Goede grafische/gaming laptop tussen €0,- - €1300,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben (nog steeds) op zoek naar een goede laptop en ik heb jullie advies/ervaring nodig!!

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil programma's gaan gebruiken als photoshop, illustrator en indesign. Daarnaast wil ik video's kunnen bewerken zoals vlogs en spellen kunnen spelen als Heroes of the storm en League of Legends.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de €0,- en €1300,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heen en weer naar vrienden misschien om te gamen, verder niet echt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb niet echt voorkeur voor een merk, zolang de beeldkwaliteit goed is en het zware programma's kan draaien ben ik tevreden.

Ik heb wat specificaties op kunnen zoeken wat betreft de programma's die ik wil gaan gebruiken
(niet specifiek voor apple omdat dit voor zover ik weet boven mijn budget valt):

- min. Intel core I5 of hoger
- windows 10 64-bit
- 8 GB RAM of hoger
- het liefst boven 150 gb ruimte op harde schrijf of hoger
- 15 inch scherm of 17 inch, daar ben ik eerlijk gezegd nog niet uit
- Nividia GeForce gtx 650 of amd radeon hd 7790 of beter

In mijn zoektoch kwamen de HP Pavilion en Asus ROG Strix het meeste naar boven, heeft iemand hier ervaring mee?

Eigenlijk wil ik het liefst een laptop die redelijk te vergelijken valt in zijn prestaties etc. aan een Macbook pro. Dit omdat deze laptops graag gewild zijn in de grafische sector, hoewel er ook laptops schijnen te zijn met Windows die erg in de buurt komen.

Bij voorbaat bedankt _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 05:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:59:
Hallo allemaal,

Ik ben (nog steeds) op zoek naar een goede laptop en ik heb jullie advies/ervaring nodig!!

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil programma's gaan gebruiken als photoshop, illustrator en indesign. Daarnaast wil ik video's kunnen bewerken zoals vlogs en spellen kunnen spelen als Heroes of the storm en League of Legends.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de €0,- en €1300,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heen en weer naar vrienden misschien om te gamen, verder niet echt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb niet echt voorkeur voor een merk, zolang de beeldkwaliteit goed is en het zware programma's kan draaien ben ik tevreden.

Ik heb wat specificaties op kunnen zoeken wat betreft de programma's die ik wil gaan gebruiken
(niet specifiek voor apple omdat dit voor zover ik weet boven mijn budget valt):

- min. Intel core I5 of hoger
- windows 10 64-bit
- 8 GB RAM of hoger
- het liefst boven 150 gb ruimte op harde schrijf of hoger
- 15 inch scherm of 17 inch, daar ben ik eerlijk gezegd nog niet uit
- Nividia GeForce gtx 650 of amd radeon hd 7790 of beter

In mijn zoektoch kwamen de HP Pavilion en Asus ROG Strix het meeste naar boven, heeft iemand hier ervaring mee?

Bij voorbaat bedankt _/-\o_
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-FY040T

Heel veel plezier ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net een review van deze laptop waaruit ik opmaak dat de SSD juist erg langzaam is. Daarnaast vind ik het design een afknapper, ook omdat voor mij de nadruk niet op een game laptop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 05:06:
[...]

Ik las net een review van deze laptop waaruit ik opmaak dat de SSD juist erg langzaam is. Daarnaast vind ik het design een afknapper, ook omdat voor mij de nadruk niet op een game laptop ligt.
Welke opties heb je zelf al opgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wel al een lijstje, 2 omdat ik niet weet of ik beter voor een 15 inch scherm moet gaan of 17.

15,6 inch
HP Pavilion 15-bc076nd - €1099
HP Pavilion 15-bc235nd - €1199
Asus Gaming ROG Strix GL553VD-FY570T - €1299
Asus ROG Strix GL553VD-FY040T - €1299
Asus Strix FX502VM-FY361T - €1349
Asus Gaming ROG Strix GL553VD-FY578T - €1399

17,3 inch
Asus ROG Strix GL753VD-GC097T - €1099
HP Pavilion 17-ab200nd - €1199
Asus ROG Strix GL753VD-GC100T - €1299
HP Pavilion 17-ab273nd - €1299

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35
Wat noem je traag bij een ssd? 500MB/s vs 2000MB/s lijkt een immens verschil maar irl voel je dit nauwelijks bv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Engineer Stewie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:12:
Wat noem je traag bij een ssd? 500MB/s vs 2000MB/s lijkt een immens verschil maar irl voel je dit nauwelijks bv...
Ik heb er vrij weinig verstand van eerlijk gezegd. Het belangrijkste vind ik dat ik programma's kan draaien zonder haperingen of dat de hele bedoeling vastloopt, dit had ik met eerdere laptops wel. Weet niet of dat onder ssd valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:04
Misschien een gekke vraag maar waarom haal je een laptop als je er niet veel mee onderweg bent? Voor 1.3k kan je een mooie desktop samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Khallouki schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:18:
Misschien een gekke vraag maar waarom haal je een laptop als je er niet veel mee onderweg bent? Voor 1.3k kan je een mooie desktop samenstellen.
Ik ben wel van plan de laptop soms mee te nemen naar vrienden om te gamen, had ik als het goed is ook in de beschrijving gezet.
Pagina: 1