Time out Internetradio SIRD 14 C2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 17:34
Ik heb bij de Lidl 2 van deze radio's gekocht, 1x voor thuis en 1x op het werk.

De kwaliteit is prima en thuis werkt de radio uitstekend via WIFI op mijn eigen netwerk.

Op het werk krijg ik echter de internetradio niet aan de gang. Ik krijg continue een time-out.

Wat ik al geprobeerd heb:

-Toestel meegenomen naar huis, aangemeld op wifi: Werkt !
-Thuis een sofwareupdate gedaan: Gelukt !
-Complete reset gedaan naar fabrieksinstellingen (meerdere malen)

Het toestel wil echter niet werken icm het accesspoint op het werk een NWA-3500

-De radio krijgt een IP adres (ik kan hem zien via de Fing app op mijn telefoon)
-Ik kan alle instellingen zien op de radio, dns, ip adres enz en alles lijkt te kloppen.

Als ik echter de internetradio aanzet krijg ik een Time-Out.

Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Noppesnada schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:04:

Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen ?
Kan het zijn dat er op je werk niet elk soort internetverkeer mogelijk is? Ik kan me voorstellen dat een werkgever niet zit te wachten op mensen die overal streams starten (of ander soort verkeer behalve simpel surfen) en om die reden alles wat niet poort 80 is rigoureus heeft dicht laten zetten. Omdat de radio thuis wel werkt, zou ik het even aan de ICT afdeling vragen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
yodeluxe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Kan het zijn dat er op je werk niet elk soort internetverkeer mogelijk is? Ik kan me voorstellen dat een werkgever niet zit te wachten op mensen die overal streams starten (of ander soort verkeer behalve simpel surfen) en om die reden alles wat niet poort 80 is rigoureus heeft dicht laten zetten. Omdat de radio thuis wel werkt, zou ik het even aan de ICT afdeling vragen.
Ga ik me nu verder in verdiepen, eerst maar eens even inloggen op het AP, wellicht dat daar iets dichtgetimmerd is.

Overigens is het geen probleem om met meerdere gsm's op het AP toegang te hebben en video te streamen e.d.

Voor wat betreft de ICT afdeling, daar is het bedrijf te klein voor. Die honneurs neem ik vaak waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
Probleem is opgelost.

Paar maanden geleden hebben we nieuwe servers gehad en zijn we ook overgestapt van ISP. Blijkbaar stond het AP nog ingesteld op het oude dns. Ik kreeg dus wel verbinding maar had geen internetverbinding.

Wel grappig dat niemand van ons in de gaten heeft gehad dat we onze databundel zaten te verbrassen op onze telefoon terwijl we dachten dat we op de wifi zaten.

Afijn, de radio draait als een zonnetje en het probleem is opgelost.

Fijn apparaat voor dat geld !