Toon posts:

Aankoop monitor '24 + muis en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe game pc, momenteel nog zonder monitor. Wie heeft er adviesen? Budget €100 voor monitor, toetsenbord rond de €20 / €30 als het kan verlicht :)
Hier mijn systeem:
Moederbord: asrock p55 extreme
CPU: i5 750
GPU: MSI HD7850 twin frozr3 2GB (2x mini DisplayPort, HDMI, DVI-I)
RAM: 8GB OCZ ddr3 2x duachannel
Opslag: 120GB SSD + 500GB externe HDD

Owh ja formaat? Ik denk 22 tot 24 inch, of is groter / kleiner beter? Ruimte maakt niet veel uit (vrij breed bureau) ruimte tussen mij en monitor iets van 45cm dus.

Overigens nog een vraag (weet niet of dan op dit topic mag ;) ) ik kreeg er een gebruikte 500GB HDD bij (degene die hierboven staat naast de SSD) kan ik deze gebruiken voor games? (Deze werkt via netstroom en USB) Want ik heb ook een eigen SSD (alleen USB3 zonder netstroom) kan ik niet net zo goed/beter gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2017 18:14 ]

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:36

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:12:
Overigens nog een vraag (weet niet of dan op dit topic mag ;) ) ik kreeg er een gebruikte 500GB HDD bij (degene die hierboven staat naast de SSD) kan ik deze gebruiken voor games? (Deze werkt via netstroom en USB) Want ik heb ook een eigen SSD (alleen USB3 zonder netstroom) kan ik niet net zo goed/beter gebruiken?
Wat maakt het voor de computer uit hoe de harde schijf gevoed wordt :?
Je kan de schijf misschien uit de enclosure halen en in je pc rammen als dat je dunkt.

Budget voor monitor is vrij beperkt, ik zou toch nog wel wat extra klinken neerleggen voor een freesync monitor.
pricewatch: Samsung 24F350FHU Zwart
Kan je dan gebruiken als je de pc upgrade.
Als je dat exact niks kan boeien...
pricewatch: BenQ GW2270 Zwart
Wel 21 inch.

Qua toetsenbord...
categorie: Toetsenborden
Beetje hetzelfde, budget is erg krap. Vind zelf scissors wel interessant, dus dan zou mijn keuze naar die gaan (RX22).

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 09-05-2017 18:24 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Qua scherm zou ik even in de v&a neuzen. Qua tobo en muis gewoon iets oppikken dat "werkt". Voor dit budget ga je niet veel bijzonders kunnen krijgen, dus houdt het in de zak waar mogelijk.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die BenQ die Thomg aanraadt is een prima ding, misschien wat klein, maar in zijn prijsklasse ga je niks beters vinden qua beeldkwaliteit. Kijkhoek is goed, kleuren zijn met wat instellen ook goed, contrast is zeer goed. Behuizing is wel plastic fantastic, maar je kan niet alles hebben.

Ramplanken zijn behoorlijk persoonlijk, en ook maar net wat je gewend bent. Zo ben ik al jaren vreselijk blij met een goedkope Trust, zelfs dure mechanische tobo's konden mij niet overtuigen om 'm weg te doen :P

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Thomg schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:24:

Budget voor monitor is vrij beperkt, ik zou toch nog wel wat extra klinken neerleggen voor een freesync monitor.
HD 7000 en refreshes daarvan, oa R9 280 en 280X, ondersteunen geen Freesync.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Geen voorstel, geen onderbouwing -> dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.