ASUS Zenbook UX430UA nieuwe start

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 00:40
Ik heb zojuist een ASUS UX430UA binnen gekregen.

In een ander topic heb ik wat vragen gesteld omtrent het verwijderen van bloatware etc. Daarnaast loop ik waarschijnlijk tegen nog wat software-matige dingetjes aan.
Andere eigenaars/geïnteresseerden bleken ook met vragen te zitten waardoor ik gedacht heb om dit topic te starten.

Na starten van Windows 10 zie ik meteen allerlei programma's/apps waar ik nooit van gehoord heb of niet ga gebruiken. Ik kom van een uitgeklede Windows 7 dus momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer.
Windows blijkt een 'refresh' functie te hebben waardoor er een nieuwe Windows zonder enige bloatware wordt geïnstalleerd.
Ik ben van plan dit te gaan doen. Maar ik zie wat programma's waarvan ik niet weet of ze bij Windows horen (en dus opnieuw geïnstalleerd worden) of dat het bloatware van Asus is.

Aan de andere kant is het niet veel werk om de 5-10 programma's die ik echt niet gebruik handmatig te verwijderen.

Als ik het handmatig doe, bereik dan hetzelfde als na de 'refresh' van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Zonder te vertellen welke programma's dit zijn wordt het wel lastig om antwoord te geven.

Windows installeert er ook een aantal maar dit zijn eigenlijk zo'n beetle allemaal apps die je kunt verwijderen door met de rechter muisknop op het tegeltje te klikken vanuit start en vervolgens verwijderen. (op een paar aantal na).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 00:40
Het is een hele lijst... via Google kan ik er natuurlijk achter komen waar ze voor dienen. Maar mocht ik er dan een willen wissen en dit handmatig verwijderen; blijft er dan nog iets achter op mijn computer? Want dan is de refresh-functie misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Micky83 bij programma's blijven vaak wat resten achter, hoe grondig Windows apps verwijderd weet ik niet maar die krijg je bij een nieuwe installatie er toch weer bij.

Je zou kunnen kijken via configuratiescherm en dan programma's en onderdelen wat er aan programma's geinstalleerd staat. Niet alles gaan verwijderen meteen, sommige programma's heb je nodig.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:04
Goed te gebruiken, wel weten wat je weg haalt....http://www.decrap.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Deze lijkt ook wel interessant om eens te proberen?
Bulk Crap Uninstaller

Kan ook de Windows 10 (store) apps verwijderen.
Pagina: 1