Ik ben al jaren klant bij Xs4all voor internet en bellen.
Binnenkort (volgende week) komt er een KPN monteur om mijn aansluiting gereed te maken voor pairbonding. Ga dan van 21 Mbit naar 34 Mbit.
Ik heb inmiddels (vandaag) al een nieuw modem ontvangen dat geschikt is voor pairbonding.
Dit is de (geplaagde) "Fritzbox 7581".
Op internet lees ik veel klachten over dit modem dus afwachten hoe dit voor mij zal uitpakken.
Er zijn ook mensen waar het prima werkt, dus ben benieuwd!
Zag dat de problemen zich vooral voordoen bij gebruik van DECT en 5 GHz WiFi.
- DECT heb ik niet nodig, sluit telefoon analoog aan.
- Voor 5 GHz is het kanaal vast te zetten op kanaal 36, wat problemen schijnt te verhelpen.
VRAAG 1 :
Als ik toch (te)veel problemen ervaar met dit nieuwe modem (Fritzbox 7581), kan ik dan nog terugvallen op mijn huidige modem "Fritzbox 7360" en deze terugzetten.
Kan ik dan nog eenvoudig 1 ader paar aansluiten/gebruiken..??
(Misschien domme vraag, maar ik heb nog geen enkele ervaring met pairbonding).
Of kan dit NIET omdat van mijn aansluiting de aderparen gecombineerd zijn (ook in de wijkkast), en ik alleen nog maar modems kan gebruiken die pairbonding ondersteunen..??
VRAAG 2 :
Zorgt de KPN monteur technisch voor ALLES (in huis en wijkkast) om pairbonding aan te sluiten en te activeren en daarbij ook mijn wand aansluiting (in woonkamer)..??
Mijn huidige wandcontact aansluiting is nog zo'n ouderwetse met 4 gaatjes.
Wordt deze ook door KPN monteur vervangen voor iets met RJ11 aansluiting(en)..??
VRAAG 3 :
Heb ik dan nog de (2e) monteur van Guidion persé ergens voor nodig..??
Of kan ik als de KPN monteur is geweest de nieuwe "Fritzbox 7581" aansluiten en direct gebruik maken van de aangepaste pairbonding aansluiting..??
De Fritzbox aansluiten en configureren kan ik allemaal zelf, daar heb ik geen hulp bij nodig.
Alvast bedankt voor de reactie(s) !!!
Binnenkort (volgende week) komt er een KPN monteur om mijn aansluiting gereed te maken voor pairbonding. Ga dan van 21 Mbit naar 34 Mbit.
Ik heb inmiddels (vandaag) al een nieuw modem ontvangen dat geschikt is voor pairbonding.
Dit is de (geplaagde) "Fritzbox 7581".
Op internet lees ik veel klachten over dit modem dus afwachten hoe dit voor mij zal uitpakken.
Er zijn ook mensen waar het prima werkt, dus ben benieuwd!
Zag dat de problemen zich vooral voordoen bij gebruik van DECT en 5 GHz WiFi.
- DECT heb ik niet nodig, sluit telefoon analoog aan.
- Voor 5 GHz is het kanaal vast te zetten op kanaal 36, wat problemen schijnt te verhelpen.
VRAAG 1 :
Als ik toch (te)veel problemen ervaar met dit nieuwe modem (Fritzbox 7581), kan ik dan nog terugvallen op mijn huidige modem "Fritzbox 7360" en deze terugzetten.
Kan ik dan nog eenvoudig 1 ader paar aansluiten/gebruiken..??
(Misschien domme vraag, maar ik heb nog geen enkele ervaring met pairbonding).
Of kan dit NIET omdat van mijn aansluiting de aderparen gecombineerd zijn (ook in de wijkkast), en ik alleen nog maar modems kan gebruiken die pairbonding ondersteunen..??
VRAAG 2 :
Zorgt de KPN monteur technisch voor ALLES (in huis en wijkkast) om pairbonding aan te sluiten en te activeren en daarbij ook mijn wand aansluiting (in woonkamer)..??
Mijn huidige wandcontact aansluiting is nog zo'n ouderwetse met 4 gaatjes.
Wordt deze ook door KPN monteur vervangen voor iets met RJ11 aansluiting(en)..??
VRAAG 3 :
Heb ik dan nog de (2e) monteur van Guidion persé ergens voor nodig..??
Of kan ik als de KPN monteur is geweest de nieuwe "Fritzbox 7581" aansluiten en direct gebruik maken van de aangepaste pairbonding aansluiting..??
De Fritzbox aansluiten en configureren kan ik allemaal zelf, daar heb ik geen hulp bij nodig.
Alvast bedankt voor de reactie(s) !!!