Golf 6 KMstand 250000.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920119

Topicstarter
Ik ken niet veel van auto's en waarde maar ik heb een golf 6 bleumotion van 2007 1.6l op het oog voor 2500 euro. hij heeft 105 pk en hij heeft zelf alles vervangen. hij rijd goed en is diesel. En heeft juist 1 deuk aan de voorste passagiers deur. ik kan heb eruit trekken via een zuignap en dan is het wel weg.

Kan iemand mij helpen AUB.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 920119 op 09-05-2017 16:00 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 920119 op 09-05-2017 16:38)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor 2500 euro een goede auto kopen is niet het meest makkelijke, maar je gaat echt geen goede auto van 2007 kopen voor 2500 euro. Uitzonderingen zijn Dacia's en Lada's, maar die dingen zijn om een andere reden zo goedkoop, want nieuw waren ze al spotgoedkoop, en ze waren spotgoedkoop omdat het eigenlijk gewoon hokken zijn :P

Overigens is 250k lang niet voor alle merken echt een probleem, uiteindelijk staat of valt het bij de motor, al het andere is doorgaans wel vrij goedkoop te vervangen, een motor reviseren is iets minder goedkoop :P Bij een "klein" budget koop ik liever iets als Toyota, Subaru of Volvo [en er zijn wel meer merken die het goed doen] met 2,5 ton erop maar wel goed onderhouden, dan een VAG met een ton minder, maar zonder onderhoudshistorie.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik weet niets van automerken dus ik weet niet of dat een goed KM stand is of niet voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 12:43

Releases

Ja maar!

Wat heb je zelf al gevonden doormiddel van het gebruik van Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

-tom-562

Oliesjeik

Dat zou de allergoedkoopste Golf 6 diesel van Nederland moeten zijn, als ik even snel een zoekopdracht doe op gaspedaal.nl
http://www.gaspedaal.nl/V...250000&bmin=2007&srt=pr-a

Kortom: laten staan. Ohja, in 2007 was er nog geen Golf 6.
Verder zie ik de discussiewaarde niet in van dit topic

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 09-05-2017 16:06 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:27
Google: "waar moet ik opletten bij het kopen van een auto"

Hier staan goede tips; https://www.anwb.nl/auto/kopen/tweedehands

250k kilometer is wel écht veel voor een auto, hoeft geen probleem te zijn als 'zelf alles vervangen' is. Maar hoeveel is het woord van iemand waard...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:07
Je kunt de kentekengeschiedenis voor een paar euro opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 920119 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:01:
ik weet niets van automerken dus ik weet niet of dat een goed KM stand is of niet voor de prijs
Dat kan je heel simpel zien door te zoeken naar andere auto's van hetzelfde type en die te vergelijken in prijs en kilometerstand. Tenzij iemand hier het uit zijn hoofd weet zal hij hetzelfde moeten doen.

Verder loop je met een hoge stand natuurlijk altijd wat meer risico. Er zijn echter ook genoeg motorblokken die vrolijk naar de 5 ton lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 17:10

BeToBe

Privacy jurist

Hoofdregel is: 'If it's too good to be true, it probably is!'.

Verder zijn er meerdere dingen die ik zou meewegen. Koop je het van een particulier of van een bedrijf?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is hoofdzakelijk gewoon hulp met de kilometerstand omdat ik al gelezen heb dat 200000 nog meevalt bij een golf op internet. maar ik heb er 250000. En naar Nederland is soms te ver want ik woon aan de Belgische kust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BeToBe schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:10:
'If it sounds good to be true, it probably is!'.
Fixed :)
Anoniem: 920119 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:12:
het is hoofdzakelijk gewoon hulp met de kilometerstand omdat ik al gelezen heb dat 200000 nog meevalt bij een golf op internet. maar ik heb er 250000. En naar Nederland is soms te ver want ik woon aan de Belgische kust.
Het blijft gewoon een gok. Het kan prima dat ie netjes loopt naar 4 ton zonder problemen. Het kan ook dat ie binnen 20.000km compleet in de soep loopt. Als je weinig geld wil uitgeven voor veel auto loop je gewoon risico. Of je laat de auto van voor tot achter helemaal nakijken voordat je deze koopt.

[ Voor 67% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Laatst online: 04-06 12:59
Anoniem: 920119 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:01:
250K is best veel, maar hoeft niet direct een probleem te zijn. Als de auto netjes onderhouden is (lees History is beschikbaar of op te vragen bij de dealer) dan kan 250k prima.
Ik heb verder geen ervaring met de Bluemotion blokken, en weet niet of die ook makkelijk hogere km standen kunnen halen.

