Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen bekabeld internet via router

Pagina: 1
Acties:

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:09
Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om internet op de pc's te krijgen. Ik hoop dat jullie weten waar dit aan ligt. De situatie is als volgt:

Beneden staat een modem/router van ziggo, namelijk de cisco epc3925. Vanuit hier gaat 1 ethernetkabel naar boven. Dat was voldoende, maar nu wil ik graag een tweede pc op de bovenverdieping van internet voorzien. Nu heb ik nog een oude router liggen, namelijk de icidu ni-707502. Vroeger stonden hier ook 2 pc's en dit werkte toen via de icidu wel.

Ik heb eerst de ethernetkabel die van beneden komt in de WAN van de icidu gedaan en hierna een ethernetkabel van de eerste LAN naar 1 van de pc's. Hier had ik niet direct internet, maar via de instellingen van de router heb ik de router naar de fabrieksinstellingen gebracht, de wifi uitgezet (iets met radio heette het) en de DHCP uitgezet. Hierna deed internet het.

Vervolgens met een ethernetkabel vanaf een andere LAN naar de andere pc, maar hier geen internet. Via ipconfig ook geen standaardgateway en een ipadres van 169.... Ik heb toen de eerste pc uitgezet om te kijken of het hielp dat de tweede pc eerst opstart. Nu heb ik de eerste pc (die dus wel even internet had) weer aandeed, had deze ook geen internet. Nu hebben ze dus beide geen internet meer. Uit nood nu weer de ethernetkabel vanaf beneden rechtstreeks in de eerste pc gedaan en het werkt direct weer. Ik wil echter graag op beide pc's internet.

Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor de hulp.

Groet, Dennis

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Heb je de kabel van beneden in een LAN poort van de ICIDU gestoken? Dit nadat je DHCP hebt uitgezet...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Als je de dhcp hebt uitgezet maak je er een ap van.
Dat is goed.
Alleen moet je de kabel dan niet van beneden in de wlan doen maar in een lan poort.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• dennisbos
Dat was het inderdaad. Dat het zo makkelijk kan zijn (maar je moet het wel weten). Bedankt jongens!

• dennisbos
Is het trouwens handig om de wifi wel te gebruiken van de router? Heb boven wel wifi, maar niet altijd geweldig. Maar wil er ook geen problemen door krijgen omdat het nu ook wel te doen is.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Je kan rustig je wifi boven gebruiken.
Als je hem even insteld kan je kijken of je boven betere wifidekking hebt dan nu.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1