Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belloooh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Mijn vraag
Kan een vingerafdrukscanner (Moto G5 Plus) weigeren te registreren als je wat ruwe vingertoppen hebt of dat er (ouderdoms)gleufjes inzitten? Bij elke vinger geeft hij 9 van de 10 pogingen aan, dat hij vies is. Dat is niet zo en schoonmaken biedt dan ook geen soelaas.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moto G5 Plus, Nougat 7.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle vingers, schoonmaken. Tot nu toe alleen mijn pink kunnen registreren.

[ Voor 5% gewijzigd door Belloooh op 09-05-2017 18:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:18
Dat kan zeker. Ik heb daar zelf ook last van als mijn vingertoppen beschadigingen hebben opgelopen (klussen, kou, uitdroging of rimpelig door het zwemmen/afwassen/douchen). Hoe slechter je vingertoppen zijn, hoe lastiger het werkt. Sommige beschadigingen/veranderingen zijn van tijdelijke aard, maar de leeftijd i.c.m. de wijze waarop je je vingertoppen gebruikt kunnen definitief je vingertoppen beschadigen en daardoor de vingerafdrukscanner slechter laten presteren. Het opnieuw registreren van je vingerafdrukken kan soms helpen.

Daarnaast kan je vingerafdrukscanner natuurlijk ook gewoon defect zijn. En sommige vingerafdrukscanners kunnen er beter mee omgaan (ook afhankelijk van de software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belloooh
Dank, in het begin had ik twee vingers geregistreerd, maar na enige tijd werkten die niet goed meer. De pink, die ik daarna registreerde, doe het nog wel steeds. Maar nieuwe ( de eerste paar verwijderd) krijg ik niet meer voor mekaar.
Defect zou hij dan niet zijn lijkt me. Maakt opnieuw opstarten iets uit?

[ Voor 13% gewijzigd door Belloooh op 09-05-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even een titelfix gedaan om de lading wat beter te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belloooh
Toch nog een oplossing gevonden: niet echt de vingertoppen maar de vinger iets "te ver" over de scanner heenleggen; nu kreeg ik er toch nog twee bij.