Toon posts:

PIII-600 wil niet automatisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebt een klein probleempie:

Ik had op mijn Abit bx6 mobo een PII-350, maar nadat ik had gezien dat je ook een PIII tot 700/800 mhz cpu erop kon plaatsen heb ik een PIII-600 erop gezet.

Bij booten krijg ik een melding (cpu not workable or changed! Check soft menu blabla), en hij zet em op PIII-400. Dan ga ik naar bios en zet de multiplier op 6x(100). Dan save ik de settings en doet ie het perfect.

Als ik dan reboot staat ie weer op PIII-400, en moet ik weer de bios in. Die melding heb ik al uitgezet, dus je kan gewoon op 400 werken, maar ik heb geen zin om em steeds weer op 600 te zetten in het bios. Iemand nog iedeetjes?

De Garoenten WomBat

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

FF de bios flashen wil misschien wel werken.
Of anders je FSB veranderen ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken me FSB op 133 zetten en multiplier op 4.5....

Is dat trouwens de standaard setting? of moet ie gewoon op 100 kunnen werken?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

flashen

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Multiplier aanpassen naar 4.5 heeft geen zin, de processor is gelocked op 6.
Je kan alleen de kloksnelheid veranderen.

Vreemd trouwens dat als je de computer uitzet hij de processor weer niet herkend. Een bios-upgrade lijkt mij idd een idee om het probleem op te lossen.

Als je een processor hebt die standaard op 4.5 maal 133 draaid heb je denk ik een probleem, je moederbord kan misschien niet goed overweg met 133 Mhz. FSB. Aangeraden wordt dan ook op de meeste BX borden een PIII met 100 Mhz FSB te plaatsen, vandaar dat er een maximum van 700 Mhz (7 maal 100) staat bij BX-chipset moederborden. De BX chipset is nl. oorspronkelijk niet ontworpen voor 133 Mhz.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
ThX Elteor!

Gefeliciteerd met het inhalen van DukeBox! Hij werkt bij mij en ik kan je verzekeren hij is behoorlijk zenuwachtig :) hehehe

idd een bios update zal em goed doen.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Graag gedaan :)

Ik heb trouwens nog wat "restantjes" gevonden die vandaag in de stats erbij komen als het goed is >:)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga nu maar naar het eccp forum want ik kan ook niet op de stats w88 |:(

Dankzij dukebox krijg ik nu wel smsje met puntenstanden :)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik had dat probleem ook op mijn bord. Je moet de speed error hold ofzo in het softmenu even uitscaklen of aan probeer maar eens. Je hoeft hem niet te flashen.
Mijn bios had ik ook gaflasht maar toen deed hij het nog en naardat dat ene uit had gezet liep hij perfekt
Pagina: 1