Bellen jullie met of zonder nummerherkenning?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.827 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Een vraag aan jullie, want ik ben nu wel aan het twijfelen. Principieel neem ik geen anonieme telefoontjes aan, vaak altijd wel een verkoper of andere onzin. Zelf heb ik altijd mijn Caller ID aanstaan, dus als ik mensen bel weten ze altijd dat ik het ben geweest.

Wat doen jullie, bellen met of zonder Caller ID?

Caller id = Nummerherkenning voor de niet-tweaker. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Caller id op aan als ik bel. Voor de mensen die ik bel idd ook handig dat ze weten dat ik het ben die bel :-)

Maar ik doe hetzelfde als jij. Als in mijn display geen nummer staat neem ik ook niet op. Dan is het altijd een of andere callcentre die je iets proberen aan te smeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:33

g0tanks

Moderator CSA
Ik ken persoonlijk ook niemand die altijd zonder nummerherkenning belt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15
Hier inderdaad ook caller ID aan. Mocht de andere kant niet in de gelegenheid zijn om op te nemen, kunnen ze ten minste makkelijk terugbellen. Of klantenservices waarbij het CRM pakket is gekoppeld aan de telefoon, scheelt weer zoeken naar mijn gegevens :p

Telefoontjes zonder caller ID worden bij mij gewoon keihard geblokkeerd - is meestal niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00
Als je anoniem belt heb je pech en mag je de voicemail inspreken. Kijk ik daarna wel of het interessant is om terug te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Anoniem neem ik alleen op met mijn voornaam. Ik word niet door colporteurs gebeld, daar is het bel-me-niet register voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
CurtPoindexter schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:12:
Ik word niet door colporteurs gebeld, daar is het bel-me-niet register voor.
:D

Dat weerhoudt de meesten niet hoor. En zeker niet-Nederlandse callcenters niet. Wordt bijna wekelijks wel gebeld door een of andere Forexverkooptoko, zelfs na x aantal keren netjes en minder netjes gevraagd te hebben of ze konden stoppen met bellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 20:40

ajakkes

👑

Er staan bij mij wel #31# nummers in mijn contacten lijst. Maar daar zit een duidelijke reden bij.

Als je eerst #31# draait staat nummer herkenning voor dat gesprek uit.

En ik neem zelf meestal wel op. Maar niet als het niet uit komt.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
CallerID alleen bij mensen in mijn adresboek. Bij servicedesks noem ik wel gewoon mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18
Ik heb Sanity geinstalleerd die regelt dat ik bekende nummers in mijn adresboek met nummer weergave belt
en sta je niet in mijn adresboek wordt je zonder nummer weergave gebeld om terug bellen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952

In de Fritz!box kun je eenvoudig regelen dat anonieme bellers direct op de voicemail landen. Dat heb ik dan ook zo ingesteld, het toestel gaat niet eens over hier in huis. Uiteraard bel ik zelf met een herkenbaar nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Hier staat het uit door een fuckup van Ziggo. Helpdesk voor gebeld, nog steeds anoniem. Maandje of 2 terug kon ik het op mijn ziggo wijzigen, ook anoniem.
Ik vind het schijt irritant, als ik mijn ouders bel bijvoorbeeld laten ze de telefoon 6-7x overgaan en nemen ze heel voorzichtig op omdat ze weer verwachten dat het de zoveelste verkoper is.

Over niet al te lange tijd over naar voip, dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
Altijd Caller-ID aanstaan. Ik neem trouwens ook anonieme bellers op - ik wordt niet lastiggevallen door colporteurs etc. Als er dan anoniem wordt gebeld is het meestal van iets waar ik wél in geïnteresseerd/lid van ben.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

Altijd caller-ID aan, onbekende nummers neem ik niet op, tenzij ik er zin in heb (wat zeer zelden is, want ik heb een hekel aan bellen).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Drawer schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:24:
[...]

