Afgelopen zomer heb ik voor het eerst in een eeuwigheid een gamesysteem in elkaar gesleuteld:
Ergens begin dit jaar begonnen er zich wat kuren voor te doen. Af en toe klapte de boel eruit en verscheen er "no signal" op het scherm. Soms bleef de pc draaien (geluid in achtergrond), soms resette de boel en soms deed die niks meer en moest ik zelf de boel herstarten. Af en toe gingen de fans van m'n videokaart naar 100%
Poosje mee aangemodderd en dingen geprobeerd:
Zojuist stopte die weer helemaal, echter na harde reboot gingen alleen nog maar de lampjes op mijn moederboard aan en starten niet eens de fans meer.... Nu ben ik het compleet kwijt en hoop dat jullie met me mee kunnen/willen denken.
Wat ik zo snel met googlen tegenkom zou dit wel eens de psu kunnen zijn, maar ook het moederboard maar ook de cpu... Iemand ervaring met deze problemen?
En voordat iemand begint over de veel te grote koeler op m'n cpu, tsjaaa. Beetje pcbouwnoob
PS: Ik heb geen enkel reserve onderdeel om te testen wat er stuk is (eerste pc in jaaaaren)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 208,65 | € 208,65 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 799,- | € 799,- |
| 1 | Logitech Z623 | € 134,50 | € 134,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 42,54 | € 42,54 |
| 1 | CM Storm QuickFire XT - Brown Switch | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 168,95 | € 168,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.174,39 | |
Ergens begin dit jaar begonnen er zich wat kuren voor te doen. Af en toe klapte de boel eruit en verscheen er "no signal" op het scherm. Soms bleef de pc draaien (geluid in achtergrond), soms resette de boel en soms deed die niks meer en moest ik zelf de boel herstarten. Af en toe gingen de fans van m'n videokaart naar 100%
Poosje mee aangemodderd en dingen geprobeerd:
- Herinstalleren drivers
- Bios flashen
- Andere pcie slot
- Windows herinstalleren
- Games installeren
- ....
Zojuist stopte die weer helemaal, echter na harde reboot gingen alleen nog maar de lampjes op mijn moederboard aan en starten niet eens de fans meer.... Nu ben ik het compleet kwijt en hoop dat jullie met me mee kunnen/willen denken.
Wat ik zo snel met googlen tegenkom zou dit wel eens de psu kunnen zijn, maar ook het moederboard maar ook de cpu... Iemand ervaring met deze problemen?
En voordat iemand begint over de veel te grote koeler op m'n cpu, tsjaaa. Beetje pcbouwnoob
PS: Ik heb geen enkel reserve onderdeel om te testen wat er stuk is (eerste pc in jaaaaren)