen. Zet er een of andere GoPro of andere camera/geluidsrecorder op en neem het op. De heb je al wat meer in je overleg met de aannemer. Of in je dossier als je er een zaak van moet maken.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 18:18
Je woning is twee jaar jong. Vooral zelfs NIETS ondernemen. Daarmee vervallen je rechten en wordt het straks moeilijker om bij de aannemer je recht te halen (jij zegt....dit was al zo....aannemer gaat zeggen...dat is nadat jij zus en zo gedaan hebt).

Rechtsbijstand inschakelen en aannemer laten opdraven. En dan nog de vraag beantwoorden graag: woon je in Nederland of België? En is je woning onder een bepaalde garantiesysteem gebouwd? Zo ja, die inschakelen!!!

Maar vooral nu zelf niet gaan paniekeervoetballen....dat gaat een dure grap voor jezelf worden!

ps. tot slot kan het helpen als je wat overzichtsfoto's plaatst hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Panzer_V op 12-05-2017 07:01 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Pagina: 1