Futureproof mediaspeler / streamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Op het moment bezit ik een Minix neo X8H plus. Ik wil graag een nieuw speeltje voor beneden, zodat de minix naar de slaapkamer kan.

Ik zoek een?
Ik zoek een mediaspeler /streamer. Het moet een mooie stap voorwaarts zijn van de minix X8H plus. Ik vind het van belang dat ie alle nieuwe audio en videoformaten af kan spelen. Ik bezit nog geen 4K/HDR tv, maar die gaat komen.

Op het moment stream ik voornamelijk via Kodi. Dan zeg je mss, 4K/HDR en HD audioformaten vind je toch niet. Eens, maar ik zou ook graag de optie open houden om digitale media te kunnen streamen vanaf mijn pc (kan dat met een streamer?) of vanaf de harde schijf vanaf de mediaspeler.

Het is een must dat de streamer de nieuwste/toekomstige androids deftig blijft ondersteunen. Mijn huidige minix heeft bijvoorbeeld al geen android 6 ondersteuning, zodat ik kodi 17 niet kan draaien.

Wat is je budget?
Ik zit niet heel erg vast op het budget, moet gewoon een mooi topnotch apparaat zijn in de trant van een Minix X8H plus. Ik wil best € 200 - € 250 uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zie ook hierboven. Ik wil voornamelijk streamen via Kodi, maar wil wel de optie hebben om eventueel vanaf mijn pc media te streamen naar de mediaspeler of via mijn pc bestanden kunnen overzetten naar de harde schijf van de mediaspeler. Ik ga het apparaat gebruiken icm een FullHD TV en Marantz receiver + 5.1 setup.

De optie dat ziggo go werkt is mooi meegenomen, maar niet essentieel. Zelfde geld voor Netflix HD.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de volgende apparaten gevonden:
- nVidia Shield TV 16gb
- Minix neo U9H
- Himedia Q10pro
- Himedia Q5 (pro?)

Welke vragen heb je hier nog over?
Welk van deze apparaten is de beste streamer?

Is het met de Himedia Q10pro mogelijk om bestanden via mijn thuisnetwerk vanaf mijn pc naar de Himedia te kopiëren?

Is het een mogelijkheid om aan de streamers zonder hdd een hdd via usb 3.0 aan te sluiten en middels de usb 3.0 films op 4K/HDR met HD audio te streamen?

Zoals jullie lezen dub ik nog over alleen een streamer of een streamer voorzien van hdd. Een NAS zie ik niet zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 10-05-2017 19:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En een losse Pi3 met Kodi?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De Pi is een mooi ding maar als je een 4K tv wil gaan halen, zou ik dat niet doen. Nvidia Shield is dan toch wel dé mediaspeler van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Een Pi3 zie ik niet zo zitten. Volgens mij is dat geen plug&play en voor toekomstige 4K niet handig.

De Shield is idd een mooi ding. Nog wel de vraag of de Shield dan ook de beste oplossing is als ik bestanden van mijn pc naar de shield wil streamen. Werkt dat handig? Of kan ik dan beter een Himedia Q10pro met hdd kopen, zodat ik via mijn pc bestanden op de Q10 kan zetten?

De shield met 500gb hdd vind ik te prijzig voor wat je krijgt namelijk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Even heel stom - is een NUC geen oplossing? Is wel een stuk prijziger, maar native Windows is vaak meer aan te knutselen dan aan een mediaplayer. Kan je (vaak) langer plezier van hebben.

Op V&A komen regelmatig nieuwe NUC's van de laatste generatie voorbij, compleet met SSD en RAM voor zo'n 400 - 450 euro. Klap meer geld, maar wat mij ook een klap meer kwaliteit.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:39

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dat streamen naar Nvidia gaat erg makkelijk. Ik gebruik het icm met Plex dan maar Kodi werkt ook prima. Zelf geen ervaring met Kodi, maar lees wel veel positieve ervaringen met Kodi.

