Toon posts:

Probleem met Geforce2 <-> CS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een erg vaag probleem met Counter-Strike. Als het ik stilsta (in free-look mode) schommelt mijn fps tussen de 70 en 99 (max). Zodra ik aan het spelen ben komt de fps niet boven de 40 (en dat is nog alst niet druk is). Bij grote open gebieden, bijv. de ct-spawn in Italy of Dust, mag ik blij zijn als ik boven de 25 fps kom... Dit had ik met mijn vorige kaart (TNT2) ook al... maar ik dacht dat het met mn nieuwe Geforce2 wel verholpen zou zijn. :(

Ik heb: PII/533MHz, 128 MBram, 30 gig HD, GeForce 2 MX, bij 3Dmark 2000 is mijn score net iets boven de 3100.

Ik snap niet hoe het komt, want vrienden van mij met veel slechtere comps. halen veel meer frames (constant). Ik heb ook al van alles geprobeerd; veel detonator drivers (nu 1241),
registry tweaks, orginele drivers, kaart overgeklokt, etc.
Misschien ligt het toch aan CS... Zijn er mensen die iets over dit probleem weten?? Een oplossing zou helemaal leuk zijn.. :)

Bedankt

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36
Heb je Counterstrike al geoptimaliseerd?

zo niet dan kan deze URL je mischien verder helpen...

Heb je in andere spellen hetzelfde probleem? zo nee dan denk ik aan een probleem met HL

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 23:07
Probeer eens wat verschillende videokaart drives werkte bij mij.

gr kokkel

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Em je hebt geen MX-200 gekocht?

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:04

t3q

Say yes to teq

Probeer is om de kaart uit apparaatbeheer te gooien en de nvidia display drivers te deinstalleren. Dan weer opstarten. Dan zal hij vragen om drivers > niks doen.
Als hij helemaal opgestart is dan in apparaatbeheer de kaart selecteren en stuurprogramma bijwerken doen. Eens kijken of dat helpt.

Greetz $tardu$t

Life goes as it goes.

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Het ligt ook aan je P2 processor, die heeft volgens mij nog niet het SSE instructieset erop en dat scheel ook heel wat FPS. De P2 ging toch maar tot 450 mhz?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 12:20
Op vrijdag 06 juli 2001 11:39 schreef MGP het volgende:
Het ligt ook aan je P2 processor, die heeft volgens mij nog niet het SSE instructieset erop en dat scheel ook heel wat FPS.
Zoiets ja, t zou kunnen dat je bijvoorbeeld een resolutie van 1024 of hoger draait? Ik denk dat dan je PII-processor de bottleneck gaat worden (alhoewel je op zich best een snelle PC hebt denk ik)

Dus...wat voor resolutie draait u

• t3q

t3q

Say yes to teq

Op vrijdag 06 juli 2001 11:39 schreef MGP het volgende:
Het ligt ook aan je P2 processor, die heeft volgens mij nog niet het SSE instructieset erop en dat scheel ook heel wat FPS. De P2 ging toch maar tot 450 mhz?
Het is een celeron want ik ken kroontje

Life goes as it goes.

• Stefke
Op vrijdag 06 juli 2001 13:33 schreef Brilson666 het volgende:

[..]

Het is een celeron want ik ken kroontje
Nou dan ben ik zeker benieuwd naar zijn resolutie, want GF2 is vlgs mij overkill op een celeron?

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een celeron en ik speel op 1024*768, maar heb ook 800*600 vaak geprobeerd. Ik merk weinig verschil tussen de 2 (800*600 is nie echt sneller), daarom hou ik het op 1024*768. Ik gebruik op dit moment detonator 6.50 drivers, kheb ze onderhand allemaal gehad :(, maar verandering van drivers haalt weinig uit...

• t3q

t3q

Say yes to teq

Heb je gedaan wat ik een paar posts hierboven heb gezegd?

Life goes as it goes.

Verwijderd

Topicstarter
ja tuurlijk

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

HL:CS helemaal opnieuw instaleren.. want als je nog dezelfde CS heb en intussen de videokaart veranderd heb, daar heeft cstrike denk ik wel es probs mee..

