Vraag

• new jersey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-03-2023
Mijn vraag
Hoi mensen, ik ben al enige dagen aan het zoeken op Google naar een blu ray speler die meer dan 2TB kan lezen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nu/Op het moment heb ik een LG (BD660) die kan een harddisk aan t/m 2TB en die laat dan ook gewoon de DTS-HD of Dolby TrueHD door via USB.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na lang zoeken heb ik deze gevonden: de LG BX580, de Philips BDP3500, de Sony S6700.
Nu had ik gelezen dat de Sony geen DTS-HD wil doorlaten via USB en dat lijkt me toch wel handig.
Verder kan ik die andere twee modellen nergens te koop vinden (zijn misschien wat ouder)

Dus ik dacht als ze er érgens verstand van hebben, dan moet het toch hier zijn, nietwaar?

[ Voor 9% gewijzigd door new jersey op 17-05-2017 16:42 . Reden: ik was een beetje snel met de Enter ]

Alle reacties

• new jersey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-03-2023
Het is even geleden, maar ik wilde tóch nog even de update komen vertellen.
Ik heb inmiddels de Sony S6700 gekocht en ben hier zeer tevreden over.

Hij kan een harddisk aan tot 6TB, heb ik ergens gelezen (nog niet getest).
Ik heb wel getest dat de 4TB harddisk van Seagate gewoon goed wordt gelezen.

Verder is het zo dat de DTS-HD ook goed wordt doorgelaten via USB, hij zal het laten zien als DTS.
Maar de bitrate die hij dan laat zien is 3MB - 4MB per seconde, dus dan heb je wel de juiste track.
(omdat de 'normale' DVD DTS die zit op 768kb/sec en de 'normale' blu ray DTS zit op 1.5MB/sec.)
Je kunt het ook zien aan de Onkyo, want die zegt ook dat er DTS-HD binnen komt.

Kleine puntjes van de S6700:
De ondertiteling wordt niet altijd even goed doorgelaten.
Dan heb ik het niet alleen over PGS, want er is tot nu toe geen enkele blu ray speler die PGS ondersteund.
Als er een ondertiteling in de MKV verstopt zit, dan wil die deze niet altijd pakken, maar wanneer je de SRT apart in een mapje erbij zet wordt die wel altijd opgepakt.

De Dolby TrueHD track en Dolby Digital Plus worden allebei helaas niet doorgelaten via USB.
De bitrate van TrueHD is (bijna altijd) minder dan die van DTS-HD. Dus hij zou het wel kunnen, maar hij mag het niet vanwege het contract met Dolby. Dolby heeft hiermee aangegeven dat ze dat niet willen hebben.
Het hoogste wat je hiermee haalt is dan gewoon de Dolby Digital en die is online meestal maar 384kb/sec.
Als je geluk hebt en ze hebben het goed gedaan, dan is die de DVD kwaliteit van 640kb/sec maar dit zie je maar weinig in online bestanden.

Het is een beetje lang en technisch verhaal geworden, maar neem hiervan op wat je wilt.