Zelf heb ik een A3 gehad uit 2005 een 2.0tdi en die heb ik pas weg gedaan met 340K op de teller.
-tom-562 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:05:
Dat zou de allergoedkoopste Golf 6 diesel van Nederland moeten zijn, als ik even snel een zoekopdracht doe op gaspedaal.nl
http://www.gaspedaal.nl/V...250000&bmin=2007&srt=pr-a

Kortom: laten staan. Ohja, in 2007 was er nog geen Golf 6,
Sterker nog volgens mij is de bluemotion versie variant (variant is een model :P ) pas in 2009 op de markt gekomen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik koop hem van een particulier maar hij wil hem geven aan 2500 omdat ik zen broer goed ken. want normaal vraagt hij 3500 en daar heeft er ook al iemand interesse in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05 10:49

Estoque

Turbobrick Owner

- Een Golf 6 bestond nog niet in 2007
- Van de Golf 5, die wel in 2007 leverbaar was, zijn geen 1.6 diesel bluemotion versies geleverd
- De Golf 5 bluemotion was enkel in 2008 leverbaar met 1.9 diesel
- De Golf 6 Bluemotion werd enkel vanaf laat 2008, begin 2009 als Bluemotion verkocht.

Daarnaast:
- Als een deuk eenvoudig weg te werken is, waarom is het dan niet gedaan? (omdat het wss niet eenvoudig is)
- Als hij alles zelf vervangen heeft, moet je dat natuurlijk wel controleren bij aanschaf

Persoonlijk zou ik er met een boog omheen lopen.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05 10:49

Estoque

Turbobrick Owner

Anoniem: 920119 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:14:
ik koop hem van een particulier maar hij wil hem geven aan 2500 omdat ik zen broer goed ken. want normaal vraagt hij 3500 en daar heeft er ook al iemand interesse in.
Alleen om dit soort redenen zou ik hem niet kopen.

Hij gebruikt een ander persoon als stok achter de deur voor jou. Waardoor jij haast maakt en niet goed kijkt waarschijnlijk.

Nooit met haast een auto met risico's kopen.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:39
Heb je je nou vandaag op een ICT forum aangemeld om tips over de aankoop van een auto te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de hulp zal dan gewoon verder kijken voor een auto'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 17:10

BeToBe

Privacy jurist

Dank! Tijd voor koffie...

Neemt overigens niet weg dat het een hele verdachte situatie is en dat je, zoals @Estoque zegt nooit, maar dan ook nooit gehaast een auto moet kopen. Vraag anders of je een proefrit mag maken en neem hem dan even mee naar een bekende/betrouwbare garage. Zij kunnen vaak wel zien in wat voor staat de auto is.

edit: typo's. Tijd voor nog meer koffie..

[ Voor 5% gewijzigd door BeToBe op 09-05-2017 16:21 ]

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Laatst online: 04-06 12:59
bas-r schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:18:
Heb je je nou vandaag op een ICT forum aangemeld om tips over de aankoop van een auto te krijgen?
Misschien komt 'ie al een tijdje op tweakers en was dit een reden om een account aan te maken?

Maargoed, advies; niet doen!
1) Model of bouwjaar klopt niet.
2) Prijs is zomaar €1000,- goedkoper omdat "jij" het bent.
3) Wil je toch gaan neem dan iemand mee met verstand van auto's en laat een aankoopkeuring doen https://www.vakgarage.nl/aankoopkeuring

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Bas-r ik was aan het zoeken op internet en kwam op een link uit van iemand die hier iets gevraagt heeft over 200000km maar iedereen zij dat het goed was en zij nieks over een ICT forum aangezien het in de categorie vervoer en verkeer staat. probleem?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor 2500 euro een goede auto kopen is niet het meest makkelijke, maar je gaat echt geen goede auto van 2007 kopen voor 2500 euro. Uitzonderingen zijn Dacia's en Lada's, maar die dingen zijn om een andere reden zo goedkoop, want nieuw waren ze al spotgoedkoop, en ze waren spotgoedkoop omdat het eigenlijk gewoon hokken zijn :P

Overigens is 250k lang niet voor alle merken echt een probleem, uiteindelijk staat of valt het bij de motor, al het andere is doorgaans wel vrij goedkoop te vervangen, een motor reviseren is iets minder goedkoop :P Bij een "klein" budget koop ik liever iets als Toyota, Subaru of Volvo [en er zijn wel meer merken die het goed doen] met 2,5 ton erop maar wel goed onderhouden, dan een VAG met een ton minder, maar zonder onderhoudshistorie.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1