Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DolfjeBr
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 03-07-2017
Ik heb lumia 540 dualsim en op de sd kaart staan mijn muziek bestanden en worden afgespeeld met 'pefect music,. Ze staan op de sd (128GB) kaart omdat het nogal veel is en op de telefoon is nog maar een paar 100 mb over.

Ik kopieer de bestanden met verkenner want het store appje werkt niet foutloos en dat is een understatement!

De bestanden gaan in de mappen op de sd-kaart gemaakt door het systeem dus geen rare dingen.

Op het moment dat ik ze kopieer kan ik alles nog zien maar op het moment dat ik perfect musik open, en dat duurt dan even omdat het 281 .mp3 bestanden zijn, dan verandert perfect music dat in mappen..??? waarom geen idee maar alles werkt wel goed.

Maar omdat ik een nummer kwijt was dacht ik dan kopieer ik dat dan even terug. Helaas geen nummer meer te vinden alles nul bytes, lege mappen en geen .mp3 bestanden meer te vinden.

Alleen de hoofdmap geeft aan 1.2 Gb en dat klopt wel zo'n beetje.

Wat ik al gedaan heb;

De hele map met 281 bestanden, nu dus mappen, terug naar mijn desktop en dan eens kijken. Zelfde verhaal niet te vinden maar wel 1.2 Gb groot???

Via een netwerk even heen een weer gehaald, geen resultaat.

Attributen editor erbij niets hidden te vinden maar voor de zekerheid alles gereset. Geen resultaat.

Map(pen) hernoemd met .mp3 extensie. geen resultaat

Alles in een .rar bestand zetten. waar je dus wel de .mp3 bestanden voorbij ziet komen in het voortgangsscherm maar in het resultaat niet. Zelfde met uitpakken

Alles blijft nul bytes behalve de hoofdmap die blijft het goed aangeven. Ook als je de map hernoemd en in verkenner en kopieert naar een nieuwe map zie je de .mp3 bestanden voorbij komen maar zijn ze niet zichtbaar in de nieuwe of oude map. En het blijven mappen met nul bytes

Ik kom er niet meer uit wie heeft ideeën?

Toch nog een oplossing, meer een workaround gevonden maar niet de truc.
In de verkenner zoekveld .mp3 ingevuld en zie daar de mp3 's, kopie paste naar een nieuwe map en nu zijn het weer gewoon bestanden i.p.v. mappen. leuke truc, wil ik ook.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat niet iets wat je bij de maker zou moeten navragen? Lijkt me dat die app dus 'iets' doet met die muziek, mogelijk tegen kopieren etc?

Ik gebruik zelf Groove, lokaal, stream of via OneDrive, blijven gewoon 'originele' mp3 bestanden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DolfjeBr
Vraag staat al een week uit. maar nog geen antwoord.

Groove is een heel oud MS programma waar ik ver van wil blijven, voorloper van office icm sharepoint En ik heb meer dan voldoende mp3's om juist niet online te zijn. Wat altijd mijn voorkeur heeft. En nie tyvoor niets zo'n groot sd kaartje.

Mocht je een ander pakket weten hou ik mij aanbevolen. Want alles gaat tegenwoordig maar via internet terwijl dat niet nodig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-04 15:49
Snap je niet, groove kan ook gewoon locale nr's afspelen, OneDrive en online heb je daar niet voor nodig. en anders pak je VNLC-player ;)

Edit typo eruit gehaald, VNC moest VLC zijn.

shiptronic wijzigde deze reactie 10-05-2017 17:44 (17%)

• DolfjeBr
Misschien als ik er niet uitkom dat ik eens naar iets anders ga kijken maar VNC en VLC zijn niet beschikbaar voor mijn device.

• Schmitzenbergh
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16-04 20:08
quote:
DolfjeBr schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:53:
Misschien als ik er niet uitkom dat ik eens naar iets anders ga kijken maar VNC en VLC zijn niet beschikbaar voor mijn device.
Probeer anders zBox. Is ook een goede alternative mediaplayer.

• shiptronic
quote:
DolfjeBr schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:53:
Sorry, die VNC wat een typo van mij dat moest VLC zijn. Toch vreemd dat die voor je 540 er niet is , welke verzie OS draai je?

Zelf heb ik het werkend met een Nokia 735 en de W10M CU versie, 10.0.15063.297

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Als je dat SD kaartje in je computer hebt zitten, start dan eens een administrative commandprompt en tik daar eens in
  • diskshadow
  • list shadows all
Vooral back-up progsels zijn érg bedreven in het misbruiken van de VSS API op Windows systemen (en laten ooit behoorlijk wat onnodige ruimte in gebruik nadat een systeem gecrasht is tijdens een back-up. Die ruimte is vervolgens onverklaarbaar verdwenen voor andere diskmanagers doordat 't spul "not exposed" staat.). Vanuit een "shadow" is alles overigens ook aanspreekbaar middels de juiste API's.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 10-05-2017 18:15 (15%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• NLKornolio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:32

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Moved die het niet gewoon naar de applicatie map

Low Key Gaming

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
caanova1984 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:16:
Moved die het niet gewoon naar de applicatie map
Dan zou 't oorspronkelijke mapje op 't SD kaartje niet meer de originele grote mogen hebben, 1,2GB in 't geval van de TS.

