Aangezien ik mijn oude hobby gamen weer een beetje op wil pakken, heb ik besloten dat ik mijn (oude) desktopje wil upgraden, of goedkoop tweedehands een gamepc wil samenstellen. Probleem is echter dat ik dit nog nooit heb gedaan, ik heb altijd laptops gehad en de desktop die ik nu heb kan geen moderne games aan. Ik hoef niet alles op ultra te spelen, maar games zoals Forza Horizon 3, GTA V, CoD BO3 wil ik toch graag op Medium, 720p (liefst 1080 natuurlijk) met minimaal 30fps kunnen draaien. Ook ben ik van plan om er QEMU, de WiiU Emulator op te draaien (ook met 720p 30fps). Budget voor dit alles is ongeveer €150, en mocht mijn huidige systeem niet te upgraden zijn voor mijn doeleinden is dit ook ongeveer het budget voor een complete tweedehands build.
Specificaties van mijn huidige build:
AMD Phenom II x4 920 @2.8Ghz
6GB DDR2
Asus M3A78-EM
250GB HDD + 1TB SSHD (van oude laptop
)
Antec MicroFusion Remote 350 (PC wordt momenteel onder de TV gebruikt, is een Micro-ATX, Mini-ITX)
Valt dit te uit te breiden tot een iets meer game pc? Ikzelf zat te denken aan ten eerste een nieuwe case (zodat er tenminste fatsoenlijke GPU's aan kunnen hangen ipv alleen low profile), een sterkere Phenom op V&A zoeken en een leuk Radeon HD kaartje erbij.
Is dit te doen? Of moet er toch een nieuwe (tweedehands, cheap-ass) build komen?
Hartelijk dank allen voor jullie reacties.
Specificaties van mijn huidige build:
AMD Phenom II x4 920 @2.8Ghz
6GB DDR2
Asus M3A78-EM
250GB HDD + 1TB SSHD (van oude laptop
Antec MicroFusion Remote 350 (PC wordt momenteel onder de TV gebruikt, is een Micro-ATX, Mini-ITX)
Valt dit te uit te breiden tot een iets meer game pc? Ikzelf zat te denken aan ten eerste een nieuwe case (zodat er tenminste fatsoenlijke GPU's aan kunnen hangen ipv alleen low profile), een sterkere Phenom op V&A zoeken en een leuk Radeon HD kaartje erbij.
Is dit te doen? Of moet er toch een nieuwe (tweedehands, cheap-ass) build komen?
Hartelijk dank allen voor jullie reacties.