Ik ben van zin om binnenkort mijn tplink routertje te vervangen voor een iets meer krachtiger variant en ik dacht dit te doen met een pfSense build. Dan kan ik terwijl ook wat mijn netwerk kennis opschroeven.
Nu denk ik een build in gedachten te hebben maar ik had graag een meer ervaren mening gehoord.
Processor: Overkill voor pfSense met OpenVPN? LAN bestaat uit wat plex clients, plex server, 10tal smartphones en laptops desktops. WAN link is 200/20
MOBO: ziet er wel goed uit
Sharkoon: ziet er ook wel goed uit
RAM: heb nog paar gigs liggen
NIC: Betaal ik niet de volle pot voor, op ebay genoeg te vinden
PSU: Dit is ook een groot struikelblok in menig fora, welke moet ik hier nemen. Ik heb deze Seasonic in mijn andere build zitten maar dit trekt wel wat meer power. Moet ik dan mss een 160W picopsu nemen, of is deze toch voor de toekomst wat makkelijker te hergebruiken.
SSD: maakt niet veel uit
Als ik deze zou samenstellen zit ik zo rond de 350 euro, en dan komt het besef dat ik lichtelijk overdreven heb
Nu denk ik een build in gedachten te hebben maar ik had graag een meer ervaren mening gehoord.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6320 Boxed | € 164,95 | € 164,95 |
| 1 | ASRock H270M-ITX/ac | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | Sharkoon QB One | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Intel PRO/1000 PT Quad Port Adapter (4xGbps, PCI-e x4) | € 400,99 | € 400,99 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 54,90 | € 54,90 |
Processor: Overkill voor pfSense met OpenVPN? LAN bestaat uit wat plex clients, plex server, 10tal smartphones en laptops desktops. WAN link is 200/20
MOBO: ziet er wel goed uit
Sharkoon: ziet er ook wel goed uit
RAM: heb nog paar gigs liggen
NIC: Betaal ik niet de volle pot voor, op ebay genoeg te vinden
PSU: Dit is ook een groot struikelblok in menig fora, welke moet ik hier nemen. Ik heb deze Seasonic in mijn andere build zitten maar dit trekt wel wat meer power. Moet ik dan mss een 160W picopsu nemen, of is deze toch voor de toekomst wat makkelijker te hergebruiken.
SSD: maakt niet veel uit
Als ik deze zou samenstellen zit ik zo rond de 350 euro, en dan komt het besef dat ik lichtelijk overdreven heb