Smart tv audio naar versterker lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrbee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 16:36
Ik probeer muziek van mijn smart tv af te spelen via mijn stereo installatie. Dit lukt mij niet.

Tv: Samsung .UE40J5200 Televisie
Geinstalleerde app: Plex mediaserver
Muziekbibliotheek op mijn server is via Plex te benaderen en op de tv af te spelen. Geluid komt via de tv speakers.
Ik heb de Audio-Uit van de tv met tulpkabeltjes verbonden met mijn hifi versterker.

Wat moet ik nu doen om het geluid uit mijn versterker te krijgen ?

Ik kan via de instellingen de TV luidsprekers uitschakelen, maar ik kan dan niet kiezen voor een ander output kanaal.

Wie helpt mij ?

M.vr.gr
Pjotr Bee

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 15:33

CeesKees

I rest my Kees

Aansluiting - Digitale audio (optisch)
" Beschikbaarheid verschilt per model en regio.
Controleer voordat u externe apparaten en kabels op de tv aansluit het modelnummer van de tv. Aan de
achterkant van de tv bevindt zich een sticker met het modelnummer. De methode van aansluiting kan per model
anders zijn.
Door een AV-ontvanger via een digitale audioconnector (optisch) op de televisie aan te sluiten, kunt u naar digitale
audio luisteren.
Als een apparaat wordt aangesloten via een optische kabel, worden de luidsprekers van de televisie niet
automatisch uitgeschakeld. Als u de luidsprekers van de tv wilt uitschakelen, stelt u Uitvoer tv-geluid (Geluid >
Luidsprekerinstellingen > Uitvoer tv-geluid) in op iets anders dan TV-luidspreker.
Pas het volume van het audioapparaat aan met de afstandsbediening van het apparaat.
" Als er een ongebruikelijk geluid uit het audioapparaat komt terwijl het wordt gebruikt, duidt dit mogelijk op een probleem
met het audioapparaat zelf. Vraag in dat geval de fabrikant van het audioapparaat om ondersteuning.
" Digitale audio is alleen beschikbaar bij uitzendingen die 5.1 kanalen ondersteunen.
Raadpleeg het diagram en sluit de optische kabel aan op de digitale audio-uitgang van de televisie en de digitale
audio-ingang van het apparaat.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

8 9
Aansluiting - Audio-uitgang
" Beschikbaarheid is afhankelijk van het specifieke model.
Controleer voordat u externe apparaten en kabels op de tv aansluit het modelnummer van de tv. Aan de
achterkant van de tv bevindt zich een sticker met het modelnummer. De methode van aansluiting kan per model
anders zijn.
" De namen en de locatie van de aansluitingen kunnen afhankelijk van het model verschillen.
Raadpleeg het diagram en sluit de audiokabel aan op de audio-uitgang van de televisie en de audio-ingang van het
apparaat.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Dit zegt je gebruiksaanwijzing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrbee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 16:36
Deze reacties komen uit de manual. Die had ik al gelezen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 12:27
pjotrbee schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:15:
Deze reacties komen uit de manual. Die had ik al gelezen...
Interessanter is natuurlijk wat er gebeurde toen je die instructies volgde nadat je ze had gelezen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 14:40
Heeft deze tv wel een analoge audio uit ?
Pagina: 1