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

Verwijderd

Topicstarter
mmmm... daar zou je best is gelijk in kunnen hebben... binnenkort ff format c doen, kijken of dat helpt, anders weet ik het ook niet meer....

• Wirehead
  • Laatst online: 14-08 09:31
hehe, ik ben gewoonweg rapper met m'n serieus getweakt TnT2M64 :)
ik haal een constant 96 fps :) in 1024*768 :)
haha :D, en dan nog op een PII350@467 :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op maandag 09 juli 2001 12:57 schreef Evil_Homer het volgende:
hehe, ik ben gewoonweg rapper met m'n serieus getweakt TnT2M64 :)
ik haal een constant 96 fps :) in 1024*768 :)
haha :D, en dan nog op een PII350@467 :)
Is natuurlijk heel mooi voor jou, maar ik weet wel zeker dat je 3d kwaliteit daar zeker onder leid. en euhhh met minder smiles snappen wij het ook wel.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Beek je moet gewoon die GF 2 overklokken totdat ie niet meer verder kan

Life goes as it goes.

• Wirehead
lenny, het draait in 32-bits, en de kwaliteit is perfect (notice: no smileys now)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik ben gewoonweg rapper met m'n serieus getweakt TnT2M64
ik haal een constant 96 fps in 1024*768
haha , en dan nog op een PII350@467
Hoe krijg je dat dan in godsnaam voor mekaar?? :? Nou ja, ik heb gisteren i i g format c: gedaan en ALLES er opnieuw opgezet, maar CS speelt nog steeds hetzelfe... Ik heb ook mn videokaart overgeclockt (nu 193/187), dat scheelde wel een paar frames. Maar als er erg veel mannetjes bij elkaar lopen, komt de fps toch vaak onder de 25.... :( Evil Homer wat heb jij veranderd aan de config van CS dat het bij jou zo snel loopt?? Weet iemand ofk minder gedetailleede models ofzo kan gebruiken (geen bendermodels, want dat is overdreven... en ik heb hi_models trouwens al uit staan..) In iedereen geval bedankt voor al jullie replies!!

Mzzl KrooNtje

• Wirehead
voor de wapens gebruik ik high quality models (dus niet die voor meer fps)
als je een intel cpu hebt, dan typ je best in je console: r_mmx 1
zo heb je een lagere drop bij meer spelers :)
ga ook op een low-lag server: sommige servers trekken je fps gewoon ERG naar beneden.
http://www.nvmax.com
download hun util, en start tweaking, niet alleen overklokken :)
en in cs, gebruik in plaats van net_graph het commando cl_showfps 1
die netgraph trekt je frames ook teveel naar beneden (scheelt hier zo'n 15 frames! )
Greetz...Homer *D

• Wirehead
o ja, en je cpu overklokken helpt ook veel: de mem draait dan veel rapper, en ook een hogere bandbreedte
Overigens draait m'n agp-bus serieus boven normale specs :) : ze draait aan 89Mhz i.p.v. de standaard 66: dus kaartje draait aan 2x agp==>178Mhz overgeklokt tegenover 132
en dat maakt een ENORM verschil :)

Verwijderd

Hoe vaak heb je wel niet de drivers (her-)geinstalleerd? Al die versies door mekaar dat geeft conflicten. Haal alles met bestanden NV*.* eraf en her installer de beste driver. Dan weet je zeker dat er geen versies door mekaar zitten. Doe anders windows gewoon opnieuw.

Heb je de nieuwste Moederbord/Chipset Drivers al geprobeerd?. Dat is ook heel belangrijk omdat de nVidia kaarten erg afhankelijk zijn van AGP features die in de moederbord-drivers zitten. Vooral bij Windows 95 als je die gebruikt dan zou ik eerst maar eens de OSR2.1 Update er overheen gooien (=AGP Patch). Dat werkt bij mij!

Als laatse kan ik alleen nog wat BIOS settings geven:
- CAS Latency op 2-2-2
- Depth Queing op 8

Evil_Homer: AGP Bus overclocken? Heb ik ook vaak gedaan maar had geen effect ook niet bij 1600x1200(Ge-Force) Maarja boeie...

