Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Als volgt, ik al jaren windows phones gehad. Mijn huidige is de lumia 930.

Nu zit ik rond te kijken en valt mij dat de 950 inmiddels al goed 2 jaar oud is (gelukkig daardoor niet heel erg duur), maar ik vraag mij vooral af of het nog wel de moeite waard is om bij een windows phone te blijven. Daarnaast heb ik begrepen dat de 950xl betere hardware heeft, maar eigenlijk hoef ik niet een nog groter toestel als dat ik nu al heb.

Ik ben erg gelukkig met mijn windows phone en het liefst had ik er zelfs weer eentje met een 'vast' toetsenbord, maar helaas. Voor mijn gevoel is de 950 wel een upgrade van wat ik nu heb, alleen ga ik maar een 1,5 jaar op vooruit en weet ik niet of ik mezelf uit de markt prijs, doordat ze misschien gaat stoppen/minderen met de service of dat de balans software/hardware wel bijgehouden gaat worden.

(niet dat mijn toestel met een jaar de boel niet meer trekt omdat alle w10 apps voor tablets en pc gemaakt zijn)

Graag hoor ik jullie meningen en eventuele andere voorstellen voor een nieuw toestel.
Ik gebruik mijn mobiel werkgerelateerd erg veel voor het bijhouden van meedere emailadressen, bekijken en wijzigen van word/excel/powerpoint bestanden, informatie snel opzoeken op internet. Prive voornamelijk whatsapp en de 9gag-app en soms op zijn tijd voor een spelletje.

Ik neem om de 2 jaar een nieuw toestel bij verlenging van abonnement en ben niet zo'n fan van bijbetalen, daarom liever niet veel duurder als 500 euro, maar wel graag eentje die toch zo dicht mogelijk bij high-end terrecht komt.

Wat ik erg lastig vind is dat ik wel een veel-gebruiker ben, maar niet een kenner en daarom zou ik graag jullie hulp willen gebruiken in het nadenken.

Vriendelijke groet Struyck.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Zo gek veel toestellen met W10 zijn er niet.
Voor 500 euro al helemaal niet je hebt de pricewatch: Microsoft Lumia 950 Zwart voor 370 euro. Daarboven zit gelijk de pricewatch: HP Elite x3 Zwart voor 770 euro!

De keuze lijkt mij dan snel gemaakt. Ga je namelijk lager (je geeft aan dat je de XL niet wil) kom je dan ook gelijk bij de pricewatch: Microsoft Lumia 650 Dual Sim Wit voor 190 euro die is dan ook gelijk een stuk minder.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Persoonlijk zou ik toch eens rond gaan kijken voor iets anders dan een Windows phone. Zover ik weet is er het laatste half jaar geen nieuwe Windows phone meer uitgekomen, hierbij moet toch een belletje gaan rinkelen. Ik weet niet of er op korte termijn wel nog een nieuwe WP uitkomt.

Ga je dan eens rondkijken welke WP er op dit moment wel zijn met een maximale schermgrootte van 5 inch, dan kom je op low end toestellen uit. Het enige toptoestel wat ik nog zou kunnen bedenken is de HP Elite x3, maar dan heb je een 6 inch scherm en die ligt ruim 250 euro boven je budget.

Verwijderd

Topicstarter
Lager zie ik niet als optie, ik gebruik mijn telefoon regelmatig als 'vervanger' van een beschikbare pc/laptop, dus een stap lager voel ik me niet goed bij. Dan zal het eerder een stap opzij zijn, maar zoals ik al zei ben ik behoorlijk gewent aan WP en heb dus geen flauw idee waar ik naar zou moeten kijken. Ook geen flauw idee of de 950 nog wel een goede optie is en wat WP verder in de markt doet behalve de nokia lijn.