Dat weerhoudt de meesten niet hoor. En zeker niet-Nederlandse callcenters niet. Wordt bijna wekelijks wel gebeld door een of andere Forexverkooptoko, zelfs na x aantal keren netjes en minder netjes gevraagd te hebben of ze konden stoppen met bellen.

En dat weerhoudt jou niet van een klacht?

Niet Nederlands is niet zo gek dat ze zich niks aantrekken van het bel-me-niet register. :')

Er zijn best strenge regels en behoorlijk dikke boetes. Als ze niet hard kunnen maken waarom ze jou bellen, kan je gewoon klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
Drawer schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:24:
[...]

Je moet wel achteraf doen wat het bandje van bel-me-niet voor je doet he, anders gebeurt er waarschijnlijk niets ;). Je kan ook je ook direct opgeven. Ik heb sindsdien nooit last van binnenlandse of buitenlandse telefonische verkoop.

Semi-offtopic. Er bestaat ook een soortgelijk filter voor brievenbusspam: https://www.postfilter.nl/

[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 09-05-2017 08:24 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik bel met zowel vast als met mijn mobiel met hetzelfde nummer uit. Mijn zakelijke nummer is alleen te zien. Met een code kan ik op zowel vast als mobiel tussen de onderliggende nummers kiezen en dan krijgt de ontvangende partij een ander mobiel of vast nummer te zien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik heb sowieso "Niet Storen" altijd aan op mijn Iphone. Alleen wanneer je in mijn contactlijst staat gaat die over. En anders zie ik het wel wanneer ik de telefoon check, of je moet haast hebben en me binnen 3 minuten weer bellen, dan gaat die ook wel over. Maar call centra bellen toch maar vaak 1x,

Met uitgaand heb ik caller-id uitstaan behalve voor mijn contactlijst. Dit ivm vele klanten die ik moet bellen. Heb weinig zin dat ze me direct kunnen terugbellen. Daar hebben we een centraal nummer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Hier ook gewoon caller-id aan op vast en mobiel. Anonieme nummers neem ik nooit op, daar is voicemail voor beschikbaar.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 10:04

Basszje

Reisvaap!]

Onbekende nummers neem ik uberhaupt nooit op. Dat je ook met caller id aan.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 782335

Heb m'n Caller ID altijd aan staan, onbekende nummers neem ik standaard niet op.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:14

blaatschaaap

schaap

Ik neem anonieme telefoontjes gewoon op. Politie/ziekenhuis kan ook anoniem bellen, dan wil ik wel graag weten wat er aan de hand is.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Called ID staan aan hier. Onbekende nummers neem ik wel op, maar identificeer me niet totdat het gevraagd wordt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:28

jdh009

FP ProMod
Wanneer ik bel heb ik nummerherkenning altijd aan staan, alleen wanneer ik voor het werk moet bellen (categorie bijna nooit tot nooit) met mijn privé telefoon zet ik de nummerherkenning uit. Dit is meer zodat de klant daarna gewoon naar ons kantoor belt en geholpen kan worden en ik op mijn vrije dag niet lastig wordt gevallen met vragen.

Daarnaast neem ik telefoontjes van onbekende nummers nooit op, voicemails krijg ik niet.Tevens heb ik een contact in mijn telefoon die callcenter negeer heet waar ik nu al een 10 tal callcenters onder heb zitten die wel met nummerherkenning bellen. Zij spreken vaan wel mijn voicemail in en die gaat, samen met het nummer en de bedrijfsnaam als klacht naar het bel me niet register.

Wanneer ik verwacht dat iemand mij anoniem wilt gaan bellen (zoals blaarschaap hierboven noemt. Dan neem ik vaak wel op. Deze zijn altijd op logische momenten waarvan je het vooraf verwacht en heb daardoor nog nooit een mixup gehad waarbij ik opeens een callcenter aan de lijn heb hangen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-04 23:14
blaatschaaap schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:41:
Politie/ziekenhuis kan ook anoniem bellen, dan wil ik wel graag weten wat er aan de hand is.
Voor zover ik het weet wordt er vanuit het ziekenhuis met anonieme nummers gebeld, en meestal is dat wel een groep telefoontjes welke je in een grot aantal gevallen niet wilt missen.
Hetzelfde geldt voor de politie, indien deze ook anoniem bellen is dat niet zonder reden.

