Malfunctions schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:24:
Wat een wantrouwen hier. Gebeld worden door een anoniem nummer, eng zeg!
Ik bel zelf altijd met caller-ID aan, en neem alle binnenkomende gesprekken gewoon op door mezelf kenbaar te maken met mijn voornaam. Zij bellen mij tenslotte, dus zouden ze moeten weten wie ze aan de lijn krijgen.
En mocht dat onverhoopt een callcenter zijn (wat misschien 3x per jaar gebeurt) dan leg ik ze netjes uit dat ik daar geen interesse in heb en beëindig het gesprek. Kost me welgeteld 10 seconden. The horror..

Het is niet eng, maar vooral vervelend. Vooral als het niet zoals bij jou 3x per jaar gebeurt, maar soms wel 3x per week. Dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee kan ik je vertellen...
En als je dan netjes uitlegt dat je geen interesse hebben krijg je reacties als "Maar meneer u wilt dus niets winnen, dat snappen wij niet. U heeft meegedaan met een enquete (heb ik niet

) en kunt gratis prijzen winnen, u bent wel dom als u dit niet doet. (say what?)" Na meerdere keren aangeven dat je geen interesse hebt blijven de meesten gewoon doordrammen, zo hardnekkig is het tegenwoordig.
Om die reden moet je wel maatregelen treffen zoals het volledig blokkeren van anonieme oproepen. Wat er zijn dus tegenwoordig gewoon callcenters die net zo hufterig zijn als de deurverkopers die hun been tussen de deur plaatsen als je dicht wilt doen.