Never change a winning formlua idee, alleen voeld het nu alsof ik daar geen keus in heb en wel moet veranderen, maar weet tegelijk ook niet of dat wel zo is. Daarom dat ik ook meningen waardeer.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Windows telefoons komen nog steeds uit, maar er zijn al 1,5 jaar geen Lumia toestellen uitgebracht door Microsoft. Dus wil je recente Windows telefoons kom je bij andere merken terecht, en kun je tegen een import uitdaging aanlopen wat je abonnement verlengen lastig maakt.

Echter, als wat je nu hebt goed werkt, waarom niet voor 1 jaar verlengen met een L950? Gezien de lagere prijs zal het per maand ongeveer vergelijkbaar zijn als je 2 jaar een toestel neemt op je budget top.

Ik verwacht op basis van de berichtgeving dat over een jaar meer duidelijkheid is met Windows telefoons, en verwacht zeker nog een jaar support van MS op de 950.

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-10 12:33
Ik heb dezelfde situatie gehad. Mijn advies: ga toch verder kijken voor een Apple of een Android. Apples werken altijd wel goed, Android heeft jarenlang moeten opboksen tegen het goede, stabiele iOS. Inmiddels zijn beide wel gelijk getrokken. Zeker voor Windows Phone gebruikers die alleen een telefoon zoekt die gewoon werkt.

Zelf ben ik overgestapt naar Galaxy S7 (vanwege de camera en het uirbeidbare geheugen) en heb toen wel nog twee apps van Microsoft geinstalleerd om de vormgeving aan te passen. Dit zijn Next en de Arrow Launcher.

Met deze twee apps krijg je in ieder geval iets dat het lockscreen van W10 nabootst. En ook de schermen met je apps zijn met de Arrow Launcher logischer ingedeeld. Widgets hoef je niet te gebruiken. Het enige wat je dan nog mist zijn de handige tiles. Maar dat overleef je wel.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:40

dragonhaertt

@_'.'

r_acker schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:02:
Ik heb dezelfde situatie gehad. Mijn advies: ga toch verder kijken voor een Apple of een Android. Apples werken altijd wel goed, Android heeft jarenlang moeten opboksen tegen het goede, stabiele iOS. Inmiddels zijn beide wel gelijk getrokken. Zeker voor Windows Phone gebruikers die alleen een telefoon zoekt die gewoon werkt.
Ik heb zelf als Windows Phone gebruiker erg veel moeite met iOS (zakelijk) te gebruiken. Veel simpele taken zijn soms lastig uit te voeren en je zit snel vast aan merk specifieke hard en software.

Offtopic: vergeet niet dat er een hele lange tijd niet eens de optie voor kopieren/plakken bestond in iOS.
wat er op draait is meestal* stabiel maar voor een computer vervanger is dit natuurlijk onacceptabel

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-10 12:33
Offtopic: vergeet niet dat Microsoft dat ook héééél lang niet heeft gehad: https://www.engadget.com/...-phone-7-series-people-d/

Maar ik heb geen ervaring met iOS zakelijk. Dus bedankt voor het delen van je ervaring daarin. Prive hangt mijn iPad inmiddels ook in de wilgen omdat mijn Samsung hetzelfde doet in veel kortere tijd. Alleen een boekje lezen op de iPad is nog wel beter dan op je telefoon.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gebruik mijn mobiel werkgerelateerd erg veel voor het bijhouden van meedere emailadressen, bekijken en wijzigen van word/excel/powerpoint bestanden, informatie snel opzoeken op internet
Alleen voor dit aspect heb ik standaard m'n continuum dock op m'n werk hangen, 2de ingang op de monitor, man wat werkt dat heerlijk.

Tuurlijk, met die 'Phone netbook' dingen kan je ook aardig uit de voeten met andere telefoons, maar gewend zijn met Win10 op een PC, makkelijker heb je het niet.

