SinergyX schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:45:
Heb je hetzelfde als je PS4 direct op de TV zit? Dan kan je precies kijken welke van de 3 de vertraging oplevert.
Mogelijk dat je TV dus vertraagt tov je reciever, zou je kunnen oplossen door delay op je reciever te verhogen. Of anders gamemodus proberen, zou in principe snellere beeldverwerking moeten geven.
in deze opstelling maakt het niet uit welk apparaat vertraagd, de enige die dit op kan lossen is de receiver. (game-mode is voor films geen oplossing i.v.m. de vaak beperkte beeld en kleur instelling die je dan hebt) Evt. aanpassing van de audio delay in je tv doet waarschijnlijk ook niets omdat die volgens mij alleen werkt voor de speakers in je TV en misschien ook ARC (zie onderaan mijn post)
Ik heb dit via google gevonden in de handleiding van je Marantz Receiver, Blz. 116
Staat onder audio instellingen in je receiver
Audiovertraging Standaardinstellingen zijn onderstreept.
Pas handmatig de tijd aan als u een video kijkt, om het audiosignaal te vertragen.
Instellingen
0ms – 200ms
• Dit item kan worden ingesteld binnen een bereik van 0 tot 100 ms wanneer “Auto Lip Sync”
(vblz. 120) is ingesteld op “Aan” en wanneer een TV is aangesloten die compatibel is met Auto Lip
Sync.
• Bewaar “Audiovertraging” voor iedere invoerbron.
• U kunt de “Audiovertraging” voor de gamemodus instellen wanneer de “Video-modus” (vblz. 122)
is ingesteld op “Automatisch” of “Game”.
verander de instelling 0-200ms tot dat het synchroon loopt.
Mocht je de boel via ARC (meestal HDMI 2) aangesloten hebben, dus alle apparaten aan de tv en dan 1 HDMI kabel naar de receiver output i.p.v. alle apparaten aan de receiver en dan 1 naar de tv. Dan zou de audio delay in de tv misschien wel wat kunnen aanpassen maar ik heb geen idee of dat ook op die manier werkt.
ARC kan ik trouwens aanraden, dan kun je het audio volume met je (universele)tv-afstandsbediening doen en schakelt de receiver automatisch mee, ook bij het wisselen van source schakelt ie mee.
Ik heb de volgende opstelling:
Panasonic Viera TX-P42GT50B
Sony Receiver
PS4
Ziggo Horizon Box
en bij mij kan ik volume en source bedienen met mijn Ziggo Horizon afstandsbediening. De afstandsbedieningen van de tv en receiver zijn alleen nodig om instellingen te wijzigen. ideaal!
[
Voor 67% gewijzigd door
iwaarden op 09-05-2017 15:04
]