Called ID staat aan. En onbekende nummers neem ik wel op, maar wacht (afhankelijk van achtergrond geluid) met het noemen van mijn voornaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wanneer ik perse iemand moet spreken die mij weigert op te nemen, dan spoof ik gewoon het nummer van heel iemand anders :D

Dat hele nummerweergave slaat nergens op. Er is geen enkele manier voor de ontvanger om snel te controleren of het nummer dat belt, ook echt dat nummer is. Daarom snap ik dus ook niet waarom bedrijven nog steeds met clidblock bellen, want het werkt averechts.

[ Voor 51% gewijzigd door Trommelrem op 09-05-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Ik heb bij mijn ouders zelf hun Gigaset toestel zo ingesteld dat hij alle inkomende anonieme oproepen blokkeerd. Ze krijgen dan een in gesprekstoon. Werkt prima.

Maar wat die smerige callcenters de laatste tijd proberen is met (tijdelijke?) VoIP nummers bellen (niet anoniem). Dat is niet te filteren helaas.

Zelf bel ik altijd met nummerweergave aan.

Chookity-pok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:31
Wat een wantrouwen hier. Gebeld worden door een anoniem nummer, eng zeg! :O

Ik bel zelf altijd met caller-ID aan, en neem alle binnenkomende gesprekken gewoon op door mezelf kenbaar te maken met mijn voornaam. Zij bellen mij tenslotte, dus zouden ze moeten weten wie ze aan de lijn krijgen.

En mocht dat onverhoopt een callcenter zijn (wat misschien 3x per jaar gebeurt) dan leg ik ze netjes uit dat ik daar geen interesse in heb en beëindig het gesprek. Kost me welgeteld 10 seconden. The horror.. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Malfunctions schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:24:
Wat een wantrouwen hier. Gebeld worden door een anoniem nummer, eng zeg! :O

Ik bel zelf altijd met caller-ID aan, en neem alle binnenkomende gesprekken gewoon op door mezelf kenbaar te maken met mijn voornaam. Zij bellen mij tenslotte, dus zouden ze moeten weten wie ze aan de lijn krijgen.

En mocht dat onverhoopt een callcenter zijn (wat misschien 3x per jaar gebeurt) dan leg ik ze netjes uit dat ik daar geen interesse in heb en beëindig het gesprek. Kost me welgeteld 10 seconden. The horror.. :+
Het is niet eng, maar vooral vervelend. Vooral als het niet zoals bij jou 3x per jaar gebeurt, maar soms wel 3x per week. Dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee kan ik je vertellen...
En als je dan netjes uitlegt dat je geen interesse hebben krijg je reacties als "Maar meneer u wilt dus niets winnen, dat snappen wij niet. U heeft meegedaan met een enquete (heb ik niet :?) en kunt gratis prijzen winnen, u bent wel dom als u dit niet doet. (say what?)" Na meerdere keren aangeven dat je geen interesse hebt blijven de meesten gewoon doordrammen, zo hardnekkig is het tegenwoordig.

Om die reden moet je wel maatregelen treffen zoals het volledig blokkeren van anonieme oproepen. Wat er zijn dus tegenwoordig gewoon callcenters die net zo hufterig zijn als de deurverkopers die hun been tussen de deur plaatsen als je dicht wilt doen.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Mijn telefoonnummer is ook bij veel klanten bekend, wordt gemiddeld 5-10x per week wel door klanten gebeld die eigenlijk met de SD moesten bellen.
Als ik dan niet opneem dan bellen ze de SD wel als het spoed heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
Wat is je doel met dit topic behalve een soort poll? Want veel discussiewaarde zit er verder niet in behalve een lijstje met tweakers die wel/niet/soms nummerherkenning toestaan. Vandaar een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.