Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-09 15:59
Afgelopen 7 april heb ik voor een vriend een systeem samengesteld en besteld. Het gaat hier om de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MSI H110M ECO€ 52,95€ 52,95
1XFX Radeon RX 460 2GB€ 106,01€ 106,01
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,03€ 49,03
1Sharkoon S25-W€ 48,-€ 48,-
1BenQ GW2270H Zwart€ 98,95€ 98,95
1G.Skill Value F4-2133C15S-8GNT€ 60,40€ 60,40
1Corsair VS450€ 39,55€ 39,55
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 55,91€ 55,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 569,80

Nu hadden we vrijwel direct het probleem dat de computer na even in gebruik te zijn zou bevriezen en verschillende GPU artifacts zou tonen waarna deze zou uitvallen. Omdat we een 2e systeem hebben met exact dezelfde XFX videokaart besloten we deze twee kaarten om te wisselen waarna de nieuwe PC het probleem niet meer heeft, maar het 2e systeem met de nieuwe videokaart wel. Het leek ons dan ook logisch dat het aan de videokaart lag en vroegen een RMA aan bij SiComputers.

Hierbij twee foto's van het probleem: http://imgur.com/a/Sv8yu

SiComputers kon het probleem niet direct vinden. Wij hebben gezegd in welke situatie's we het probleem ondervinden en toen kregen we het volgende antwoord:
Beste xxx,
De videokaart heeft vandaag en gisteren de hele daag gedraaid. Eerst met een zware game op 4k UHD en daarna nog enkele uren filmpjes gedraaid. Nog steeds kan ik geen klacht vinden.

Om deze reden zal ik aan u ook een factuur opmaken met de onderzoekskosten. Hiervan zal u zo dadelijk nog een betaalverzoek ontvangen.

Met vriendelijke groet,
xxx @ Support
Na een telefoontje werd ons duidelijk gemaakt dat het maar aan onze computers moest liggen.

Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik met deze SiComputers aanmoet. Hoewel ik vaker bij hun bestel heb ik nog niet eerder te maken gehad met hun klantenservice en eerlijk gezegd heb ik niet echt het gevoel dat ik word geholpen met het probleem. Wat zouden jullie nu doen zodat we straks gewoon een functionerende videokaart hebben? Want nu onderzoekskosten betalen voor deze defecte kaart zien wij niet echt zitten.

Alvast bedankt voor de hulp,
Groeten.

Beste antwoord (via All0The0Web op 10-05-2017 18:06)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wie zegt dat SiComputers of haar medewerkers capabel of gecertificeerd zijn om deze kaarten te testen in eigen beheer, al dan niet namens AMD ? Welke technische test apparatuur, geijkt, gedocumenteerd, reproduceerbaar hebben zij hier voor gebruikt die identiek is aan jouw gebruikte systeem?

Een videokaart simpelweg in een willekeurig systeem zetten, filmpje kijken en een spelletje doen valt niet onder een gedegen test (dat het niet toevallig is opgetreden betekend niet dat er geen defect is/kan zijn) en "onderzoekskosten" hiervoor vragen dient dus wel eerst onderbouwt, aantoonbaar en reproduceerbaar te zijn, anders is het gebakken lucht of moet deze doorgestuurd worden naar een bedrijf die dat wel kan/mag. Dus vraag eens naar de bewijslast die de onderzoekskosten rechtvaardig ? 9/10 dat ze dut niet kunnen en de kaart doorsturen naar de distributeur/fabrikant en deze geswapt wordt.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hover23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:00
Heb je al eens gekeken naar de drivers van je videokaart en deze geupdate?
Vaak kan dit ook een probleem veroorzaken.
Omdat je de videokaart ook in een andere PC hebt gestopt en hier ook problemen mee had is er duidelijk iets mee aan de hand.

Ik zou voorstellen om toch wat meer onderzoek te doen indien mogelijk. Zoek hierbij hulp van Google zoals bv. https://www.reviversoft.c...012/12/video-tdr-failure/.

Zelf koop ik altijd PC componenten bij Azerty aangezien deze bekend staan om goede service en niet ver bij mij vandaan zitten zodat ik hier ook eventueel naartoe kan. Ik snap dat je hier nu niks aan hebt maar misschien handig om dit in vervolg mee te nemen om opnieuw deze situatie te voorkomen.

Verder heb ik weinig ervaring met partijen die niet meewerken dus daar kan misschien iemand anders beter mee helpen. Enige wat ik kan bedenken is toch nog maar eens bellen en het probleem duidelijk uitleggen en vragen welke stappen SiComputers aanbeveelt om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
hover23 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:17:
Heb je al eens gekeken naar de drivers van je videokaart en deze geupdate?
Vaak kan dit ook een probleem veroorzaken.
Omdat je de videokaart ook in een andere PC hebt gestopt en hier ook problemen mee had is er duidelijk iets mee aan de hand.

Ik zou voorstellen om toch wat meer onderzoek te doen indien mogelijk. Zoek hierbij hulp van Google zoals bv. https://www.reviversoft.c...012/12/video-tdr-failure/.

