Windows 10: Problemen resolutie na nieuwe hardware setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Vandaag opnieuw windows 10 geïnstalleerd nadat er een nieuwe moederbord, processor en videokaart is gemonteerd in mijn pc. Het gaat om een asrock 177 pro4-m, i5 3570k en een amd rx580 (deze zit in PCI-E slot 3, niet in 1 is dit erg?). Daarnaast is er 2x 4gb geheugen geïnstalleerd en een voeding van 500W.

Windows installatie verliep goed, windows vervolgens geupdate en de nieuwste drivers geïnstalleerd voor de rx580. Moet ik eigenlijk ook nog drivers installeren voor het moederbord of doet windows dat automatisch bij het updaten?

Nu het probleem: bij het instellen van de 2 hoogste resoluties bij beeldscherminstellingen verandert het beeld in blur. Op standaard ingestelde resolutie is het beeld wel scherp. Het scherm wat gebruikt wordt is een LG 32LF2500, die moet de resolutie van 1920*1080 aan kunnen. Werd voor het wijzigen van de componenten ook gebruikt. Verder heb ik in de Radeonsettings lopen zoeken naar een oplossing, maar kan niks vinden dat het oplost.

Hier een foto zodra we de resolutie wijzigen: https://postimg.org/image/syxbjhvvr/. Het vreemde is dat als ik een printscreen doe en dit plak in paint de afbeelding wel gewoon scherp is.

Op google lopen zoeken naar de oplossing, maar niks kunnen vinden. Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Je kunt via apparaatbeheer eenvoudig kijken of er een nieuwere versie van een stuurprogramma is door met de rechter muisknop op het apparaat te klikken en vervolgens zoeken naar bijgewerkte stuurprogramma's (of iets dergelijk weet even de exacte omschrijving niet :P).

Dat een in paint geplakte print screenshot wel normaal is, is niet vreemd. Immers is Windows zelf niet blur, enkel het signaal naar het scherm is blur. Denk dat je dat nog het beste kan vergelijken met als je een pen streep op je monitor zet je dit vervolgens ook niet op een gemaakte screenshot ziet ;).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Bedankt voor je input zeehond. Via apparaatbeheer heb ik inderdaad de nieuwste drivers geïnstalleerd, helaas is dat het dus niet. Ik ga het eens proberen met een dvi kabel en sluit eens een ander scherm aan. Als dat wel werkt weten we dat het scherm dat nu gebruikt is verkeerd ingesteld is of kapot is.

Ik had hier op tweakers een topic uit 2009 gevonden waar iemand hetzelfde probleem had, denk ik. Ik kan het alleen niet meer vinden, maar ik zal een dezer dagen eens zoeken of ik dat topic kan terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Een andere scherm of manier van aansluiten valt natuurlijk altijd eens te proberen :).

Had ook nog even gekeken op de website van amd bij de rx500 series http://support.amd.com/en...?os=Windows%2010%20-%2064 bij release notes of er geen known issues zijn aangezien de laatste update van nog niet zo lang geleden is, maar zag daar niets bijzonders staan.

200 fish found!