Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayalovely
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-05-2017
Hoi allemaal , is mijn eerste bezoek aan deze site
mijn excuses als ik mijn vraag verkeerd heb geplaatst

ik had een paar biedingen gedaan op Marktplaats
tot mijn verbazing zijn er 6 verkopers akkoord gegaan.

philips versterker fr996
Sony STR-DE495P
Sony STR-KS1100
Kenwood KRF V5030D , beetje verdacht wil het enkel verzenden
marantzsr590 rds
Onkyo tx-sr701e

Maar ik heb dus totaal geen verstand van versterkers
Weet nog net welke pluggen ik zelf nodig heb om mijn speakers aan te sluiten
en heb voornamelijk gekeken of ze een optical (Toshiba Link) hadden en een aansluiting voor koperdraad

Maar ze hebben allemaal verschillende vermogen en sommige hebben een draaiknop voor speakerdraad ipv knijper
en mijn koper speakerdraad is vrij stug en dik had al bij mijn oude systeem last dat het geregeld los ging uit de knijper door gewicht

tevens op sommige foto's zag ik de optical ingang open en bloot staan , is dat schadelijk voor het geluid overdracht ?
en als ik een versterker wil testen , hoe is dat het beste aan te raden , onder de kap zit in ieder geval een gebied waar
ik totaal geen kaas heb van gegeten , zou nog net kunnen zien of iets is doorgebrand of verstoft.
maar betwijfel of het goed te zien is of zoiets voldoende wordt gekoeld door zijn ventilator

hebben jullie misschien wat tips voor deze kneus >:)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:50
Om te testen of hij werkt moet je speakers aansluiten. Minimaal één, die je beurtelings op elke uitgang aansluit om te horen of deze werkt. Beter is de versterker compleet aangesloten te beluisteren.
Koperdraad kun je voorzien van een passende stekker en deze vervolgens achterin pluggen. Schroefklemmen gebruiken kan ook, maar is wat rommeliger en gaat, zoals je zelf zegt makkelijker los.
Er bestaan ook zgn 'vorkstekkers'. Deze kun je in de schroefklem vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayalovely
dank je voor je snelle reactie , is er ook een manier om de andere functies te testen
van een versterker voornamelijk de warmte en gevoeligheid ervan zonder dat ie eerst paar uur moet draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
Warmteontwikkeling kun je testen door de versterker een paar minuten flink hard te zetten (met aangesloten speakers). Een versterker mag redelijk warm worden. De warmteontwikkeling is afhankelijk van de gebruikte technologie.
Eerlijk gezegd zou ik me over de warmteontwikkeling niet al te druk maken. Als hij het doet, dan is het goed. Je zou kunnen overwegen de versterker na aankoop eens open te schroeven en de stofzuiger te hanteren.
Je kunt eventueel ook alle ingangen één voor één testen door er iets op aan te sluiten en te kijken of er geluid uit komt.
Wat bedoel je precies met 'gevoeligheid'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
kayalovely schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:51:
Hoi allemaal , is mijn eerste bezoek aan deze site
mijn excuses als ik mijn vraag verkeerd heb geplaatst
Aankoopadviezen behandelen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op geschoven.
hebben jullie misschien wat tips voor deze kneus >:)
Het zou wel handig zijn om niet zo vaak een harde return te doen naar een nieuwe regel. Hoofdletters en punten gebruiken zou dan weer wel handig zijn. Op deze manier is het toch vooral een lastig leesbare woordenbrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:52
Met mijn bescheiden kennis:

Kijk hoe veel watt(RMS) je speakers zijn en welke impendance deze hebben.
De versterker moet hier ongeveer aan voldoen, dus geen 100w speakers op een 10w versterker.

Je kont ook nog even kijken of je een versterker kunt vinden met features die je belangrijk vind (Spotify connect?)

Verder is mij verteld dat Onkyo en marantz de betere merken zijn. (ik heb zelf Denon).

Zoals @Ryen zegt goed testen op alle uitgangen. Ik ben een keer thuis gekomen met een versterker met ruis op het center kanaal...

[ Voor 13% gewijzigd door Sporedd op 10-05-2017 11:58 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayalovely
Ik had een Philips LX710/01

maar die raakte steeds oververhit stond vrij van andere apparatuur niks er boven op ect
alleen de pc stond ernaast , maar desondanks was die dus in de fik gevlogen.

maar hij was ook overgevoelig als er gebeld werd , dan zag ik dat ie ging knipperen.
tevens als ik hem met de hand de volume moest regelen afstandbediening kapot
ging de volume alle kanten op van laag naar hoog , buren waren geregeld blij met mij als ie naar zijn max schoot :)

ook het led was vaak na een uurtje amper te lezen , waarschijnlijk ook door de warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Koeling is altijd nog te regelen met een:
USB fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayalovely
ja maar dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.

kan het begrijpen als je zo'n ding jaren in huis hebt dat je er alles aandoet om zijn levensduur te verlengen
maar bij de koop van iets ook al is het tweedehands , wil je toch wel dat zoiets van het apparaat zelf goed is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryen
kayalovely schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:57:
Ik had een Philips LX710/01

maar die raakte steeds oververhit stond vrij van andere apparatuur niks er boven op ect
alleen de pc stond ernaast , maar desondanks was die dus in de fik gevlogen.

maar hij was ook overgevoelig als er gebeld werd , dan zag ik dat ie ging knipperen.
tevens als ik hem met de hand de volume moest regelen afstandbediening kapot
ging de volume alle kanten op van laag naar hoog , buren waren geregeld blij met mij als ie naar zijn max schoot :)

ook het led was vaak na een uurtje amper te lezen , waarschijnlijk ook door de warmte
Waarschijnlijk was er iets defect dat oververhitting en uiteindelijk fik veroorzaakte. Normaal gesproken zou de thermische beveiliging de boel moeten uitschakelen als het te warm wordt. En die gevoeligheid voor telefoons hoort ook niet. Maar dat kun je eventueel testen bij je nieuwe aankoop, evenals de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Hangt er vanaf, als jij hem in een afgesloten kast wilt plaatsen zonder ruimte om de versterker ga je toch creatieve oplossingen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayalovely
hihi , daar heb je helemaal gelijk in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayalovely
hmm net ff gekeken wat voor soort speakers ik nou eigenlijk in huis heb
Sony SS-NX1 Speakers 120 Watt ......
enkel de Onkyo tx-sr701e is volgens mij een optie
denk dat ik toch beter wat meer kan gaan Google voordat ik daadwerkelijk iets koop
heb aardig wat over het hoofd gezien , nu dat ik jullie advies hier zo lees

in ieder geval super bedankt voor jullie advies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

kayalovely schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:47:
enkel de Onkyo tx-sr701e is volgens mij een optie
Omdat? Naar vermogen hoef je niet te kijken, dit hoeft en kan je niet aan elkaar matchen. De opmerking van @Sporedd over het vermogen is dan ook niet juist. Met normaal gebruik heb je slechts een paar Watt (of nog niet eens nodig). Die 120 Watt die op de speakers vermeldt staan ga je nooit van je leven halen en gebruiken. Daarbij eindigt het opgegeven vermogen niet na xx Watt, er staat nog achter hoe het is gemeten bij welke weerstand, frequentiebereik, vervorming en hoe veel kanalen. Al die variabelen maken het dat je deze waardes niet kan en ook niet hoeft te matchen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1