Macro toetsen instellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Iedereen kent de uitgebreide toetsenborden waar je bijv. aan de zijkant extra toetsen hebt die je kunt configureren naar eigen keuze, nu is mijn vraag.. ik heb op de zaak een standaard Logitech toetsenbord zonder deze toetsen. Is het mogelijk om bepaalde tekstzinnen te koppelen aan een toets? bijvoorbeeld ik typ heel vaak; 'een mooi verhaaltje'

Is het dus mogelijk dat als ik bijv. een specifieke toets indruk dat die tekst automatisch getypt word?

Hopelijk heb ik jullie Tweakers voldoende informatie kunnen verschaffen en heb ik dit in de juiste sectie geplaatst.

Met vriendelijke groet,
:)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:16

DukeBox

loves wheat smoothies

In welke applicatie of overal ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:46
Iets als AutoHotkey kan dat doen. Je wilt misschien zoeken op hotstring. In het kort maakt dat van, bijvoorbeeld 'emv' 'een mooi verhaaltje' Wat best handig kan zijn. Let wel op dat je iets kiest dat je niet vaker gebruikt. Een enkele knop of shortcut kan natuurlijk ook.
Site: www.autohotkey.com

Let op! Het is een handig tooltje, maar vraag eerst na of je het mag installeren op je zakelijke machine. Het is bij misbruik namelijk wel een serieus probleem omdat je eigenlijk alle toetsaanslagen gaat onderscheppen en daar eventueel iets mee gaat doen anders dan wat een gebruiker denkt dat het doet.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overal het liefst.
DukeBox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:40:
In welke applicatie of overal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je advies, ik ga het meteen even uitproberen.
Ik houd je op de hoogte! :)
Crahsystor schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:52:
Iets als AutoHotkey kan dat doen. Je wilt misschien zoeken op hotstring. In het kort maakt dat van, bijvoorbeeld 'emv' 'een mooi verhaaltje' Wat best handig kan zijn. Let wel op dat je iets kiest dat je niet vaker gebruikt. Een enkele knop of shortcut kan natuurlijk ook.

Let op! Het is een handig tooltje, maar vraag eerst na of je het mag installeren op je zakelijke machine. Het is bij misbruik namelijk wel een serieus probleem omdat je eigenlijk alle toetsaanslagen gaat onderscheppen en daar eventueel iets mee gaat doen anders dan wat een gebruiker denkt dat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, moet toch zeggen toch best pittig is. Hoopte eigenlijk iets makkelijkers haha.
Crahsystor schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Ik hoopte eigenlijk dat je de editknop zou gebruiken. Drie posts onder elkaar van dezelfde poster is way to much

[ Voor 32% gewijzigd door Lustucru op 09-05-2017 15:32 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1