Zijn er nog meer die liever geen negatieve feedback geven?

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Wat is de waarde van het feedback als je voor elke negatieve feedback die je geeft een onterechte negatieve feedback terug krijgt?

Ik heb meerdere malen negatieve ervaringen gehad met kopen en verkopen. Echter doordat elke keer als ik een beschrijvende negatieve feedback geef aan de koper/verkoper ik zelf een partij ge****** over me heen krijg van deze persoon en een negatieve feedback doe ik dat nog zelden. Ik moet dan weer een topic openen hier, in overleg gaan met een persoon die vaak niet in staat is normaal te communiceren (gelukkig met uitzonderingen daargelaten!) en de kans is groot dat ik weer een lading ge****** over me heen krijg.

Ik snap dat positieve feedback heel belangrijk is, dat geeft vertrouwen. Helemaal goed!

Maar als je geen negatieve feedback meer kan geven, dan is er toch iets mis met het systeem. Ik zou hier graag wat opheldering over hebben. Kan iemand mij dit uitleggen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het plaatsen van een wraakreview door een andere user na het plaatsen van een review van jou is inderdaad niet de bedoeling en daarvoor moet je inderdaad een topic openen.

Het plaatsen van een review zonder dat daarbij een overeenkomst is geweest is ook niet toegestaan. Je moet dus echt iets afgesproken hebben, voordat je een review mag plaatsen. Bij iemand die bijvoorbeeld laat of helemaal niet reageert is het niet toegestaan om een (negatieve) review achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
rens-br schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:26:
Het plaatsen van een wraakreview door een andere user na het plaatsen van een review van jou is inderdaad niet de bedoeling en daarvoor moet je inderdaad een topic openen.

Het plaatsen van een review zonder dat daarbij een overeenkomst is geweest is ook niet toegestaan. Je moet dus echt iets afgesproken hebben, voordat je een review mag plaatsen. Bij iemand die bijvoorbeeld laat of helemaal niet reageert is het niet toegestaan om een (negatieve) review achter te laten.
Bedankt voor je snelle antwoord! :)

Het gaat mij in feite om beide punten die je maakt.
1. Ik heb een maand of 2-3 geleden met iemand afgesproken voor de verkoop van een CPU, die persoon die kwam niet opdagen terwijl tijd en plaats was afgesproken. Ik heb meerdere malen gebelt die dag, niets meer gehoord. Met als resultaat dat ik een negatieve feedback achterliet. Paar uur later krijg ik een wraakfeedback terug, maar Tweakers doet daar niets aan. Ook niet bij het openen van een topic.

Dit zorgt er dus voor dat ik liever geen negatieve feedback meer achterlaat en dat is niet de bedoeling toch?

2. Als je met iemand een afspraak maakt tot verkoop en die persoon op een gegeven moment niets meer laat horen (bijvoorbeeld na het doorsturen van betalingsgegevens). Dan is het dus wel toegestaan om feedback te geven? Of echt alleen na een transactie?

Uit jouw verhaal blijkt in ieder geval dat beide negatieve feedback op mijn V&A profiel onterecht zijn, ik heb voor beide een topic aangemaakt. Toch wordt er niets aan gedaan, waar ligt dat dan aan?

EDIT:
Het is overigens niet de bedoeling dat het om deze twee gevallen gaat die nu zichtbaar zijn. Het is vaker gebeurt en het gaat me er dus om dat ik hierdoor liever geen negatieve feedback achterlaat vanwege het gedoe achteraf. Nu maakt dat met mijn feedback niet zo uit, maar voor andere Tweakers met minder feedback is dat wellicht een ander verhaal. Dit maakt ze kwetsbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedway4 op 09-05-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedway4 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:33:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord! :)

Het gaat mij in feite om beide punten die je maakt.
1. Ik heb een maand of 2-3 geleden met iemand afgesproken voor de verkoop van een CPU, die persoon die kwam niet opdagen terwijl tijd en plaats was afgesproken. Ik heb meerdere malen gebelt die dag, niets meer gehoord. Met als resultaat dat ik een negatieve feedback achterliet. Paar uur later krijg ik een wraakfeedback terug, maar Tweakers doet daar niets aan. Ook niet bij het openen van een topic.

Dit zorgt er dus voor dat ik liever geen negatieve feedback meer achterlaat en dat is niet de bedoeling toch?

2. Als je met iemand een afspraak maakt tot verkoop en die persoon op een gegeven moment niets meer laat horen (bijvoorbeeld na het doorsturen van betalingsgegevens). Dan is het dus wel toegestaan om feedback te geven? Of echt alleen na een transactie?

Uit jouw verhaal blijkt in ieder geval dat beide negatieve feedback op mijn V&A profiel onterecht zijn, ik heb voor beide een topic aangemaakt. Toch wordt er niets aan gedaan, waar ligt dat dan aan?

EDIT:
Het is overigens niet de bedoeling dat het om deze twee gevallen gaat die nu zichtbaar zijn. Het is vaker gebeurt en het gaat me er dus om dat ik hierdoor liever geen negatieve feedback achterlaat vanwege het gedoe achteraf. Nu maakt dat met mijn feedback niet zo uit, maar voor andere Tweakers met minder feedback is dat wellicht een ander verhaal. Dit maakt ze kwetsbaar.
1) Dat is simpelweg niet waar; er worden met regelmaat reviews weggehaald omdat die wraakreview zijn of er anderzins iets mis mee is. Dat kan soms wat langer duren dan een andere keer; het is meestal nazoekwerk en blijft afhankelijk van mensen en beschikbaarheid.

2) De uitleg over wanneer een review wel of niet mag is al zoooooooooo vaak langsgekomen; de vereiste is een overeenkomst of zeer concrete weg naar overeenkomst. Transactie is niet nauwkeurig, omdat daarmee meestal de daadwerkelijke overdracht wordt bedoeld.