• Stefke
Op maandag 09 juli 2001 15:08 schreef Evil_Homer het volgende:

http://www.nvmax.com
Hier staat ook een util om nvidiadrivers te uninstallen vanaf v6.00

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoon beetje alles gedaan wat jullie gezegd hebben, mijn fps is nu stukken beter... er is alleen 1 probleem :(, CS blijft na een paar minuten spelen hangen (het geluid herhaalt zich). Ik weet bijna zeker dat het te maken heeft met het overclocken van mijn Celeron van 533 naar 600. Weet iemand waardoor dit komt?? Ik wil mn CPU natuurlijk het liefst op deze snelheid houden...

• Wirehead
terugschroeven is de enige oplossing; anders heb je betere koeling nodig in heel je systeem
probere hé >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet dan maar... na de vakantie heb ik wel geld om een nieuwe processor te kopen..
In ieder geval bedankt voor al je info Homer!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Die jongen kan wel overclocken maar hij kan het core voltage ook niet verhogen in het bios.
Misschien helpt een bios-update?

Life goes as it goes.

• Wirehead
neh, ik kan mijn voltage ook niet verhogen via bios. heb dan maar enkele connectoren op de cpu afgeplakt :)

• t3q

t3q

Say yes to teq

Die jongen heeft een gigabyte mamaplank

Life goes as it goes.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dat niet doen? :) :?

• t3q

t3q

Say yes to teq

Dan zou je een voltage mod moeten doen maar ik zou niet weten hoe.

Misschien heeft iemand anders wel een oplossing

Life goes as it goes.

• Wirehead
ik heb ook een "gigaplank" :)
als je slot hebt, het enige wat je kan doen zijn de connectoren afplakken

Verwijderd

Topicstarter
Kan jij nie zoiets bij mij doen Brilson?? :)

• Wirehead
nope, jammergenoeg kan je zoiet niet doen bij een gigabyte-mobo...(wel, bij mij toch) de enigste oplossing is hety afplakken van die contactoren, als je wil kan ik de plannen doorsturen

• t3q

t3q

Say yes to teq

Stuur effe die plannen dan

Life goes as it goes.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 22:16

Talon

Booooom !

En je ACPI uitzetten helpt enorm ...
dat was bij mij de truc ...
Zeker bij win2k ...
Succes :)

• t3q

t3q

Say yes to teq

aha kijk daar had ik nog niet aan gedacht

Life goes as it goes.

Verwijderd

Topicstarter
[n00b]Wat is dat dan??[/n00b] (sorry!) :)

Ik heb trouwens Win98SE...

En zou je die plannen willen sturen Evil??
Thx!

• Wirehead
ik ga kijken om ze te mailen, kmoet ze nog incannen

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

Animal_X

Rodin

Op woensdag 11 juli 2001 11:48 schreef Talon het volgende:
dat was bij mij de truc ...
Zeker bij win2k ...
hoe doe je dat want als ik dat uitzet, start me win2k niet meer op :?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Talon

Talon

Booooom !

hoe doe je dat want als ik dat uitzet, start me win2k niet meer op :?
Oke ...
Als je naar instellingen gaat -> devicemanager(of zoiets) -> Computer -> Acpi-enabled computer -> properties -> driver -> update driver -> selecteer dan de standard PC ... herstarten ....instaleren alle drivers (doet ie nog es ...)
En dan heb je hem uit staan :) :)
P.s. Als je dr niet uit komt stuur je me maar een icq-tje op maandag ...dan ben ik weer online ...

Verwijderd

Topicstarter
configuratiescherm -> systeem -> apparaatbeheer -> systeemapparaten -> ACPI systeemknop.. dat is het toch?? (bij Win98SE)

• Talon

Talon

Booooom !

configuratiescherm -> systeem -> apparaatbeheer -> systeemapparaten -> ACPI systeemknop.. dat is het toch?? (bij Win98SE)
Dat klopt ...
Als het goed is kan je daar de driver ook updaten ...
Pagina: 1