Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:33
Aangezien ik net ben verhuisd en ik nu maar een televisie heb, is het tijd om mijn huidige woonkamer televisie naar de slaapkamer te verplaatsen en een nieuw exemplaar in de woonkamer te plaatsen. Mijn oude televisie was een Full HD Philips model met Ambilight. Erg mooi ding, maar begon te verouderen.

Ik zoek een?
Een budget vriendelijke 4K UHD televisie met het liefst HDR functionaliteit. De voorkeur ligt bij een model van 49", omdat ik heb gehoord dat 4K eigenlijk niet zoveel nut heeft indien je een kleiner formaat neemt. Ik kan dat echter ook mis hebben.

Wat is je budget?
Ik wil maximaal rond de 700 euro uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat voornamelijk gebruiken om televisie te kijken, Netflix, Youtube, Twitch etc. Wellicht dat er in de toekomst een Xbox Scorpio (of eerder een PS pro / Xbox One S) aan komt te hangen i.v.m. HDR ondersteuning. Er hangt een Ziggo media box aan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Tot op heden heb ik de volgende tv's gevonden.

https://www.tvstore.nl/pr...ml#product_specifications
+ Prijs
+ Input lagg is laag
+ Goede reviews

- Geen ambilight (geen must)
- 8 bit paneel

http://www.mediamarkt.nl/...55pus6401-12-1437416.html
+Prijs
+Android TV
+Ambilight

-Goed voor gaming?

Welke vragen heb je hier nog over?
Allereerst is het natuurlijk de vraag of 4K televisies in deze pricerange wel goed genoeg zijn. Daarnaast vroeg ik mij af of het wel of niet goed is om te investeren in een 100hz model. Beide door mij gevonden televisies zijn slechts 50/60hz modellen. Nu heb ik gelezen dat de beelden van de televisie etc ook slechts 50 hz zijn en dat die extra hz's zorgen voor een andere soort blur. Dat is van mij niet perse nodig. Ook hogere input lagg lijkt me, indien er een spelconsole aan zal komen te hangen. Niet wenselijk.

De reden waarom ik 4K wil is dat ik daarmee het gevoel heb toekomstproof te zijn. Wellicht is mijn budget te laag of kan ik zelfs voor minder iets goeds kopen? Ik weet het niet!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:33
quote:
Dank. Dus eigenlijk een no-go voor beide modellen.. :)

Inmiddels ook gezien dat mijn oude Tv ook een 100 hz betreft. Dus lijkt me niet dat ik een stap terug wil gaan. Op dit moment is de 49pus7101 van Philips dan wel een goede optie.

hmr wijzigde deze reactie 10-05-2017 09:58 (18%)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-06 23:52
Ik weet niet of dit het juiste topic is om te reageren. Ik heb het een en ander uitgezocht op het forum maar toch ben ik niet helemaal zeker.

Ik heb sinds dit jaar een iPad Pro 10.5 en een LG 49UH850V. Beiden kunnen ze 4K en HDR afspelen(Op de iPad zul je het waarschijnlijk niet zien omdat het scherm niet in 4K is).

Ik heb sinds deze week Netflix met 4K en HDR ondersteuning. Zelf zit ik ook te denken aan een NAS met een Eminent EM7680 voor mijn lokale films.

Dan denk ik dat ik voor mijzelf de beste media setup heb. Ik kan op alle apparaten Netflix kijken, spotify luisteren, maar ook muziek en films afspelen vanaf de NAS. Met 4K en eventueel HDR ondersteuning.

Ik heb beelden van 4K en HDR in de winkel gezien en het zag er fenomenaal uit. Uiteraard zijn dat ook promofilms.

Nu weet ik dat 4K HDR content kunt kopen bij verschillende aanbieders, of gewoon kunt downloaden maar ook via Netflix kunt kijken. Ik heb 4K content gezien en dat zag er superstaat uit.

Ik heb nog niet vergeleken hoe HDR en niet HDR content eruit ziet naast elkaar. Ook ben ik benieuwd of de schermen dit automatisch aanzetten zodra de film/serie dat ondersteund. Hoe kan ik dit nou precies zien? Gaat dat vanzelf of moet je dat zelf ergens handmatig aanzetten?

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:34

Ed_L

Edmin Harde Waren / Consumentenelektronica

Ik Henk 'm!

Dit was een aankoopadviestopic. Je vraag is helder, maar verdient een eigen topic. :)

Dit topic is gesloten.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*