Geluid loopt voor m.b.t. Tv/reciever/Ps4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramniv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-02-2022
Mijn vraag

Op het moment dat ik een dvd/blu-ray kijk op mijn Ps4 loopt mijn geluid iets voor ten opzichte van mijn beeld.

Ik heb een samsung uhdtv, Marantz 7007 en Ps4. Ps4 gekoppeld via hdmi aan reciever en deze via hdmi aan tv. Lipsync staat aan op recevier (Marantz).

Wie kan mij helpen want stoor me er mateloos aan.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Marantz sr7007
Samsung ue55hu7500
Ps4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:42
Lipsync uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je hetzelfde als je PS4 direct op de TV zit? Dan kan je precies kijken welke van de 3 de vertraging oplevert.

Mogelijk dat je TV dus vertraagt tov je reciever, zou je kunnen oplossen door delay op je reciever te verhogen. Of anders gamemodus proberen, zou in principe snellere beeldverwerking moeten geven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:35
SinergyX schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:45:
Heb je hetzelfde als je PS4 direct op de TV zit? Dan kan je precies kijken welke van de 3 de vertraging oplevert.

Mogelijk dat je TV dus vertraagt tov je reciever, zou je kunnen oplossen door delay op je reciever te verhogen. Of anders gamemodus proberen, zou in principe snellere beeldverwerking moeten geven.
in deze opstelling maakt het niet uit welk apparaat vertraagd, de enige die dit op kan lossen is de receiver. (game-mode is voor films geen oplossing i.v.m. de vaak beperkte beeld en kleur instelling die je dan hebt) Evt. aanpassing van de audio delay in je tv doet waarschijnlijk ook niets omdat die volgens mij alleen werkt voor de speakers in je TV en misschien ook ARC (zie onderaan mijn post)

Ik heb dit via google gevonden in de handleiding van je Marantz Receiver, Blz. 116

Staat onder audio instellingen in je receiver
Audiovertraging Standaardinstellingen zijn onderstreept.
Pas handmatig de tijd aan als u een video kijkt, om het audiosignaal te vertragen.
Instellingen
0ms – 200ms
• Dit item kan worden ingesteld binnen een bereik van 0 tot 100 ms wanneer “Auto Lip Sync”
(vblz. 120) is ingesteld op “Aan” en wanneer een TV is aangesloten die compatibel is met Auto Lip
Sync.
• Bewaar “Audiovertraging” voor iedere invoerbron.
• U kunt de “Audiovertraging” voor de gamemodus instellen wanneer de “Video-modus” (vblz. 122)
is ingesteld op “Automatisch” of “Game”.
verander de instelling 0-200ms tot dat het synchroon loopt.

Mocht je de boel via ARC (meestal HDMI 2) aangesloten hebben, dus alle apparaten aan de tv en dan 1 HDMI kabel naar de receiver output i.p.v. alle apparaten aan de receiver en dan 1 naar de tv. Dan zou de audio delay in de tv misschien wel wat kunnen aanpassen maar ik heb geen idee of dat ook op die manier werkt.

ARC kan ik trouwens aanraden, dan kun je het audio volume met je (universele)tv-afstandsbediening doen en schakelt de receiver automatisch mee, ook bij het wisselen van source schakelt ie mee.

Ik heb de volgende opstelling:

Panasonic Viera TX-P42GT50B
Sony Receiver
PS4
Ziggo Horizon Box

en bij mij kan ik volume en source bedienen met mijn Ziggo Horizon afstandsbediening. De afstandsbedieningen van de tv en receiver zijn alleen nodig om instellingen te wijzigen. ideaal!

[ Voor 67% gewijzigd door iwaarden op 09-05-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramniv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-02-2022
Met delay krijg ik hem ook niet goed. Blijft niet synchroon lopen. Geluid met tv kijken doe ik gewoon via de tv.

Is er een andere manier om hem aan te sluiten dat het wel synchroon loopt? Bijvoorbeeld via optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ramniv schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:56:
Met delay krijg ik hem ook niet goed. Blijft niet synchroon lopen. Geluid met tv kijken doe ik gewoon via de tv.

Is er een andere manier om hem aan te sluiten dat het wel synchroon loopt? Bijvoorbeeld via optisch?
Het probleem is dat je tv tijd nodig heeft voor de beelden getoond worden. Als de maximale delay van he receiver niet voldoende is zul je het met ARC moeten proberen. De tv stuurt dan het audiosignaal (synchroon) weer over HDMI naar je receiver.
Via optisch zal niet uitmaken, je receiver heeft minder tijd nodig om de audio weer te geven dan je tv tijd nodig heeft het beeld weer te geven.
Pagina: 1