Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een Asus laptop (x75A) met Windows 10, die niet meer opstart. Als ik hem aanzet toont hij het boot-logo en gaat daarna op zwart scherm. Ik kan hem wel opstarten met een Ubuntu opstart USB, dan kan ik wel opstarten en de harde schijf in read-only mounten. Zo heb ik al mijn data gered.
Maar ik zou hem het liefst weer gewoon werkend krijgen, in windows 10, met zo min mogelijk gedoe. Hij is geïnstalleerd met Windows 10 door een computerwinkel. Origineel was het windows 8. Ik heb helaas geen serial waardoor ik niet weet hoe ik windows eventueel opnieuw zou kunnen installeren (als dat überhaupt zou kunnen).
Ik kan de harde schijf alleen in read-only benaderen vanuit Ubuntu, anders geeft hij een foutmelding dat de harde schijf is geblokkeerd om Windows te beschermen.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen de laptop weer aan de praat te krijgen. Alvast bedankt! Groetjes, Sander
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Asus X75A
Windows 10
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Opstarten dmv Ubuntu USB-stick
Data op externe harddisk gezet
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Booten met een USB10 USBstick en dan je installatie herstellen. Mocht dat niet werken dan kun je altijd nog een reinstall doen. Met Windows 10 wordt 't serial opgeslagen op je systeem, dus hoef je die bij installatie niet apart in te geven. Anders is de kans groot dat je Windows 8 serial ook gewoon voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord. Helaas is de schijf niet te herstellen met een Windows 10 opstart stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:10:
Dank voor je antwoord. Helaas is de schijf niet te herstellen met een Windows 10 opstart stick.
Wat bedoel je hiermee? Heb je een Windows 10 installatie op een USB gezet via de Media Creation Tool en die werkt niet?

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10