Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 10:37
Ik heb vandaag softxpand geïnstalleerd maar dat moest onder Windows 7 compatible modus en gaf daarna steeds blauwe schermen bij het opstarten. Ik heb toen uiteindelijk via recovery Windows hersteld en toen startte hij weer op maar nu start hij ineens niet meer op.

Ik heb 2 schermen op mijn gtx970 aangesloten. 1 via hdmi en via dvi-d. Bij dvi kreeg ik af en toe nog het gigabyte logo met bios opties en dergelijke maar ik kon niets kiezen. Pc opengemaakt. Videokaart eruit, harde schijven los en hdmi op het moederboard aangesloten.

In eerste instantie ligt het moederboard groen op maar gaat de cpu fan niet draaien. Daarna gaat hij weer uit en gaat de fan wel draaien. Hij blijft op deze wijze steeds herstarten.

Enig idee wat er mis kan zijn? Dit zit er in

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 207,-€ 207,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 115,14€ 115,14
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 0,-€ 0,-
1Toshiba MD04ACA400, 4TB€ 122,95€ 122,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 99,50€ 99,50
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit€ 48,-€ 48,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 76,95€ 76,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 20,99€ 20,99
1Seasonic G-series 450 watt€ 71,-€ 71,-
1Crucial MX100 512GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,53

Dank je

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik zou als eerste een minimaal systeem proberen: moederbord, voeding, 1 reep geheugen, processor+koeler. Meer niet - en al het andere volledig fysiek loskoppelen.

Werkt het? Dan langzaam opnieuw opbouwen en uittesten wat de boosdoener is.

Werkt het niet? Dan kan je enkel nog onderdelen uitwisselen: andere voeding proberen, ander moederbord proberen, andere CPU proberen. Als je ook in deze minimale configuratie dezelfde symptomen hebt, zou de voeding m'n eerste verdachte zijn.

• arjanvr
Ik heb dan ook hetzelfde. Alleen gaat de cpu fan heel even draaien en dan stopt hij. Na een paar seconde gaat alles uit en aan en blijft hij hetzelfde doen. Ik dacht zelf mainboard of cpu maar is voeding meer voor de hand liggend?

Kan het komen door het softxpand verhaal?

• arjanvr
vandaag de pc eens op een geaard stopcontact aangesloten. Toen ging en bleef de cpu fan wel draaien en ging hij niet meer herstarten. Daarna weer op mijn oude stopcontact aangesloten waar hij ook bleef draaien. Maar geen beeld via hdmi via de onboard chip. Toen eigen videokaart erin gestopt en SSD aangesloten maar toen wilde de cpu fan weer niet draaien. videokaart en ssd weer losgekoppeld maar geen resultaat.

cpu fan en casefans draaien trouwens beide niet. Zal eens kijken of ik een voeding kan regelen vandaag als jullie denken dat dat nog steeds de grootste kans heeft. Kan ik die gewoon op mijn pc leggen en aansluiten om te testen? of zouden jullie hem helemaal inbouwen gelijk

• vanaalten
  • Nu online
Gezien het ineens anders/beter/raarder gaat werken op een ander stopcontact, is de voeding bij mij hoofdverdachte. En op/naast de PC kan prima, als de kabels maar lang genoeg zijn en de boel een beetje stevig staat.

• arjanvr
Nieuwe voeding aangesloten maar exact hetzelfde. Fan gaat draaien van de cpu (niet altijd) en de groene ledjes rondom het moederboard gaat aan. Het enige beeld wat ik wel krijg is een klein streepje ongeveer op 20% van de bovenkant maar opstarten doet hij niet. Na een seconde of 20 gaan de ledjes weer uit en daarna weer aan, reset denk ik. En ook geen piepjes. Waar kan ik nog meer aan denken? cpu, mainboard?

[ Voor 10% gewijzigd door arjanvr op 10-05-2017 15:24 ]

• vanaalten
  • Nu online
Mainboard lijkt mij het meest waarschijnlijke (CPU fan wordt door moederbord aangestuurd).

Maar ik kan er nog steeds niet bij dat het installeren van Softxpand dit kan veroorzaken. Lijkt mij toeval, maar ik hou niet van toeval.

• arjanvr
Ik heb softxpand in compatible Windows 7 modus geïnstalleerd. Toen kreeg ik steeds blauwe schermen bij het opstarten. Uiteindelijk heb ik Windows optie gekozen om zichzelf opnieuw te installeren en nadat dat klaar was en de pc een tijdje idle heeft gestaan werd hij niet meer wakker. Uit en aan gedrukt en toen deed hij het niet meer. Dus kan niet garanderen of het Door softxpand kwam of gewoon toeval.

Mocht ik mijn moederboard moeten vervangen en de gigabyte sniper b3 is er niet meer, welk bord raden jullie dan aan

• vanaalten
  • Nu online
Hmmm. Ben niet zo thuis in moederborden (wellicht iets om in 'aankoopadvies' subforum te vragen), maar je bent sowieso wat onduidelijk over je moederbord: volgens de TS heb je een 'B6' en in je laatste post een 'b3'...?

In principe zou je vooral moeten zoeken naar een moederbord met dezelfde chipset. Dan zal de socket ook wel overeenkomen en heb je de belangrijkste eigenschappen wel gehad.

• arjanvr
B6 sorry. Ik heb hem nu even naar alternate gebracht om te kijken wat defect is want anders moet ik alle onderdelen regelen om te testen.

Ik zal updaten wat daar uit gekomen is voor de volledigheid van het topic maar dat kan Maximaal 2 weken duren zegt men

• vanaalten
  • Nu online
Ik vrees dat je huidige moederbord niet meer nieuw te koop is. Enkel Azerty heeft 'm nog in de prijslijst, maar met 'niet op voorraad' en 'leverancier niet op voorraad' kan je het denk ik wel vergeten.

Als het nodig is kan je kijken naar een ander bord met socket 1150 en B85 chipset:
categorie: Moederborden

... of eventueel bij de V&A afdeling hier:
categorie: Moederborden

...maar als Alternate bevestigd dat het inderdaad een defect moederbord is, dan hebben zij vast ook wel een passende vervanging. Succes toegewenst - ben benieuwd wat er uit komt!

• arjanvr
Hij is nagekeken. Ze hebben de bios gereset door de batterij eruit te halen en toen deed hij het weer. Er was dus niets defect. Ik had zelf ook al een tijdje de batterij eruit gehaald dus dat is wel bijzonder. Maar goed. Dan weten jullie de afloop zoals beloofd

• vanaalten
  • Nu online
arjanvr schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:45:
Hij is nagekeken. Ze hebben de bios gereset door de batterij eruit te halen en toen deed hij het weer. Er was dus niets defect. Ik had zelf ook al een tijdje de batterij eruit gehaald dus dat is wel bijzonder. Maar goed. Dan weten jullie de afloop zoals beloofd
Irritant te horen dat je het zo simpel op te lossen was, maar vooral mooi dat het nu opgelost is. Best mogelijke oplossing, lijkt mij. Dank voor de update!

• arjanvr
Ja zeker irritant omdat ik dat zelf ook gedaan had. En nu 300 euro aan een andere i5 4570 pc heb uitgegeven die ik nu weer kwijt moet. Ik had een heel plan uitgestippeld om deze in onderdelen wat wel heel was te verkopen maar nu deze heel blijkt vind ik hem prettiger dan de nieuweling. Ach eigen schuld 😊
Pagina: 1