Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4K gaming /cad ontwerpen pc

Pagina: 1
Acties:

• Spaghetticat
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-11 16:47
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

Vooral gamen op 4K (combinatie van nieuwste games en oudere) en in de toekomst waarschijnlijk ook VR. Verder moet ik voor mijn studie CAD tekeningen maken en programmeren, dus dat moet hij ook kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het liefst zo goedkoop mogelijk rond de 1200,- maar ik kan redelijk wat rekken als dat een beter systeem levert.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Randapparatuur en beeldscherm neem ik mee. Ik heb een moederbord onlangs gekregen (MSI Tomahawk Arctic H270) en een case heb ik ook (NZXT s340). Verder neem ik mijn SSD mee (Samsung EVO 500GB)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Het moederbord heb ik gekregen en op basis daarvan wil ik mijn pc bouwen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Tray€ 230,51€ 230,51
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 570,95€ 570,95
1WD Purple WD20PURX, 2TB€ 78,50€ 78,50
1NZXT Kraken X42 (zonder AM4 support)€ 115,95€ 115,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,01€ 142,01
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.231,87

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Liever een Intel processor en een Nvidia videokaart. Tot nu toe heb ik daarmee altijd de meeste positieve ervaringen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stil systeem is fijn maar niet noodzakelijk aangezien hier 24/7 metal aanstaat ;). Goedkopere suggesties/alternatieven zijn heel prettig. Onderdelen met RGB ledjes zouden ook heel gaaf zijn.

Ga je overklokken?
Nog niet

Ik wil vooral graag weten of ik een beetje een goede keuze heb gemaakt en of het eventueel nog goedkoper of beter kan. Of als ik compleet verkeerde keuzes heb gemaakt hoor ik graag feedback :)

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Hoe wil jij later overklokken met een H270 en non-K variant processor?
Waarom heb je 3200Mhz RAM gekozen voor een H270 bord?.
Waarom heb je een peperdure waterkoeler voor een processor die toch niet overclocked?
Waarom heb je een WD purple HDD gekozen?

Je build gammelt echt aan alle kanten en ik krijg sterk de indruk dat je maar wat bij elkaar hebt gegooid met de gedachte dat het desktopadvies forum het toch wel voor je allemaal zal rechtzetten.

Verwijderd

Nou nou Tim2010, da's ook niet echt een aardige reactie. :)
De mogelijkheid om over te klokken kost ongeveer 100 euro extra. Want daarvoor heb je een Z270 moederbord en een K variant processor nodig. Je moederbord heb je al, en is een H270, dus niet overklokbaar, dus zal ik het maar zo laten en ook geen K processor nemen. Dus als je met 'nog niet' = nooit bedoelt, dan klopt je lijstje wel. ;)

Ik zou wel gewoon deze pricewatch: Intel Core i5-7600 Boxed processor nemen en niet die tray, scheelt 4 euro maar ik weet niet eens of die prijs van SI Computers wel de tray versie is, anders is het zelfs 1 euro duurder. Want op een tray zit dacht ik minder garantie, ook al is de wettelijke garantie voor particulieren in NL toch echt wel 2 jaar.

• Spaghetticat
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-11 16:47
Mijn formulering om nog niet te overklokken was een beetje krom sorry :/ het was inderdaad nooit bedoeld aangezien een h270 moederbord inderdaad niet overklokbaar is. Dit is de eerste keer dat ik zelf een build in elkaar zet en omdat ik niemand direct in de omgeving heb die me ermee kon helpen wilde ik hier advies vragen. Het is niet zozeer de bedoeling dat ik zomaar wat bij elkaar gooide, maar een onervaren persoon moet toch ergens beginnen?
De koeling is waarschijnlijk een beetje overkill, maar de keuze kwam vooral omdat ik deze al enige tijd graag wilde hebben.
Bedankt voor het advies Slingeraap2. Hoe denk je over de rest van de build?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou ernstig overwegen om een Core i7 7700 te nemen, de niet K-versie: pricewatch: Intel Core i7-7700 Boxed

Overclocken gaat toch niet werken met dat moederbord dus de K-versie verspilling van het geld. Een i7 7700 is zo'n beetje de snelste CPU voor gaming. Zeker met die GTX 1080 zal dat een hele mooie combinatie worden.