Lijkt er meer op dat er middels reparsepoints / junctionpoints gewerkt wordt, wat VSS feitelijk ook doet. Hier regelmatig kunnen lachen met collega's welke diskruimte aan het berekenen waren middels een (Windows) GUI en maar niet snapte hoe ik databases van ettelijke honderden Gig's kwijt kon op een OS disk van 50GB en tóch nog ruimte over hield :+

wimmel_1 wijzigde deze reactie 10-05-2017 18:32 (24%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• DolfjeBr
Nieuwe aanvulling, de software (perfect music) is niet de boosdoener maar het besturingssysteem. Ik begin nu ook de SD kaart te wantrouwen. Hij geeft tot op heden geen fouten, maar toch.... Ik heb een full format gedaan voor gebruik met Rufus.

En de mappen, dus de voormalige mp3 bestanden overzetten naar een linux systeem levert lege mappen van nul bytes, maar ook daar is de totale map weer 1.2 Gb

WP 8.1

Windows 8.1 plus MC

'diskshadow' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Vaag want MS geeft het wel aan als commando

DolfjeBr wijzigde deze reactie 11-05-2017 20:11 (19%)

• DolfjeBr
Inmiddels een tweede SD geprobeerd, maar met het zelfde resultaat. Een laatste poging, wachten op een nieuwe MicroSD die ik besteld heb.

Lijkt wel of de phone de bestanden om zeep helpt als het er wat meer ( plus duizend) worden...?

Gaat wel beter als ik de sD kaart formatteer met de phone, maar uiteindelijk verdwijnen er weer bestanden

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Zijn die 'verdwenen' bestanden nog wel af te spelen?
En wat als je er met de commandline heen gaat en dir /ah doet?

• DolfjeBr
quote:
RiDo78 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:30:
Zijn die 'verdwenen' bestanden nog wel af te spelen?
En wat als je er met de commandline heen gaat en dir /ah doet?
Het word steeds gekker, de laatste keer met een bijna nieuw SD kaartje ruim 2000 mp3 erp gezet, daar naast nog wat foto's pdf'jes en ander persoonlijke zooi. Persoonlijke zooi blijft altijd staan. MP3 verdwijnen. Dus een format op de phone want dat werkt het beste (ervaring krijg je zo wel Grr) mooi leeg kaartje fototje maken, die maakt meteen een map met daarin de foto kan je daar je foto;s kwijt.
Ik ben er ook achter dat er diverse 'gereserveerde' namen zijn die je dus zelf niet in kan geven als mapnaam.

Ok verder weer tig mp3 erop ongeveer een 500. en weer verdwenen mp3's maar nu komt het gekke, ik heb ze gekopieerd in mappen met naam a tm z en was gestopt bij D maar nu staan er ineens ook weer andere op???
Dus ook het formatteren gaat niet goed.

Ik wil wel eens terug naar fabrieks instellingen maar ik ben bang dat ik dan HERE drive kwijt ben en dat heb ik er niet voor over. Als MS geen goed vervanger heeft in wp 8.1 dan koop ik wel weer een domdom en geen WP meer. Ik heb nog zat oude phones liggen, zelfs nog een met ingebouwd 14k 4 modem. leuk bij telfort met "na 10 minuten gratis" :-)

BTW ik kan niet met cmd werken want de phone SD heeft geen letter. Zou ik hem eruit moeten halen, maar dat geeft meteen problemen als ik hem terugzet. Alle bestanden op de SD kaart hebben GEEN security attributen. Daarom geeft hij ook regelmatig ' kan niet kopieeren ivm security attributen' En dir /ah = Archive Hidden heb ik geen cmd voor nodig.

Hou me aanbevolen voor alle adviezen. Ik geef het nog één kans met een nieuw SD kaartje en dan moet het maar, fabrieks instellingen of naar WP 10. Als ik daar geen goed vervanger van HERE kan vinden is het over met WP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DolfjeBr
Ok, gisteren eindelijk een nieuw SD kaartje ontvangen 64 GB van lexar, Lexar waar ik in het verleden al goede ervaringen mee had, maar wel iets duurder .
Het ziet er naar uit dat het nu goed gaat....? Dus twee Micro SD kaartjes die nog gewoon werken, een Kingston 128GB en een Samsung 32GB doen het zoals het er nu uitziet niet goed in een WP.

Er verdwijnen nog geen bestanden, geen verborgen bestanden. Ik kijk het nog even aan en zal mij over een paar dagen nog eens melden met de resultaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DolfjeBr
Ok we zijn een weekje verder, SD kaartje doet waar het voor gemaakt is en beide andere gaan terug naar de leverancier. Want plus minus drie maanden levensduur vind ik toch erg weinig. Zal nog wel wat voeten in de aarde hebben want in andere apparaten doen ze het wel goed...? er vaag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shiptronic
Positief nieuws, nood gedwongen moest ik na een Fuck up van MS mijn toesel (Nokia 735) flashen weegen totaal onbruikbaar (vast in boot loop)

Na met WDRT de beschikbare software op de server terug te hebben gelashed had ik weer een bruikbaar toesel.

Nadeel; ik was terg bij Windows Phone 8.1
Voordeel; Here drive en Here transit waren weer terug :)

Maar hen toch snel weer gekozen voor M10M, en volgens mij was de 2e update van CU de kaarten app al weer een stuk beter/bruikbaarder, maar haalt het nog niet bij Here.

Suces

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DolfjeBr
Was ik al bang voor dat MS het niet haalt bij Here. Zelfs al word het al niet meer ondersteund.

Mocht ook Here onbruikbaar worden, dan ga ik nog steeds niet naar Win10 voor phone. Dan word het wel een dumb phone en koop ik een DomDom erbij ....;_)

Wat mij betreft heeft die Satya Nadela MS helemaal in de soep laten lopen voor de gebruikers.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True