De Shield is echt een goeie speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Een NUC is inderdaad ook een mooie oplossing zo te zien, maar wel wat prijzig. Ik wil graah een all-in-one plug & play oplossing. Een NUC moet ook weer geupgraded worden in de toekomst verwacht ik. Kan ik tegen die tijd net zo goed weer een nieuwe mediaspeler halen met de nieuwste snufjes.

Als ik het allemaal zo lees is de Shield de beste oplossing voor mij. Kan ik ook nog mee gamen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Even een andere twist: jij wilt iets anders voornamelijk om toekomstig 4K mee af te spelen, want je wilt een TV gaan kopen die dat kan.
Als de rest nog voldoet: koop dan een TV die 4K formaten vanaf USB af kan spelen. Kunnen de meeste volgens mij wel. Hang je daar je externe schijf aan.

Plus een smart TV snapt DLNA. Dus als jij op je PC een DLNA server draait (dat kan zelfs al via windows media player, al is een losse DLNA server ws handiger) dan kun je die vanaf je TV via je netwerk rechtstreeks benaderen. En de meeste smart TV's ondersteunen ook een of ander vorm van casting, dus casten vanaf PC naar TV lukt meestal ook wel. Heck, mijn LG smart TV uit 2012 herkent mijn windows 7 laptop out of the box al. Dus dat moet ook goed komen.

TL;DR: ik zou lekker mijn geld in mijn zakken houden of het bij de TV leggen. Dikke kans dat die al kan wat jij wilt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb een jaar lang genoten van de Q10 Pro, maar nu hebben ze nog steeds geen firmware update waar Kodi 17 op kan draaien.
Als je een goede speler zoekt die alles probleemloos afspeelt en futureproof is dan is de Nvidia Shield TV de beste box.
Bestanden streamen naar de Shield TV gaat perfect, maar je kun er ook een USB stick of externe schijf op aansluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door HereIsTom op 11-05-2017 23:13 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
The Eagle schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:07:
Even een andere twist: jij wilt iets anders voornamelijk om toekomstig 4K mee af te spelen, want je wilt een TV gaan kopen die dat kan.
Als de rest nog voldoet: koop dan een TV die 4K formaten vanaf USB af kan spelen. Kunnen de meeste volgens mij wel. Hang je daar je externe schijf aan.

Plus een smart TV snapt DLNA. Dus als jij op je PC een DLNA server draait (dat kan zelfs al via windows media player, al is een losse DLNA server ws handiger) dan kun je die vanaf je TV via je netwerk rechtstreeks benaderen. En de meeste smart TV's ondersteunen ook een of ander vorm van casting, dus casten vanaf PC naar TV lukt meestal ook wel. Heck, mijn LG smart TV uit 2012 herkent mijn windows 7 laptop out of the box al. Dus dat moet ook goed komen.

TL;DR: ik zou lekker mijn geld in mijn zakken houden of het bij de TV leggen. Dikke kans dat die al kan wat jij wilt.
Hmm nooit over nagedacht over deze oplossing. Scheelt toch weer € 230 :) thnx voor deze info. Ik ga me daar eens over inlezen over de mogelijkheden. Het gaat mij voornamelijk om het kunnen streamen van 4K content. Via zo'n server kan ik dan ook kodi op de tv via de server benaderen?

Ze zouden gewoon tv's moeten maken met volwaardige google playstore en wat opslagruimte en puike chip. Stamp je daar kodi op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
HereIsTom schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:11:
Ik heb een jaar lang genoten van de Q10 Pro, maar nu hebben ze nog steeds geen firmware update waar Kodi 17 op kan draaien.
Als je een goede speler zoekt die alles probleemloos afspeelt en futureproof is dan is de Nvidia Shield TV de beste box.
Bestanden streamen naar de Shield TV gaat perfect, maar je kun er ook een USB stick of externe schijf op aansluiten.
Thnx, goed om te weten. Heeft die box dan geen update voor android 6/7 gehad? Want kodi 16 zou je moeten kunnen updaten via de store naar 17 als je over android 6/7 beschikt. Althans zo deed ik dat in het verleden met mn minix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
Hulleman schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:50:
[...]

