Ik zoek een apparaat waarmee ik composite/composiet/tulp (L-Audio/R-Audio/Video) van een oude camera (8mm-tape) kan opnemen. Het liefst een USB apparaat die vanaf mijn PC te bedienen is, of als ik de audio/video stream kan openen met een software product om zelf op te nemen. Een extern apparaat die naar een HDD/USB kan opnemen is ook prima.
Het zou nog mooier zijn als er iets is dat ik gewoon een 8mm-tape in mijn PC kan duwen en kan openen/exporteren naar een .mkv/.mp4 of iets dergelijks.
Op dit moment heb ik een oude Dazzle DVC100, maar die beeldkwaliteit is echt ruk en ik krijg er geen geluid uit. Dat ding is ook wel aardig oud.
Ik ben budgetloos, aangezien ik totaal geen verstand heb van video opname, heb ik ook geen inschatting van wat het kost.
Ik heb Windows 10 Pro x64, 32GB RAM, een NVIDIA 980ti en een Intel i7-4790k.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik wil bereiken. Kort gezegd: 8mm tape > digitaal
Het zou nog mooier zijn als er iets is dat ik gewoon een 8mm-tape in mijn PC kan duwen en kan openen/exporteren naar een .mkv/.mp4 of iets dergelijks.
Op dit moment heb ik een oude Dazzle DVC100, maar die beeldkwaliteit is echt ruk en ik krijg er geen geluid uit. Dat ding is ook wel aardig oud.
Ik ben budgetloos, aangezien ik totaal geen verstand heb van video opname, heb ik ook geen inschatting van wat het kost.
Ik heb Windows 10 Pro x64, 32GB RAM, een NVIDIA 980ti en een Intel i7-4790k.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik wil bereiken. Kort gezegd: 8mm tape > digitaal