Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Testcase] U.S.S. Bowfin (Pearl Harbor)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:29
Paar weken geleden had ik het geluk om voor mijn werk iets meer dan een week door te brengen op Hawaii (Oahu om precies te zijn). Twee dagen eraan geplakt om onder andere Pearl Harbor te bezoeken en daar onder andere onderstaande serie gemaakt. Ik was er vroeg met een hele bups Amerikanen, maar die gaan eigenlijk allemaal eerst de gedenktekens bekijken en dus had ik voor een redelijke tijd het rijk alleen in de onderzeeër U.S.S. Bowfin.

1)

2)

3)

4)

5)

6}

7}

8)

9)

10)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nathuran
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:12

Nathuran

Koffie!

Vooral erg interessant om te zien, mooi ook dat je het rijk alleen had. Foto's vind ik technisch dik in orde maar het is geen serie die ik voor een tweede keer zou kijken, daarvoor is 'ie niet spannend genoeg maar eerder informatief.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Foto 1 vind ik wel een mooi sfeerbeeld, zeker om deze collectie te starten.

Verder vind ik de foto's zonder verhaal vaak maar saai. Heb zelf ook wel eens van binnen in een schip/onderzeër foto's gemaakt. Die waren nog een stuk minder interessant dan deze serie van jou.

Wat me stoort is dat foto 8) en foto 10) niet helemaal recht van voren zijn genomen. Misschien kun je dat nog corrigeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:51

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Leuk om eens te zien maar op foto 1 na gewoon een selectie kiekjes, inderdaad niet iets om nog een tweede keer te bekijken.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:28
Foto 4 en 5 vind ik veel te ingewikkeld. Geen idee waar ik naar moet kijken.

Foto 10 is wel beter, maar heb hier het gevoel bij dat het, zoals Ventieldopje ook al benoemt meer een "kiekje" is dan een foto waar wat meer tijd in is gestoken.

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• MRIdev
Dank je voor jullie kritieken! d:)b

Dat de (losse) beelden esthetisch niet de beste waren had ik wel door, maar ik had verwacht dat ze als serie wat meer los zouden maken. Dat komt dus minder goed over dan ik had gehoopt.

De nummering van foto 8 pas ik niet meer aan, want dan is de grap van @NIMIC weg. ;)

Terug naar de ontspanknop dus,,,,,,,

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:38

BoAC

Memento mori

Ik denk dat het spelen met perspectief en compositie de foto's spannender had gemaakt. Nu lijkt het meer een technisch overzicht voor een rapport :)
Dat maakt ook het verschil met foto 1/2 tov de anderen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DivWhis
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:30

DivWhis

Before Sunrise

Ik ben afgelopen jaar ook op de Bowfin geweest en vind het op zich leuk om weer wat plaatjes er van terug te zien. Als registratie is het prima, maar als je het puur op techniek beoordeelt zijn er nog wel wat verbeterpunten.

Allereerst vind ik de bewerking erg vlak. Dat is op zich prima is als registratie, maar ik denk dat het geheel wat meer had gesproken wanneer je voor een iets contrastrijkere bewerking had gekozen. Ook vind ik compositie soms wat slordig. Ik ben meestal de laatste die zich druk maakt om ietwat scheve horizon; maar bij een foto zoals 5, die het echt van zijn symmetrie moet hebben, stoort het me wel dat de foto net niet in het midden is genomen. Daarnaast lijken sommige foto's teveel op elkaar waardoor de tweede niet veel toevoegt, bijvoorbeeld 4-5 en ook 6-7.

Tot slot is de resolutie waarin je de foto's plaatst ook niet bevordelijk voor het kijken. Juist in de drukke foto's waar er veel metertjes en teksten zijn, zou het lijk zijn als ik de tekst ook daadwerkelijk kon lezen. Echter klikken op de foto brengt me niet naar een versie waar dit mogelijk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRIdev
@BoAC : Ik heb nog een aantal foto's met ander invalshoeken. Die zal ik nog toevoegen in een apart bericht.
quote:
DivWhis schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 03:58:

Allereerst vind ik de bewerking erg vlak. Dat is op zich prima is als registratie, maar ik denk dat het geheel wat meer had gesproken wanneer je voor een iets contrastrijkere bewerking had gekozen. Ook vind ik compositie soms wat slordig. Ik ben meestal de laatste die zich druk maakt om ietwat scheve horizon; maar bij een foto zoals 5, die het echt van zijn symmetrie moet hebben, stoort het me wel dat de foto net niet in het midden is genomen. Daarnaast lijken sommige foto's teveel op elkaar waardoor de tweede niet veel toevoegt, bijvoorbeeld 4-5 en ook 6-7.

Tot slot is de resolutie waarin je de foto's plaatst ook niet bevordelijk voor het kijken. Juist in de drukke foto's waar er veel metertjes en teksten zijn, zou het lijk zijn als ik de tekst ook daadwerkelijk kon lezen. Echter klikken op de foto brengt me niet naar een versie waar dit mogelijk is.
Tijdens het bewerken had ik in eerste instantie meer pit in de foto's zitten. Uiteindelijk heb ik de verzadiging wat naar beenden getrokken, omdat ik vond dat de sfeer wat meer ten goede kwam. Voor een duikboot uit de Tweede Wereldoorlog vond ik dit net wat te.

Je opmerking over scheve foto's symmetrie was al door meer mensen (terecht) opgemerkt. Ik heb de foto's wel rechtgetrokken, maar het perspectief niet. Niet echt opgelet eerlijk gezegd. Slordigheid waar ik de volgende keer op zal letten, daarnaast zal ik de foto's aanpassen zodat het perspectief en symmetrie verbetert (hopelijk).

Wat betreft de resolutie van de plaatjes. Uiteraard is op dit forum een max van 1024. De foto's staan op Onedrive en daar zit een functie in om foto's in forums te plaatsen waarbij je een resolutie kan kiezen. Ik zal eens kijken of het mogelijk om de doorgelinkte plaatjes op volle resolutie te zien zijn.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True