Single page website elke sectie aparte url

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 17:10
Beste Tweakers,

Ik heb een single page met verschillende secties. Als ik in het menu klik navigeer ik naar een anchor bijv mijnwebsite.nl/#hoe

Nu worden de verschillende secties niet apart geïndexeerd in Google.

Dit zou ik echter wel graag willen.
Hoe kan ik dit bereiken?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Door geen single page website te maken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
NMe schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:03:
Door geen single page website te maken.
Dit is de huidige situatie dus ik kan er niet omheen dat het een single page is/blijft.

Is dit dan echt niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 08:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ook mijndomein.nl/hoe aanmaken en die laten doorlinken naar mijndomein.nl/#hoe

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Koenvh schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:40:
Heb je dat getest? Volgens mij gaat dat niet werken, omdat Google dan 5x dezelfde pagina ziet en die gewoon als 1 hanteert (of inderdaad zelfs een penalty uitdeelt).

@Ninjaman Ik neem aan dat je HTML semantisch wel in orde is? Netjes de juiste tags etc gebruikt? Zie ook deze tips: https://www.awwwards.com/...or-one-page-websites.html (en de vele hits op [google=google index one page site])

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 09-05-2017 18:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Koenvh schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:40:
Grote kans dat je daarmee nog een penalty om je oren krijgt omdat je duplicate content hebt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

NMe schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:51:
[...]

Grote kans dat je daarmee nog een penalty om je oren krijgt omdat je duplicate content hebt. ;)
Waarschijnlijk wel, maar dat was de vraag niet :P

Overigens is dat ook weer te omzeilen door een de content aan te passen voor crawlers e.d., maar dan kun je beter gewoon een multi-page website maken.
Room42 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:50:
[...]

Heb je dat getest? Volgens mij gaat dat niet werken, omdat Google dan 5x dezelfde pagina ziet en die gewoon als 1 hanteert (of inderdaad zelfs een penalty uitdeelt).

@Ninjaman Ik neem aan dat je HTML semantisch wel in orde is? Netjes de juiste tags etc gebruikt? Zie ook deze tips: https://www.awwwards.com/...or-one-page-websites.html (en de vele hits op [google=google index one page site])
Niet getest, behalve met meertalige websites (example.org voor automatisch taalbepaling, example.org/en voor Engels, example.org/nl voor Nederlands enz.), maar daar heeft Google zelf ook een uitleg voor geschreven: https://support.google.com/webmasters/answer/182192?hl=nl

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Misschien dat je wat met AngularJS en UI-router kan doen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    .state('root.sectie_faq',
    {
        url: '/faq',
        views:
        {
            'container@':
            {
                template: '',
                controller: 'faqCtrl'
            }
        }
    })

Stukje code van een eigen website, maar dan heb je misschien een beetje het idee hoe je het zelf kan maken.

En dan in de faq controller d.m.v. javascript naar de juiste anchor scrolt?

En als je HTML5 push states gebruikt:
code:
1
$locationProvider.html5Mode(true);

code:
1
<meta name="fragment" content="!">

Dan zal google automatisch het volgende stukje achter je link plakken wat je met je server weer kan opvangen en de enkele pagina verstuurd.
code:
1
?_escaped_fragment_=

domein.nl/faq?_escaped_fragment_=

Weet verder niet of je gebruik maakt van NodeJS? En of google nog penalties geeft omdat 1 link 2 verschillende HTML outputs heeft weet ik niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mebus op 09-05-2017 22:11 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Ninjaman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:30:
[...]

Dit is de huidige situatie dus ik kan er niet omheen dat het een single page is/blijft.

Is dit dan echt niet mogelijk?
History API gebruiken ipv hashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:34:
History API gebruiken ipv hashes.
Hoe gaat dat hem helpen bij zijn zoekmachine-indexatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48

André

Analytics dude

NMe schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:51:
[...]

Je krijgt nooit en penalty voor duplicate content, elke site heeft duplicate content. Google maakt hooguit een keuze tussen 2 pagina's die op elkaar lijken en zal er dan 1 laten zien. Het is een duplicate content filter.

@Ninjaman Ik zou de URL met de pushstate aanpassen (wat @Bosmonster al zei) en dan niet met een #:

mijnwebsite.nl/hoe
mijnwebsite.nl/wat
mijnwebsite.nl/waar

En alle interne links ook voorzien van die URLs. Daarna moet je de site zo maken dat als ik binnenkom op /waar ik alleen de content van /waar te zien krijg. De andere content van /hoe en /wat moet dan niet in de DOM zitten. Vervolgens kun je de andere pagina's inladen wanneer men klikt op het menu.

Het gedoe met de fragment identifier kun je laten zitten, dat was de methode vroeger om AJAX te laten indexeren, tegenwoordig is Google daar iets slimmer in geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door André op 10-05-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
André schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:08:
[...]

Je krijgt nooit en penalty voor duplicate content, elke site heeft duplicate content. Google maakt hooguit een keuze tussen 2 pagina's die op elkaar lijken en zal er dan 1 laten zien. Het is een duplicate content filter.

@Ninjaman Ik zou de URL met de pushstate aanpassen (wat @Bosmonster al zei) en dan niet met een #:

mijnwebsite.nl/hoe
mijnwebsite.nl/wat
mijnwebsite.nl/waar

En alle interne links ook voorzien van die URLs. Daarna moet je de site zo maken dat als ik binnenkom op /waar ik alleen de content van /waar te zien krijg. De andere content van /hoe en /wat moet dan niet in de DOM zitten. Vervolgens kun je de andere pagina's inladen wanneer men klikt op het menu.

Het gedoe met de fragment identifier kun je laten zitten, dat was de methode vroeger om AJAX te laten indexeren, tegenwoordig is Google daar iets slimmer in geworden.
Bedankt, ik heb inderdaad al wat met history geprobeerd echter omdat het voor mij nieuw is snapte ik niet altijd wat ik deed. Ik zal me er verder in gaan verdiepen.

Na al deze reacties krijg ik goede hoop dat het gaat lukken. Zodra het werkt zal ik weer van mij laten horen.

Bedankt allemaal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Koenvh schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:01:
Overigens is dat ook weer te omzeilen door een de content aan te passen voor crawlers e.d., maar dan kun je beter gewoon een multi-page website maken.
Wat ook een penalty oplevert tegenwoordig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

CH40S schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:18:
[...]
Wat ook een penalty oplevert tegenwoordig. ;)
Ik doelde eigenlijk op https://builtvisible.com/javascript-framework-seo/ , maar kon niet op de naam komen ;)
Al vraag ik me wel af of dat toe te passen is binnen het framework van de TS.

Overigens valt er nog genoeg te doen met dynamisch herschrijven van pagina's en inladen van content, maar dan maak je eigenlijk een multi-page website zonder de pagina te herladen, en tenzij een bepaald element niet mag worden herladen (een radiospeler of iets dergelijks), is dat eigenlijk vrij zinloos en onnodig gecompliceerd.

[ Voor 44% gewijzigd door Koenvh op 11-05-2017 00:28 ]

🠕 This side up

Pagina: 1