Toon posts:

Adventure Poll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet zomaar een pol, maar een poll met een bedoeling.

Ik ben verslaafd geweest aan Sam en Max en natuurlijk aan Dott. Helaas worden deze spellen bijna niet meer gemaakt. Hier is een goeie verklaring voor, want alle 'huidige' computer gebruikers hebben al moeite met dubbelklikken, laat staan bedenken dat je de banaan moet opeten, om een schil te krijgen, welke je de toekomst in moet sturen zodat ie rot wordt, hem in de hal moet leggen zodat de dochter van de amerikaanse president er overstruikeld, welke zich dan vastgrijpt aan de deurkruk, welke afbreekt en een sleutel in het slot blijkt te zitten, welke je weer nodig hebt in het heden. :P Dat sommige mensen dat niet snappen begrijp ik nooit...

Maar okay, terug naar de topic. Ik ben van plan om een paar grote softwaremakers te gaan mailen met de vraag of ze weer eens willen denken aan de adventure fans. Maar ik vraag me af of er nog wel adventure fans zijn. Zijn er dus mensen die bij nieuwe coole adventures deze gaan kopen?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik kan me uitstekend vermaken met adventures hoewel ik ze zelden speel :P Ik hou niet van onlogische adventures (iets als Reah bijv is niet mijn stijl :P)

Verwijderd

Zo lang ze niet te ingewikkeld zijn.
Bijv ik vind Indiana Jones and the fate of atlantis nog steeds een van de coolste games die ik ooit heb gedaan!!
Hobkins FBI is ook erg lache.

Sam & Max heb ik nog nooit gedaan. (laat ik die maar eens op zoeken)

Verwijderd

ik vond Full throttle van LucasArts heel erg cool

voor die tijd zag het er goed uit....goeie muziek...en het hele bikers verhaal sloeg gelijk aan...

verder heb ik ook maanden versleten aan Larry 1 t/m 5 Police quest 1 t/m 3 space quest 1 t/m 7 kings quest enz enz...

Ow en de laatste waren natuurlijk Monkey island 3 en 4 natuurlijk die ik helemaal te gek gaaf vond....

maar Full throttle vond ik het leukst....een makkelijke quest maar het was gewoon super goed verhaal

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ja, zolang ze maar niet 3D zijn zoals Grim Fandango of Monkey Island 4 ben ik wel in voor een goeie 2D comic-style adventure. Er komt Broken Sword 3(helaas met D, 3D). Maar ik denk dat je dat met huidige Pentium4's en GeForce3's wel kunt vergeten. HELAAS :'(

Verwijderd

mwja ik kom uit LucasArts adventure community (mixnmojo will take on the world!) enne nou het heeft niet veel zin om LucasArts te mailen hoor ;) Dan moet je op z'n minst een petition starten, 10.000 signatures hebben wil je indruk maken op ze.

Btw...als je goed hebt opgelet tijdens interviews omtrent LEC's groote aanbod aan SW titels dit jaar met E3 had je het volgende kunnen weten. Simon Jeffery (pres. of LEC) heeft gezegd dat komende E3 juist een groter aanbod aan Adventures wordt ge-announcened dan SW games...dat betekent veel goeds voor de adventure gamer dus :)

Cheerio!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Sam & Max heb ik nog nooit gedaan. (laat ik die maar eens op zoeken)
Broken Sword 1 en vooral 2 zijn vind ik ERG goed, een beetje realistisch, prachtige sfeer, mooie plekkies. Ik heb eerst deel 2 gespeeld: in één ruk uitgespeeld. Deel 1 heeft ook niet lang geduurd.

DUS: zoek die ook eens op!

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 14:57 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Broken Sword 1 en vooral 2 zijn vind ik ERG goed, een beetje realistisch, prachtige sfeer, mooie plekkies. Ik heb eerst deel 2 gespeeld: in één ruk uitgespeeld. Deel 1 heeft ook niet lang geduurd.

DUS: zoek die ook eens op!
Zal ik ook eens doen
tnx

Verwijderd

Aangeraden (en ongeveer iedere adventure die ik gespeeld heb hehe)

LucasArts Adventures:

Zak McKraken, Maniac Mansion, The Secret of Monkey Island, Loom, LeChuck's Revenge (mi2), Indiana Jones and the Last Crusade, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, The Dig, Sam & Max Hit The Road, Day of the Tentacle, Full Throttle, The Curse of Monkey Island, Grim Fandango, Indiana Jones and the Infernal Machine*, Escape of Monkey Island..
(*niet echt adventure maar toch.. :)

Sierra Adventures:
Police Quest Series, Kings Quest Series, Leisure Suit Larry Series, Gold Rush, Phantasmagoria 1, Phantasmagoria 2, Gabriel Knight 1-3, Torin's Passage

Delphine Software:
Future Wars, Operation Stealth

Misc:
Broken Sword 1-2, Tex Murphy: Memorandum, Under a Killing Moon, Pandora Directive, Overseer, Countdown, Willy Beamish, Blue Force, Teen Agent, 7th Guest, 11th Hour, Myst, Riven, Exile......

en er zijn nog veeeeeeeeel meer goeie maargoed begin hier maar eens aan (in het geval je ze nog niet gespeeld hebt) :)

Cheerio!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op donderdag 05 juli 2001 15:15 schreef QueZTone het volgende:
Zak McKraken, Maniac Mansion, The Secret of Monkey Island, Loom, LeChuck's Revenge (mi2), Indiana Jones and the Last Crusade, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, The Dig, Sam & Max Hit The Road, Day of the Tentacle, Full Throttle, The Curse of Monkey Island, Grim Fandango, Indiana Jones and the Infernal Machine*, Escape of Monkey Island..
(*niet echt adventure maar toch.. :)
Overal mee eens BEHALVE Indiana Jones and the Infernal Machine. Jezus wat een boutspel... Lucasarts moest ook even meedoen aan de Tomb Raider hype. Net zoals ze mee moesten doen aan de RTS hype.

Kan ik me echt eindeloos aan irriteren. Lucasarts was innovatief, niet een copycat... Lang lang geleden in a galaxy far away ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

mwoa kijk ze hebben vaak toegegeven dat het op Tomb Raider lijkt maaaaaaaar Tomb Raider stapte op Indy's legacy. Dus maakte ze maar even Indy om haar terug te pakken hehe...
trouwens ik vond Indy Infernal 30 keer beter dan Tomb Raider...

ik ben dan ook groot Indy fan maargoed =]

Verwijderd

Ik heb zon beetje iedere lucasarts adventrure al tig keer uitgespeeld. Adventure games RewL...
Pagina: 1