Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: Laptop met externe 4K scherm

Pagina: 1
Acties:

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 20:51
Hallo, ik zoek een desktopreplacement laptop die vooral gebruikt zal worden voor standaard huis-tuin-en-keuken-werk, en zo nu en dan wat fotobewerking. Ik wil wel dat hij snel reageert, dus overpowered zijn is geen issue (zelfs gewenst). Zo nu en dan een game kunnen draaien is ook prettig.
OS wordt Windows 10
Budget is vrij ruim, 800-1500, maar uiteraard moet meerprijs het wel echt 'waard' zijn. Ik heb al een netwerk-drive van 5 TB en een HDMI switchbox om zowel TV als monitor aan te kunnen sturen. Monitor is en UHD capable Samsung 29" monitor uit 2014.

De laptop zal voornamelijk blijven staan, en zo nu en dan naar de bank verplaatsen.
Ik heb nu een Dell XPS met i7-2670 @2.2 GHz, en 6 GB RAM.
Op zich ben ik erg tevreden over deze Dell, en zou er zo weer een kopen. Ik zou wel graag mijn externe 4K beeldscherm eens gaan gebruiken, dat is tot nu toe niet gebeurd.

Hoe kan ik zien of een laptop een extern 4K beeldscherm aan kan sturen? HDMI 2, of zijn er nog andere criteria?

Alvast bedank voor evt adviezen.

-

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
HDMI 2.0 óf (mini)DisplayPort en als je wil gamen op 4K dan is een GTX 1070 of hoger geen overbodige luxe.

Let er op dat de meeste laptop HDMI poorten nog van het oude 1.4 type zijn, dus check in dat geval of er ook een (mini)Displayport op zit!

[ Voor 40% gewijzigd door sbin op 10-05-2017 16:45 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Laptops met HDMI 2.0.

categorie: Laptops

Trein?

Verwijderd

En hier met (mini)displayport: categorie: Laptops
Ik had ook meteen maar IPS, >15" en qwerty aangevinkt. En Kaby Lake en Skylake.

Deze zullen allemaal (net zoals de HDMI 2.0's in de post hierboven) 4k @ 60 Hz goed ondersteunen.

Met alleen ingebouwde graphics zoals deze pricewatch: Lenovo ThinkPad L570 20J8001BMH zal een game wat minder worden, dan zou ik toch voor minstens een 960M gaan zoals deze pricewatch: Medion Erazer X6601 (30021370, Qwerty)