Hallo, na een tijd wikken en wegen ben ik er uit, ik wil mijn eerste game PC gaan bouwen. Ik ben tot nu toe een console peasant geweest en wil nu overstappen naar PC master race.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p is het zwaarste wat deze PC voor z'n kiezen gaat krijgen. Voor de rest films kijken en een beetje op internet surfen.
De games die ik er op wil spelen zijn battlefield 1, de volgende cod, de volgende far cry en assassins creed. Civilization VI, watch dogs 2, cs:go, fallout 4, sniper ghost warrior 3 en natuurlijk gta v met mods.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 euro. Paar tientjes meer is geen probleem, en minder al helemaal niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Pas via v&a dit upgradeset gekocht:
Verder al een monitor aanwezig en een ssd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een grote hdd voor games en films, een goede voeding, een mooie behuizing, een goede koeler en een grafische kaart die de nieuwste AAA games op hoge instellingen rond de 60 fps krijgt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, ik houd wel van een underdog, maar ik ben altijd geïnteresseerd in goede alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een redelijk stil systeem, en onderdelen die het een aantal jaren kunnen uithouden, daarnaast de meeste games op hoge instellingen 60 fps kunnen spelen
Ga je overklokken?
Met dit moederbord en deze processor? Dat was ik wel van plan. Ik ben van plan om me goed te informeren over overklokken en dan de processor rond de 4/4.2 GHz te laten lopen, maar dat kan altijd veranderen
Wat verwacht je van ons?[i]
Goede en kritische feedback op het systeem wat ik in gedachten heb, ik wil goede bang for the buck, en ik geef liever een paar euro meer uit dan dat ik over een maand er achter kom dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Alvast bedankt voor de hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p is het zwaarste wat deze PC voor z'n kiezen gaat krijgen. Voor de rest films kijken en een beetje op internet surfen.
De games die ik er op wil spelen zijn battlefield 1, de volgende cod, de volgende far cry en assassins creed. Civilization VI, watch dogs 2, cs:go, fallout 4, sniper ghost warrior 3 en natuurlijk gta v met mods.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 euro. Paar tientjes meer is geen probleem, en minder al helemaal niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Pas via v&a dit upgradeset gekocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4770K Tray | € 386,56 | € 386,56 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2) | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A2400C11R | € 70,95 | € 141,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 528,46 | |
Verder al een monitor aanwezig en een ssd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een grote hdd voor games en films, een goede voeding, een mooie behuizing, een goede koeler en een grafische kaart die de nieuwste AAA games op hoge instellingen rond de 60 fps krijgt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus ROG STRIX-RX480-8G-GAMING | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 4TB | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Grijs | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 546,85 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, ik houd wel van een underdog, maar ik ben altijd geïnteresseerd in goede alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een redelijk stil systeem, en onderdelen die het een aantal jaren kunnen uithouden, daarnaast de meeste games op hoge instellingen 60 fps kunnen spelen
Ga je overklokken?
Met dit moederbord en deze processor? Dat was ik wel van plan. Ik ben van plan om me goed te informeren over overklokken en dan de processor rond de 4/4.2 GHz te laten lopen, maar dat kan altijd veranderen
Wat verwacht je van ons?[i]
Goede en kritische feedback op het systeem wat ik in gedachten heb, ik wil goede bang for the buck, en ik geef liever een paar euro meer uit dan dat ik over een maand er achter kom dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Alvast bedankt voor de hulp!