Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 00:40
Ik zie dat er van de Logitech "MX Master" twee uitvoeringen zijn. Eentje met Bluetooth 4.1 en een met Bluetooth 4.0 en usb.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/667515;439588/

Ik heb de mogelijkheid om te verbinden met Bluetooth.

Welke is nu de "beste"?

Of is het gewoon dezelfde?

[ Voor 6% gewijzigd door Micky83 op 09-05-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukakkerman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05-2023
Het lijkt er vooral op dat dit een speciale uitgave is geweest.

De MX master is er na enige tijd ook in totaal lichtgrijs uitgebracht:
pricewatch: Logitech MX Master Wireless Mouse Grijs

De wat uniekere versie die jij gevonden hebt heeft niet de goud/bronzen kleur maar lijkt helemaal zwart. Bluetooth 4.1 of 4.0 zou ik niet echt mijn hoofd over breken. Wat mij meer opvalt is dat zowel in Tweakers, als op de webshop beschrijvingen van aanbieders de max dpi op 1000 staat en niet 1600. Dat zou de precisie van de muis sterk terugbrengen en ikzelf belangrijker vinden dan de BT kwestie.

Overigens gebruik ik hem met de Unifying receiver (en tijdens laden met micro-usb snoertje). Dus geen ervaring over BT connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
Ik heb net de blauwe besteld. Denk namelijk dat het exact dezelfde is. (Zie website van Logitech)

Zodra hij binnen is laat ik het weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Micky83 op 09-05-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor zover ik weet en ook op de Logitech site (http://www.logitech.com/nl-nl/product/mx-master?crid=7) staat zijn de specs precies gelijk. Heb zelf ook de blauwe uitvoering en die werd gewoon geleverd met de Unifying ontvanger en haalt de 1600 DPI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
Late reactie: het is dus gewoon dezelfde. Heerlijke muis btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
De verwarring komt omdat je een minimale, maximale en nominale resolutie hebt. Geen idee wat dat betekent, maar ze zijn bij alle drie hetzelfde: nomimaal 1000, maximaal 1600. Verder zijn deze drie exact hetzelfde, behalve dan de kleur uiteraard: https://tweakers.net/pric...are/698091;667515;439588/

Ik kan overigens niet vinden of het Bluetooth 4.0 of 4.1 is. Ik vind nergens documentatie. Iemand wel?

Ik heb al een verbetervoorstel ingediend, dus hoop dat iemand de verschillen even rechttrekt.

Er is inmiddels een nieuwe versie van deze muis: product: Logitech MX Master 2S. Ben benieuwd of dat die €40,- extra waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
StephanVierkant schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:03:
Er is inmiddels een nieuwe versie van deze muis: product: Logitech MX Master 2S. Ben benieuwd of dat die €40,- extra waard is.
Tenzij je een hogere DPI voor één of andere reden nodig hebt, nee. Die 2S zal op termijn, net als de originele MX Master, vast naar iets vergelijkbaars zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossus83
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:26
Ik zou dan vooral kijken of ze het design probleem hebben opgelost met smoothscroll.

Bij een hoop van de mx master komt het probleem naar voren dat hij blijft hanger in fast scroll. Dus de klikjes voel je niet meer.

Een fix hiervoor kan je hier vinden. Let op dat je wel je garantie weggooit.

https://toemat.com/logitech-mx-master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Ben ik blij dat ik smoothscroll al van in het begin heb uitgeschakeld. Ik wist niet dat er problemen waren, maar dat automatisch van modus verwisselen vond ik storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn MX Master hangt in reguliere scroll vast en weigert nog in fast scroll te gaan. Beter dan andersom, maar het blijft toch een redelijk zware design fout voor een muis in deze prijscategorie. Eigenlijk zou je hem gewoon elke 2 weken weer voor garantie terug moeten sturen, maar tja, heb hem van de baas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddy99
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-09 10:58
De mx master is nu bij amazon.de voor maar 37 euro te koop. Ik heb hem al besteld!
Pagina: 1