Hmm nooit over nagedacht over deze oplossing. Scheelt toch weer € 230 :) thnx voor deze info. Ik ga me daar eens over inlezen over de mogelijkheden. Het gaat mij voornamelijk om het kunnen streamen van 4K content. Via zo'n server kan ik dan ook kodi op de tv via de server benaderen?

Ze zouden gewoon tv's moeten maken met volwaardige google playstore en wat opslagruimte en puike chip. Stamp je daar kodi op:)
Let alleen wel op, via dnla is het werken met losse subtitels over het algemeen een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
HereIsTom schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:11:
Ik lees wel negatieve ervaringen over de Shield ten aanzien van CEC support (alle andere zaken alleen positief). Wat zijn jouw ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
CEC ondersteuning boeit mij niet. Ik vind het eerder irritant dan dat het wat toevoegd. Een goede ondersteuning voor subs is wel een must. Via kodi werkt dat heel eenvoudig. Weinig zin om daarmee te gaan martelen. Als ik alles zo overweeg is de Shield wel een hele mooie out of the box oplossing voor wat ik zoek. Die heeft tevens ondersteuning voor 4K netflix mocht ik dat ooit willen als kodi niet meer voldoet. Voor echt zware 4K/HDR meuk met hoge bitrate is een hdd of streamen vanaf pc een mooie oplossing.

Ik ben er wel uit denk ik :) over een maandje jarig, dus de Shield is wel n mooi cadeau dacht ik zo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Hulleman schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:50:
[...]

Eh, nee, want op je TV draait geen Kodi maar die ziet gewoon een DLNA server waar je media content op staat. Al is er wel een versie van Kodi voor (ik meen Android) smart TV's. Heb ik echter geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er is ook een Mibox van Xiaomi met 4k support, er is ook een topic over die spelers. De speler heeft ook Chromecast support wat ik wel een pre vind (dat mis ik op mijn Raspberry Pi)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
PageFault schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Ik lees wel negatieve ervaringen over de Shield ten aanzien van CEC support (alle andere zaken alleen positief). Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Probleem met CEC is alleen met bepaalde type TV's is bij HiMedia ook zo en is op te lossen met verloopstekker.
Hulleman schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:54:
[...]
Thnx, goed om te weten. Heeft die box dan geen update voor android 6/7 gehad? Want kodi 16 zou je moeten kunnen updaten via de store naar 17 als je over android 6/7 beschikt. Althans zo deed ik dat in het verleden met mn minix.
HiMedia heeft inderdaad update naar Android 7 gehad, maar een verkeerde vol met fouten waardoor Kodi 17 dus niet goed werkt op de Q10 Pro.
HiMedia had voor een april een update belooft, maar die is er nog steeds niet, ze reageren ook nergens meer op, dus het lukt ze waarschijnlijk niet!

Kodi 17 werkt ook niet op de Minix X8-H Plus.

P.S. Vergeet niet dat de software op een TV erg traag is en meestal niet goed werk, dus ook niet via USB of DLNA. Ik heb tot nu toe nog geen TV gezien waar het wel lekker draait.
Plus dat de mogelijkheden op een Android box, vooral de Shield TV veel uitgebreider zijn!

[ Voor 11% gewijzigd door HereIsTom op 13-05-2017 23:21 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:39

Grudgie

PSN: Grudgie7

Als je je bestanden via TV wilt laten afspelen houd er dan wel rekening mee dat die mediaspeler niet alle audiosporen ondersteunt en dat doet de Nvidia Shield wel.
Pagina: 1