Afgelopen 7 april heb ik voor een vriend een systeem samengesteld en besteld. Het gaat hier om de volgende onderdelen:
Nu hadden we vrijwel direct het probleem dat de computer na even in gebruik te zijn zou bevriezen en verschillende GPU artifacts zou tonen waarna deze zou uitvallen. Omdat we een 2e systeem hebben met exact dezelfde XFX videokaart besloten we deze twee kaarten om te wisselen waarna de nieuwe PC het probleem niet meer heeft, maar het 2e systeem met de nieuwe videokaart wel. Het leek ons dan ook logisch dat het aan de videokaart lag en vroegen een RMA aan bij SiComputers.
Hierbij twee foto's van het probleem: http://imgur.com/a/Sv8yu
SiComputers kon het probleem niet direct vinden. Wij hebben gezegd in welke situatie's we het probleem ondervinden en toen kregen we het volgende antwoord:
Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik met deze SiComputers aanmoet. Hoewel ik vaker bij hun bestel heb ik nog niet eerder te maken gehad met hun klantenservice en eerlijk gezegd heb ik niet echt het gevoel dat ik word geholpen met het probleem. Wat zouden jullie nu doen zodat we straks gewoon een functionerende videokaart hebben? Want nu onderzoekskosten betalen voor deze defecte kaart zien wij niet echt zitten.
Alvast bedankt voor de hulp,
Groeten.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 59,- | € 59,- |
1 | MSI H110M ECO | € 52,95 | € 52,95 |
1 | XFX Radeon RX 460 2GB | € 106,01 | € 106,01 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,03 | € 49,03 |
1 | Sharkoon S25-W | € 48,- | € 48,- |
1 | BenQ GW2270H Zwart | € 98,95 | € 98,95 |
1 | G.Skill Value F4-2133C15S-8GNT | € 60,40 | € 60,40 |
1 | Corsair VS450 | € 39,55 | € 39,55 |
1 | Sandisk SSD Plus 120GB | € 55,91 | € 55,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 569,80 |
Nu hadden we vrijwel direct het probleem dat de computer na even in gebruik te zijn zou bevriezen en verschillende GPU artifacts zou tonen waarna deze zou uitvallen. Omdat we een 2e systeem hebben met exact dezelfde XFX videokaart besloten we deze twee kaarten om te wisselen waarna de nieuwe PC het probleem niet meer heeft, maar het 2e systeem met de nieuwe videokaart wel. Het leek ons dan ook logisch dat het aan de videokaart lag en vroegen een RMA aan bij SiComputers.
Hierbij twee foto's van het probleem: http://imgur.com/a/Sv8yu
SiComputers kon het probleem niet direct vinden. Wij hebben gezegd in welke situatie's we het probleem ondervinden en toen kregen we het volgende antwoord:
Na een telefoontje werd ons duidelijk gemaakt dat het maar aan onze computers moest liggen.Beste xxx,
De videokaart heeft vandaag en gisteren de hele daag gedraaid. Eerst met een zware game op 4k UHD en daarna nog enkele uren filmpjes gedraaid. Nog steeds kan ik geen klacht vinden.
Om deze reden zal ik aan u ook een factuur opmaken met de onderzoekskosten. Hiervan zal u zo dadelijk nog een betaalverzoek ontvangen.
Met vriendelijke groet,
xxx @ Support
Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik met deze SiComputers aanmoet. Hoewel ik vaker bij hun bestel heb ik nog niet eerder te maken gehad met hun klantenservice en eerlijk gezegd heb ik niet echt het gevoel dat ik word geholpen met het probleem. Wat zouden jullie nu doen zodat we straks gewoon een functionerende videokaart hebben? Want nu onderzoekskosten betalen voor deze defecte kaart zien wij niet echt zitten.
Alvast bedankt voor de hulp,
Groeten.