Toon posts:

Mirror-backup naar NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over een back-up methode die ik heb.

Ik wil met Syncback een mirror-backup maken naar mijn lokale NAS. Ik stel het back-up profiel zo in dat er ook versiebeheer is tot 365 dagen terug. Als ik dan naar de Cloud wil uploaden zet ik de back-up bestanden op een mini-pc in een Veracrypt container en upload de container vervolgens naar de Cloud.

Het uploaden naar de Cloud is dus redelijk veilig omdat de bestanden in een versleutelde container zitten.

De back-up bestanden op de NAS zijn een mirror van de bestanden op de computer. Nou heb ik alle administratie bestanden (facturen, betalingen) etc allemaal versleuteld met Axcrypt. Maar is het dan nog steeds gevaarlijk om de bestanden zo op de NAS te zetten?

De share op de NAS is gelimiteerd tot de PC waar op gebackupt wordt en de mini-pc die de bestanden moet lezen. Verder heb ik geen tweakers in huis en ben ik de enige die uberhaupt verstand heeft van dit soort zaken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:47:

Het uploaden naar de Cloud is dus redelijk veilig omdat de bestanden in een versleutelde container zitten.
Dit klopt voor een gedeelte niet.
Bij een fout in veracrypt, en iemand heeft een oude kopie van je container, dan kan deze vermoedelijk in de toekomst met een nieuwe gevonden fout in veracrypt wel in de container komen.
Kans is misschien klein.
Hetzelfde geld voor een in beslag genomen iphone, bij een nieuw gevonden fout is er kans op ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 05:38:
[...]

Dit klopt voor een gedeelte niet.
Bij een fout in veracrypt, en iemand heeft een oude kopie van je container, dan kan deze vermoedelijk in de toekomst met een nieuwe gevonden fout in veracrypt wel in de container komen.
Kans is misschien klein.
Hetzelfde geld voor een in beslag genomen iphone, bij een nieuw gevonden fout is er kans op ....
Wat is dan het meest betrouwbaar?

De bestanden in een veracrypt container zetten en uploaden naar de cloud.

OF

Met Acronis backuppen en gewoon de back-up image laten versleutelen door Acronis?