Zelf koop ik altijd PC componenten bij Azerty aangezien deze bekend staan om goede service en niet ver bij mij vandaan zitten zodat ik hier ook eventueel naartoe kan. Ik snap dat je hier nu niks aan hebt maar misschien handig om dit in vervolg mee te nemen om opnieuw deze situatie te voorkomen.

Verder heb ik weinig ervaring met partijen die niet meewerken dus daar kan misschien iemand anders beter mee helpen. Enige wat ik kan bedenken is toch nog maar eens bellen en het probleem duidelijk uitleggen en vragen welke stappen SiComputers aanbeveelt om dit probleem op te lossen.
Twee weken terug heb ik ook eerst zelf wat onderzoek gedaan voordat ik het direct voor een RMA wegstuur en de drivers waren inderdaad op orde.

Nieuwe zelfbouw PC valt uit tijdens gamen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wie zegt dat SiComputers of haar medewerkers capabel of gecertificeerd zijn om deze kaarten te testen in eigen beheer, al dan niet namens AMD ? Welke technische test apparatuur, geijkt, gedocumenteerd, reproduceerbaar hebben zij hier voor gebruikt die identiek is aan jouw gebruikte systeem?

Een videokaart simpelweg in een willekeurig systeem zetten, filmpje kijken en een spelletje doen valt niet onder een gedegen test (dat het niet toevallig is opgetreden betekend niet dat er geen defect is/kan zijn) en "onderzoekskosten" hiervoor vragen dient dus wel eerst onderbouwt, aantoonbaar en reproduceerbaar te zijn, anders is het gebakken lucht of moet deze doorgestuurd worden naar een bedrijf die dat wel kan/mag. Dus vraag eens naar de bewijslast die de onderzoekskosten rechtvaardig ? 9/10 dat ze dut niet kunnen en de kaart doorsturen naar de distributeur/fabrikant en deze geswapt wordt.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 19:54

rdejongjr

Gnome

Breezers schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:51:

De leverancier test vaak uitgebreider dan de fabrikant.

Gemiddelde gemekker bij een "defecte kaart"
Klacht Uitval/artifacts bij spelletje xyz na xx tijd.

Deze werd dan ook daadwerkelijk in een game engine (indien beschikbaar het beschreven spel) getest, zowel benchmark als daadwerkelijk rondhuppelen.
Na een paar uur werd de stagiaire er af geslagen, bevindingen (geen uitval) genoteerd en vervolgens op bijvoorbeeld heaven/furmark gezet om hopelijk toch door te fikken (meestal niet)
Na 6 keer heen en weer mailen en 3 verschillende spellen in 2 platformen hadden we het vaak wel gehad en werd het ding doorgestuurd naar de fabrikant.

Dan kregen we het ding na 4 weken retour met de melding "3d mark test OK",

Om er uit eindelijk achter te komen dat het probleem toch net iets anders was. (losse kabel, brakke voeding, verkrachte installatie noem maar op)
Zorg daarom ook goed voor een reproduceerbaar moment van het defect in meerdere systemen wat de leverancier uit kan testen.

Heel zelden wel eens met een paar graden warmer moeten hebben voor uitval, of bijvoorbeeld de mechanische stress (horizontaal/verticaal maakt bij rotte fans nog wel eens uit)
(Yup, systemen opsluiten in een kartonnen doos >:) en/of er mee schudden :o allemaal in de hoop dat de klant gelijk heeft en het ding de geest geef O-) )

Ligt trouwens wel erg aan het merk hoe snel er word doorgestuurd.

Msi/evga: bij goede omschrijving wordt er direct geswapt voor refurb of als ze op zijn nieuw/upgrade. En je kunt als eindgebruiker er terecht. 1/3 weken afhankelijk van beschikbaarheid.
Sapphire gaat deze kant op duurt ietsje langer, was eerst belabberd.

Asus/gigabyte: doen bij voorkeur reparatie eigen product maar het defect moet wel aantoonbaar/reproduceerbaar zijn. Minder makkelijk direct aan te melden als shop/consument. 2/4 weken afhankelijk van beschikbaarheid.

Inno3d/xfx: hel en verdoemenis om direct aan te melden, moet via importeur of gaat via hongkong ook hier moet het defect aantoonbaar /reproduceerbaar zijn. 3/4 weken+ afhankelijk van distri

Club3d: die lui snappen er echt geen kloot van, zelfs met een filmpje waarin een fase van de voeding weg fikt krijgen we het ding onbehandeld retour. (na het weg fikken van de sluiting werkte de 7950 7vd10 keer weer soort van ok) geen idee hoe lang het duurt, laatste gesteggel was 3x4 weken onderweg ofzo, uiteindelijk over hoogpolig tapijt gewreven en 100% dood gemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door rdejongjr op 10-05-2017 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Is het hele systeem bij Sicomputers gekocht(bedoel alle onderdelen). Zoja stuur dan je hele systeem terug. Een andere optie is om even met hun te overleggen. Of je het hele systeem door hun kan laten na kijken.(uiteraard met vervallen van de huidige onderzoek kosten). Eventueel langs brengen en zelf laten zien. Zodat zij het probleem kunnen vinden. Een andere optie is naar XFX zelf sturen. Alleen weet ik niet of je daar heel veel blijer van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trufox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06-2024
Om je videokaart terug te krijgen zal je waarschijnlijk onderzoekskosten moeten betalen. Ik zou echter daarvoor nog even heel goed het probleem uitleggen, en stellen dat het aan de videokaart MOET liggen. Jij switcht de videokaart naar een ander, werkend, systeem en dan vind hetzelfde probleem plaats. Zelf zou ik dan ook denken dat het de videokaart is, en zou niet meer een derde systeem proberen te vinden om daarin te testen. Ik vind het daarom ook een raar verhaal van SiCom. Waarom hebben zij (naar hun zeggen) een goed werkende kaart in handen?

