Toon posts:

domeinnaam vps hosting icm email

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Gister had ik dit topic geplaatst met de vraag wat voor een soort hosting ik het beste kon nemen om een website te hosten (php/mysql alsook python/django) waar ik tevens een irc-bnc kan hosten. Ik heb idd zoals aangeraden besloten voor VPS hosting te gaan. Ik ga tevens een aantal domeinnamen registeren, ik heb een beetje rondgekeken maar vraag mij nog steeds af wat ik het beste kan doen wbt de email.

Als ik mijn eigen mailadres wil ala berry@site.nl, hoe kan ik dit het beste doen. Een eigen mailserver draaien op vps? Of beter gaan voor de gebaande paden en een mailpakketje bij de domeinnaam nemen? Of beter het hele gebeuren bij de vps host aanschaffen?

Ik ben niet bang om te experimenteren, daar is het hele gebeuren voor bedoelt ;) En het hoeft ook niet per se direct vlekkeloos te werken.. Ik wil niet te veel uitgeven maar ik vraag me ook af of het ideaal is om alles (domeinnaam/emailpakket of whatever) onder 1 dak te plaatsen mocht ik willen switchen van vps.. Of is dit totaal verkeerd gedacht?

Mvg, Berry

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ligt eraan wat je wil. Een mailserver draaien is niet "zo moeilijk". Security is een veel belangrijker vraagstuk.
Maar als je dan toch een VPS hebt kan je net zo goed je eigen mailserver draaien ja, zijn tig tutorials voor te vinden op Google.
En je mail kan je uiteraard overzetten naar een andere VPS als je gaat verhuizen.

Heb je overigens al eens overwogen om te beginnen op een VPS met een control panel zoals cPanel? Dat verlaagt de hurdle enorm en daar kan je heel veel van leren voordat je aan "het echte werk" begint. Ligt er natuurlijk aan hoe belangrijk t voor je is dat t (meteen) goed werkt.

Let je wel goed op dat veel VPS leveranciers ook IRC-gerelateerde activiteiten niet toestaan?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Email kun je het beste betaalde Hosted Outlook nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25
Mocht je op de VPS gebruik willen maken van containers met LXC of OpenVZ, dan kan ik je voor e-mail van harte aanraden te kijken naar Mail-in-a-box. Dat biedt je de mogelijkheid om bijna zonder omkijken een veilige mailserver te hosten.
Het gebruik van containers kan ik je sws aanraden, want het is heel prettig, vooral op een knutselmachine, om met een paar muisklikken een volledig nieuw systeem uit te rollen naast een al bestaande setup. Eventueel kun je ook naar low budget dedicated servers kijken, bijvoorbeeld bij Kimsufi (onderdeel van OVH). Voordeel daarvan is dat je eenvoudig bijvoorbeeld Proxmox kan installeren voor virtualiseren, ideaal voor diverse hobbyprojecten die al dan niet allemaal tegelijk 24/7 aan moeten staan.
Laat je één VM (virtual machine) in de soep lopen, dan blijft bijvoorbeeld je e-mail en andere zaken gewoon in de lucht.
Nadeel van Kimsufi is dat je slechts één IPv4 adres hebt, maar dat is bij veel VPS providers ook zo, en dat kun je in het geval van een dedicated server eenvoudig omzeilen door op één van de VM's bijvoorbeeld pfsense te draaien als router met port forwarding met de juiste poorten naar de mailserver en poort 80 / 443 (HTTP(S)) als reverse http proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:26

MiliaanR

Just for fans.

Of voor mail kan je gewoon Zoho gebruiken, gratis voor meesten. Heb je tenminste altijd uptime en hoef je alleen maar even je DNS records aan te passen.