Ik ben nu een jaar verder gegaan met mijn XL, simonly gegaan, ik zie wel wat volgend jaar brengt, 3 maanden lang met iphones en android rondgelopen (iPhone 4, S6 en een P9). De eerste weken was ik helemaal happy met nieuwe apps en games, maar de lol was er snel vanaf en alles wat ik 99% van de tijd gebruik, zat al op m'n Phone, de reden om m'n hele eco-systeem om te gooien was er eigenlijk niet.

Goed, de XL is wel weer wat groter dan de 930, maar het werkt imho wel een stuk fijner. De hardware is iets beter dan de normale 950, denk dat je eerder went aan die 1cm groter dan aan de iets mindere hardware.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:40

dragonhaertt

@_'.'

r_acker schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:45:
Offtopic: vergeet niet dat Microsoft dat ook héééél lang niet heeft gehad: https://www.engadget.com/...-phone-7-series-people-d/
Daar ben ik me van bewust, maar om nou te zeggen dat apple altijd goed werkt en android een grote inhaalslag moest maken vind ik wel wat kort door de bocht, zeker op de zakelijke markt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zeggen wat ik al dacht. Gewoon de 950xl en we zien daarna wel weer verder. Want dat is wat ik gewent ben. Niemand die denkt dat ik het mijzelf onhandig maak door bij een Lumia te blijven?

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 09:53
Je zou ook nog heel even kunnen wachten en kijken wat de Surface Phone gaat doen.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 07:27
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:48:
Jullie zeggen wat ik al dacht. Gewoon de 950xl en we zien daarna wel weer verder. Want dat is wat ik gewent ben. Niemand die denkt dat ik het mijzelf onhandig maak door bij een Lumia te blijven?
Ik geloof dat je over de Android/iPhone reacties heen leest, mogelijk omdat je dat niet wilt horen?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:01

P_Tingen

omdat het KAN

Als je 930 nog goed is, zou ik die sim only gaan gebruiken. Een 950 gaat je niet heel veel extra brengen. Ik heb zelf net een 950 gekocht, maar ik overweeg om mijn 735 weer uit de kast te halen en de 950 te verkopen. Ondanks meer geheugen en snellere cpu voelt de 950 maar marginaal sneller.

Windows mobile is misschien niet dood, maar het ruikt wel wat vreemd. Een 950(xl) is geen slechte aankoop, maar als ik de Samsung j5 / Moto G4+ / Sony Xperia van mijn dochters bekijk, dan is android helemaal zo gek nog niet

[ Voor 8% gewijzigd door P_Tingen op 16-05-2017 21:36 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MrTre schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:57:
Je zou ook nog heel even kunnen wachten en kijken wat de Surface Phone gaat doen.
Ik verwacht dat ding premium price, als die uitkomt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-11 10:10
Ik zit nog met een Lumia 830 te koekeloeren. Prima toestel, maar een vervanger is er simpelweg niet.

Buiten dat vind ik de 950 ook gewoon niet mooi. Windows zou gewoon nog een topmodel op de markt moeten gooien met zo een mooie strakke metalen behuizing ipv die plastic troep.

:'(

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
swhnld schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:50:
Windows telefoons komen nog steeds uit, maar er zijn al 1,5 jaar geen Lumia toestellen uitgebracht door Microsoft. Dus wil je recente Windows telefoons kom je bij andere merken terecht, en kun je tegen een import uitdaging aanlopen wat je abonnement verlengen lastig maakt.

Echter, als wat je nu hebt goed werkt, waarom niet voor 1 jaar verlengen met een L950? Gezien de lagere prijs zal het per maand ongeveer vergelijkbaar zijn als je 2 jaar een toestel neemt op je budget top.

Ik verwacht op basis van de berichtgeving dat over een jaar meer duidelijkheid is met Windows telefoons, en verwacht zeker nog een jaar support van MS op de 950.
Nee, verlengen wordt niet lastig door import. Een telefoon mag namelijk niet meer onderdeel zijn van je mobiele contract. Kopen op afbetaling daarentegen kan wel lastig worden.
Pagina: 1