Toon posts:

Inlog op webserver voor toegang FTP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om mensen via een webpagina toegang te geven tot een ftp-server?

Ik heb G6-FTPserver draaien, en ik wil hiernaast dus een webserver opzetten (eenvoudig) met een inlogmogelijkheid naar de FTP. Als het kan encrypted, maar dat is niet het belangrijkste.

Belangrijker is dat het gemakkelijk te configureren is en stabiel.

Welke webserver kan ik het beste gaan gebruiken onder Windows 2000?

Alvast bedankt! :)

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

ik zou zeggen.. loer effe op www.phpfreakz.nl of www.php.net voor een ftp client.
Ga dan maar meteen PHP leren :)

Verder is Bulletproof FTP server (voorheen G6) een hele goeie.

in het vervolg trouwens in Webscripting posten :)

dus ...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet helemaal mijn vraag.

Ik heb al een FTP-server draaien. Ik wil er alleen een eenvoudige webserver naast installeren waarmee ik een bezoeker de mogelijkheid kan ingeven om vanaf de webpagina in te loggen op de FTP-server.....

Dus.... ;)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op donderdag 05 juli 2001 14:22 schreef frame31 het volgende:
Dat is niet helemaal mijn vraag.

Ik heb al een FTP-server draaien. Ik wil er alleen een eenvoudige webserver naast installeren waarmee ik een bezoeker de mogelijkheid kan ingeven om vanaf de webpagina in te loggen op de FTP-server.....

Dus.... ;)
En welk nut heeft dit ?? Je kunt met de browser ook ftp'en, er zijn genoeg java/asp/php oplossingen om zogenoemde filebrowsers te bouwen waarmee je files kun uploaden, wissen, moven e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een beveiliging hebben naar de files die ik op de ftp-server heb staan. Dus alleen met een geldige login moet het mogelijk zijn om files te kunnen downen.

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

auw auw .. ga es wat tutorials lezen :?

Er bestaat ook zoiets als user accounts in G6?

dus ...

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keer voor de duidelijkheid:

Ik wil dat een bezoeker op een webpagina de mogelijkheid krijgt om een naam en password in te vullen waarmee hij op de ftp-server terecht komt, en hierin kan browsen en van kan downen.

Dus geen FTP-client gebruiken en geen dingen hoeft in te vullen als:

http://user:passwd@blabla.nl

Ik geef toe dat ik niet alles weet van webservers, maar de vraag lijkt me niet moeilijk... |:( Is dit mogelijk zoals ik het wil, en welke webserver kan ik hiervoor het beste gebruiken? :)

Verwijderd

IIS5 ben ik heel tevrede over in zit standaart in win2k, sommige mensen beweren dat hij onstabiel is maar daar heb ik nix van gemerkt, als je denkt hoe de andere denke (:D) dan mot je apache neme dies ook zeer goed (onder linux iniedergeval)

en voor dat inlogge mot je eens kijke op http://www.hotscripts.com

Verwijderd

Is het niet zo dat als je geen anonymous connecties accepteerd, je automagisch een popup krijgt met de melding om user/pass in te vullen?

Dan zou je eenvoudig met een link kunnen doorsluizen. Zelfs zonder link kan dat, maar dat was geloof ik niet de bedoeling.

edit:

En anders kun je ook dmv bijvoorbeeld PHP een username en password field kunnen maken die gebruikers kunnen invullen, waarna ze worden doorgesluisd naar ftp://$username:$pass@ftpservertje.ergens.hier
Hoe php omgaat met variabelen en dergelijke weet ik niet, dit is maar een gedachte.
Apache is een erg goede webserver

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt allemaal :)

Verwijderd

geen dank ;)
Pagina: 1