Toon posts:

DVD afspelen via tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DVD afspeel op mijn pc, gaat dat zonder problemen, zolang ik de film afspeel op de monitor. Maakt niet uit wat voor software decoder: windvd, powerdvd, freedvd, creative soft-DVD.

Maar ik wil de DVD graag op de tv bekijken, via de tv-out van mijn Geforce2 MX200 videokaart. Zodra ik de s-video stekker in de tv-out steek en de tv-aansluit, detecteert TwinView de tv zonder problemen. Ik krijg gewoon de desktop op tv te zien, kan mpeg-video's afspelen op de tv etc. No problemo. Maar zodra ik dan een DVD wil afspelen ontstaan de problemen. Vrijwel alle software decoders geven errormeldingen en spelen de DVD niet af. De error-meldingen zeggen 'current display mode is not supported'. Maakt niet uit of ik mijn scherm resolutie verlaag naar 800x600 of 640x480, ofdat ik het aantal kleuren naar 256 breng, ofdat ik de refresh rate naar 60Hz breng.

Iemand enig idee waar deze problemen door veroorzaakt worden? Hoe kan ik de DVD op de tv krijgen? Moet ergens instellingen veranderen? Of ligt het aan de software decoders?

Vreemd genoeg laat WinDVD 2.2 deze problemen niet zien, maar daarvan heb ik alleen een trial versie. Kan misschien wel ergens wat vandaan halen, maar ik wil graag weten wat de achtergrond van het probleem is.

Ik gebruik win 2K trouwens.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niet meer dubbelposten. He? :(

[topic=177382]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.