Dus gewoon goed je verhaal uitleggen in de mail(ze hebben geen chat/tel op de site?. That's a red flag for me.) en vragen waarom het kan zijn dat die daar wel goed werkt, en dat je dat vrij onwaarschijnlijk lijkt (jij bent namelijk ook geen leek). Wees duidelijk dat hij bij jou echt problemen vertoonde in meerdere systemen en dat je daarom niet gelooft dat hij goed werkt.
Je kan de kosten betalen onder voorbehoud en stellen dat als ie het nog niet doet in beide systemen, je hem terugstuurt, je geld terugkrijgt van de onderzoekskosten en zij het moeten uitzoeken met de fabrikant. Hier moeten ze per mail akkoord mee gaan voordat je betaalt. Doe het testen met bewijs, zoals filmpjes en/of foto's. Documenteer het goed. Idealiter doe je dit voor elke RMA aanvraag (foto's maken van defecte product en het probleem) zodat je altijd sterk staat. Duurt maar een paar minuutjes :)
Als zij zeggen dat het werkt, en jij krijgt een werkend product terug is het ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• All0The0Web
SiComputers heeft aangeboden het originele aankoopbedrag terug te storten en de videokaart te houden. Wij hebben wel € 7,- verzendkosten naar hun toe betaald maar die laten we maar zitten.

We zullen exact dezelfde kaart aanschaffen bij een concurrent. Bedankt voor alle response

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
Waarom hebben ze nu zo plotseling een 180-graden draai gemaakt van "niet defect, onderzoekskosten betalen" naar "sorry, hier is uw geld terug"? Heb je nieuwe argumenten aangedragen of zijn ze misschien door dit topic overstag gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dit topic is niet bedoeld voor eigen ervaringen, daar hebben we Shopreviews voor.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 10-05-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trufox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06-2024
Tom-Z schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:23:
Waarom hebben ze nu zo plotseling een 180-graden draai gemaakt van "niet defect, onderzoekskosten betalen" naar "sorry, hier is uw geld terug"? Heb je nieuwe argumenten aangedragen of zijn ze misschien door dit topic overstag gegaan?
Ben ik ook benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All0The0Web schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:07:
SiComputers heeft aangeboden het originele aankoopbedrag terug te storten en de videokaart te houden. Wij hebben wel € 7,- verzendkosten naar hun toe betaald maar die laten we maar zitten.

We zullen exact dezelfde kaart aanschaffen bij een concurrent. Bedankt voor alle response
nietmee akkoord gaan, je hebt ook recht op die 7 euro terug.
Sicomputers is een uitermate achterbaks bedrijf als het om RMA's gaat

mijn tip,

alles terug sturen en je geld terug vragen.
als er iets anders kapot gaat nu krijg je hetzelfde probleem met dezelfde achterbakse service

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:38:
[...]

nietmee akkoord gaan, je hebt ook recht op die 7 euro terug.
Sicomputers is een uitermate achterbaks bedrijf als het om RMA's gaat

mijn tip,

alles terug sturen en je geld terug vragen.
als er iets anders kapot gaat nu krijg je hetzelfde probleem met dezelfde achterbakse service
Ga je echt al die moeite doen voor 7 euro? Ja officieel heb je er recht op. Maar de hoeveel tijd die je er in stopt is mij 7 euro wel waard.

En op basis van wil wil je een op 7 april gekocht systeem terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
Het was enkel de videokaart die is aangeschaft bij SiComputers. Dus de rest van het systeem houden we gewoon. Verder nemen we inderdaad niet de moeite om nog een keer met die pannenkoeken van SiComputers contact op te nemen voor die 7 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Ga je echt al die moeite doen voor 7 euro? Ja officieel heb je er recht op. Maar de hoeveel tijd die je er in stopt is mij 7 euro wel waard.
Ik ben 1 klant van duizenden, ik ben 1 rma van duizenden. tel uit je winst... beter gezegd, die van hun ;)
All0The0Web schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:54:
Het was enkel de videokaart die is aangeschaft bij SiComputers. Dus de rest van het systeem houden we gewoon. Verder nemen we inderdaad niet de moeite om nog een keer met die pannenkoeken van SiComputers contact op te nemen voor die 7 euro.
Ok ik hoop voor je dat het goedgekomen is en dat je nu eindelijk van je pc kunt genieten!
Pagina: 1