Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:25
Ik zoek een oplossing voor mijn 90 jarige oma waarmee de hele familie heel eenvoudig digitale foto's met haar kan delen. Mijn oma heeft nog nooit een smartphone/tablet oid gehad dus moeten eigenlijk alle functies 'gelockt' zijn zodat ze echt enkel 2 handelingen hoeft te verrichten, of misschien zelfs helemaal geen handelingen hoeft te verrichten (automatische foto stream die overdag altijd aan staat) en niet per ongeluk in allerlei menus terecht komt. Het liefst wil ik dat elk familielid foto's kan delen/de "fotostream" kunnen beheren met hun telefoon.

Zouden jullie eens met mij mee kunnen denken hoe ik dit op een mooie manier aan kan pakken?

Bovenstaande staat even los van de hardware (elke 10" andoid tablet zal wel voldoen).

[ Voor 9% gewijzigd door Janpietertje89 op 08-05-2017 22:23 ]

Alle reacties

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 17:14
Ik denk maar gewoon even hardop mee. Mn oplossing is allicht veel te duur. Maar een tablet met de synology photostation app? Dan kan iedereen van alles uploaden.

Wel een leuk idee trouwens een interactief fotolijstje.

Always look on the bright side of life.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-11 12:58
Kijk even naar;
https://www.uwcompaan.nl

Misschien niet geheel wat je zoekt, maar het zal wel in de buurt komen. Volgens mij kan jij zelf op afstand eventueel ook helpen en de content beheren. Helemaal tot in de details ken ik het trouwens niet.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:02
offtopic:
Even een off-topic vraag: Maar waarom moet iemand van 90 dagelijks foto's van familie bekijken? Ik snap dat zelf niet. Ik denk dat de toevoegende waarde hiervan sterk beperkt is. (laat staan dat Oma iedere dag even de tablet in de lader gaat doen..) Het klinkt nu meer iets als wat de familie graag wil laten zien, zonder echt na te denken of de ontvanger daar wel op zit te wachten. Wat is er mis met tijdens een bezoekje wat foto's te laten zien op een tablet?

Vroeger had je in Windows iets als KIOSK-modus. Dat zou bv android ook moeten kunnen. (maar denk dan ook aan een dongel voor in de tv. Als ze dan al foto's moet kijken kan ze dat beter op haar 32" flatscreen doen dan op een onhandige 10" tablet.)

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 08-05-2017 22:37 ]

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:25
nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:36:
offtopic:
Even een off-topic vraag: Maar waarom moet iemand van 90 dagelijks foto's van familie bekijken? Ik snap dat zelf niet. Ik denk dat de toevoegende waarde hiervan sterk beperkt is. (laat staan dat Oma iedere dag even de tablet in de lader gaat doen..) Het klinkt nu meer iets als wat de familie graag wil laten zien, zonder echt na te denken of de ontvanger daar wel op zit te wachten. Wat is er mis met tijdens een bezoekje wat foto's te laten zien op een tablet?

Vroeger had je in Windows iets als KIOSK-modus. Dat zou bv android ook moeten kunnen. (maar denk dan ook aan een dongel voor in de tv. Als ze dan al foto's moet kijken kan ze dat beter op haar 32" flatscreen doen dan op een onhandige 10" tablet.)
Je offtopic vraag kan ik heel makkelijk beantwoorden. Verschillende kinderen en vooral kleinkinderen reizen veel, elke keer als ik foto's van mijn broertje aan mijn oma laat zien vindt ze dat geweldig. Ik weet zeker dat ze het geweldig zou vinden om regelmatig die tablet erbij te pakken en nieuw binnengekregen foto's te bekijken, of aan andere bezoekers te laten zien zodat ze weer iets om over te kletsen heeft. De tv en de geraniums beginnen ook te vervelen als je alleen bent en op dat moment geen visite hebt.

Ze heeft een mooie 47" lg tv van een jaar of 4 oud. Als ik daar met een chromecast oid iets moois van kan maken is dat ook prima maar zou zo niet kunnen bedenken hoe dat eenvoudig zou gaan werken.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een manier kan zijn om Dropbox of Onedrive of iets dergelijks op de tablet te zetten en een synchronisatie programma die de foto's in een bepaalde map echt download naar de tablet (bij Dropbox zie je eerst alleen thumbs, pas als je kiest voor downloaden krijg je de volledige resolutie lokaal).
Dan een foto map delen met familie, en met hen afspreken dat alleen jij foto's verwijdert als de ruimte vol is zodat je in overleg met oma kan bedenken welke foto's weg mogen.

Er bestaan ook fotolijstjes waar je foto's op kan zetten door ze te uploaden naar een bepaalde site of door ze naar het apparaat te mailen, maar ik weet niet meer hoe zo'n ding heet...

edit: Hier en hier staan er een aantal, waaronder degene die hieronder genoemd wordt, maar degene die ik laatst genoemd zag worden staat er volgens mij niet bij. Wellicht kan je een software oplossing vinden die hetzelfde doet, maar als je toch nog wat moet aanschaffen is het net zo makkelijk om een dedicated device te kopen.

[ Voor 43% gewijzigd door gwystyl op 09-05-2017 09:32 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11 19:38
Zoiets wellicht?
http://sungale.com/cloud-frame.php#link_cpf1032

Via ebay zijn ze wel te koop met verzending naar NL.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/1...wFoAAOSwc-tY2GW6#shpCntId

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:45
Doet me denken aan dit project, jammer dat het niet geslaagd is: nieuws: Nederlandse start-up maakt op afstand te beheren 'sociale' digitale f...

Edit: en zoiets misschien: https://www.amazon.com/Pi...ers-Android/dp/B0056HNTAU

[ Voor 13% gewijzigd door markisoke op 09-05-2017 11:36 ]

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 14:38
Je zou de tablet kunnen laten 'dagdromen'. Die kun je dan instellen om een fotocollectie weer te geven vanuit Google Foto's. Is een standaard instellingen/configuratie in ieder geval op mijn tablets die Android 6 hebben. Vervolgens zou ik de tablet afsluiten met een code ;)

Instelling staat bij mijn tablets (Asus en Alcatel) onder 'weergave' in het instellingsmenu.

[ Voor 14% gewijzigd door RiCk op 09-05-2017 12:09 ]

Pagina: 1