Het is wat apart dat je een algemeen topic wil starten over een situatie die je duidelijk niet bekeken hebt in de zin van hoe het nu werkt. Je doet dus een aantal aannames en start een discussie over iets dat niet werkt zoals je beschrijft.

Intussen klassificeer je het feedbacksysteem als waardeloos op basis van jezelf vrijwel niet informeren, en kom je niet met suggesties voor oplossingen hoe het dan wel zou moeten. Intussen besluit je wel dat je nog maar eens moet reageren en dus 2 reviews bij je wederpartij moet plaatsen - misbruik van het systeem.

Ik denk dat je weinig kaas gegeten hebt van constructief proberen iets te verbeteren. In plaats van hier eerst de dialoog aan te gaan, gelijk zelf de regels met voeten treden want onrecht! Eigen rechter spelen en ons dus meer werk bezorgen. Je vindt het gepast om dan maar ruzie via de reviews te maken en op basis van niets te reppen over intelligentie en dergelijke.

Als ik je hele houding zo optel: ga alsjeblieft naar Marktplaats en laat het platform hier voor mensen die zich wel kunnen gedragen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:45:
[...]

1) Dat is simpelweg niet waar; er worden met regelmaat reviews weggehaald omdat die wraakreview zijn of er anderzins iets mis mee is. Dat kan soms wat langer duren dan een andere keer; het is meestal nazoekwerk en blijft afhankelijk van mensen en beschikbaarheid.

2) De uitleg over wanneer een review wel of niet mag is al zoooooooooo vaak langsgekomen; de vereiste is een overeenkomst of zeer concrete weg naar overeenkomst. Transactie is niet nauwkeurig, omdat daarmee meestal de daadwerkelijke overdracht wordt bedoeld.

Het is wat apart dat je een algemeen topic wil starten over een situatie die je duidelijk niet bekeken hebt in de zin van hoe het nu werkt. Je doet dus een aantal aannames en start een discussie over iets dat niet werkt zoals je beschrijft.

Intussen klassificeer je het feedbacksysteem als waardeloos op basis van jezelf vrijwel niet informeren, en kom je niet met suggesties voor oplossingen hoe het dan wel zou moeten. Intussen besluit je wel dat je nog maar eens moet reageren en dus 2 reviews bij je wederpartij moet plaatsen - misbruik van het systeem.

Ik denk dat je weinig kaas gegeten hebt van constructief proberen iets te verbeteren. In plaats van hier eerst de dialoog aan te gaan, gelijk zelf de regels met voeten treden want onrecht! Eigen rechter spelen en ons dus meer werk bezorgen. Je vindt het gepast om dan maar ruzie via de reviews te maken en op basis van niets te reppen over intelligentie en dergelijke.

Als ik je hele houding zo optel: ga alsjeblieft naar Marktplaats en laat het platform hier voor mensen die zich wel kunnen gedragen.
Ongelooflijk. Iets met de pot verwijt de ketel (Ga je mee naar Marktplaats? ;) ). Jammer dat je mijn bericht niet wat beter hebt gelezen. Ik wil weten of er anderen zijn die hetzelfde gevoel hebben en ik vraag om opheldering. Je hoeft niet te reageren. Zo een gehaaste reactie plaatsen schieten we beide niets mee op.

1. Ik zeg helemaal niet dat er geen reviews worden verwijderd, sterker, ik heb daar genoeg ervaringen mee en dat is super. Ik zeg alleen dat ik dan dus liever maar geen feedback meer achter laat om mijzelf de moeite te besparen.

2. Klopt, helemaal waar. Ik snap de regels ook gewoon niet helemaal. Dat geef ik eerder ook al aan en ik vraag om opheldering. Jij hoeft niet nogmaals duidelijk te maken dat ik het niet snap. Zo zorg je zelf voor extra werk.

3. Ik kom niet met suggesties omdat ik eerst eens wil kijken of er anderen zijn die hetzelfde ervaren. Lijkt me wel zo handig voordat je voor verandering gaat pleiten, of niet?

4. Nogmaals, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet... Het constructief verbeteren van iets begint met een discussie op gang brengen, niet met direct oordelen. Natuurlijk oordeel ik net als iedereen wel eens te vroeg, ja ook net als jij. Maar, ja zie 3.

5. Ik oordeel op de feedback die ik van iemand krijg, als die kant noch wal raakt dan is dat genoeg voor mij. Als jij denkt dat dat "nergens" op is gebasseerd ... Dat klopt natuurlijk niet, ik snap niet hoe je tot die conclusie komt.

Edit: Ik probeer dus wel de dialoog aan te gaan (door te peilen, discussie te starten die ik los wil zien van de casussen die ik noem), en ja ik overtreed de regels om er voor te zorgen dat het verhaal kloppend is. Laster zet ik graag recht!

6. Je trekt zelf ontzettend veel conclusies (zie hierboven) gebasseerd op erg weinig. Dus nogmaals, ga je mee naar Marktplaats dan ;) ?

7. Dit is een heel naar bericht geworden maar veel meer kon ik niet. Ik hoop dat ik alsnog opheldering krijg en ben nog steeds benieuwd of er ook anderen zijn die deze ervaring met mij delen. Floppus, je hoeft echt niet te reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedway4 op 09-05-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een discussie over het feedbacksysteem wil starten: prima. Zoek eerst op wat er al over geschreven is, voorgesteld is, en lees je in hoe het nu werkt.

Een discussie en meningen vraag je niet op basis van aannames in lijn met even snel een topic dumpen en laat anderen het werk maar doen. Zodra je een fatsoenlijke uiteenzetting doet als TS, zien we hem graag tegemoet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.