Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:44
Afgelopen zomer heb ik voor het eerst in een eeuwigheid een gamesysteem in elkaar gesleuteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 208,65€ 208,65
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 449,-€ 449,-
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 799,-€ 799,-
1Logitech Z623€ 134,50€ 134,50
1Scythe Mugen 4€ 42,54€ 42,54
1CM Storm QuickFire XT - Brown Switch€ 0,-€ 0,-
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 64,90€ 64,90
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 137,95€ 137,95
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 168,95€ 168,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.174,39

Ergens begin dit jaar begonnen er zich wat kuren voor te doen. Af en toe klapte de boel eruit en verscheen er "no signal" op het scherm. Soms bleef de pc draaien (geluid in achtergrond), soms resette de boel en soms deed die niks meer en moest ik zelf de boel herstarten. Af en toe gingen de fans van m'n videokaart naar 100%

Poosje mee aangemodderd en dingen geprobeerd:
  • Herinstalleren drivers
  • Bios flashen
  • Andere pcie slot
  • Windows herinstalleren
  • Games installeren
  • ....
Vervolgens na een hoop googlen "besloten" dat het aan de grafische kaart lag. Hup garantie claimen, zo gezegd, zo gedaan. Vandaag "gerepareerde" kaart terug en ik vol enthousiasme dat ding installeren. Helaas al vrij snel tot de conclusie gekomen dat er niks veranderd was. Echter ben ik vol goede moed nogmaals alles gaan herinstalleren, totdat.....

Zojuist stopte die weer helemaal, echter na harde reboot gingen alleen nog maar de lampjes op mijn moederboard aan en starten niet eens de fans meer.... Nu ben ik het compleet kwijt en hoop dat jullie met me mee kunnen/willen denken.

Wat ik zo snel met googlen tegenkom zou dit wel eens de psu kunnen zijn, maar ook het moederboard maar ook de cpu... Iemand ervaring met deze problemen?

En voordat iemand begint over de veel te grote koeler op m'n cpu, tsjaaa. Beetje pcbouwnoob :P

PS: Ik heb geen enkel reserve onderdeel om te testen wat er stuk is (eerste pc in jaaaaren)

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Ik verdenk het moederbord maar je zou eens kunnen kijken of er misschien pinnen in de socket zijn verbogen of dat je koeler er goed op zit.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 13:06
Makkelijkste is meestal om eerst even te testen of je voeding niet gaar is. Misschien ken je nog wel iemand die een andere voeding heeft liggen? En anders is het een mooi product om de wet-koop-op-afstand te kunnen ge(mis)bruiken :X

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:44
Alvast beiden dank.
CryRaven schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:48:
Ik verdenk het moederbord maar je zou eens kunnen kijken of er misschien pinnen in de socket zijn verbogen of dat je koeler er goed op zit.
Ik zal hem volgende week eens uit elkaar halen en eens zien. Zou het wel vreemd vinden aangezien die een half jaar prima gedraaid heeft.
EdwinB schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:54:
Makkelijkste is meestal om eerst even te testen of je voeding niet gaar is. Misschien ken je nog wel iemand die een andere voeding heeft liggen? En anders is het een mooi product om de wet-koop-op-afstand te kunnen ge(mis)bruiken :X
De zo geprezen voeding :( Ik ken wel iemand van wie ik wellicht even zijn voeding zou kunnen proberen.