Remote desktop vreemde artefacts problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49
Hey Tweakers,

Ik heb sinds deze week vervelende probleem met remote desktop.
Bij openen van remote desktop naar server krijg ik vreemde artefacten, blauwe iconen.
Met andere pc, laptop heb ik dat probleem niet dus ligt niet aan server maar aan mijn pc.
Zie bijlage voor het probleem dat ik heb, ik vind er niks erover op internet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EkN8QmVl.png

Hopelijk kan iemand mij redden want ik gebruik het regelmatig, wil geen andere software erop installeren voor de duidelijkheid :P

Enige wat ik kan bedenken is een soort cache vinden en wegdoen, dus had ik zo opgezocht en het blijkt dat het alleen maar historie van verbindingen wordt weggedaan.

Beste antwoord (via royalt123 op 08-05-2017 21:38)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
download eens ccleaner oid en laat die je temp-directories etc leeggooien.

Remote desktop heeft standaard wel ergens een cache staan maar ik weet alleen niet meer waar :)

Andere optie is gewoon een .rdp bestand maken en daar de config van veranderen zodat die expliciet geen caching gebruikt etc.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
download eens ccleaner oid en laat die je temp-directories etc leeggooien.

Remote desktop heeft standaard wel ergens een cache staan maar ik weet alleen niet meer waar :)

Andere optie is gewoon een .rdp bestand maken en daar de config van veranderen zodat die expliciet geen caching gebruikt etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48

TheVMaster

Moderator WOS
Waarom zou je ccleaner gebruiken, dat kan Windows zelf ook gewoon. Snap niet waarom mensen dat soort crappie 3rd party 'ik schoon je register/temp files wel even op'-tooltjes gebruiken. Die maken vaak meer kapot dat je lief is.

Welke Windows versie heb je? Volgens mij zit Disk Cleanup er al vanaf Windows 7 in (oudere versies worden niet meer ondersteund :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49
Ik heb ccleaner geopend en zag bij applicatie remote desktop staan en heb het aagevinkt en er waren 3 cache. Hiermee is het opgelost :) Bedankt @Gomez12

@JackSparrow Ik was op Windows 10 pro, en in verband met je commentaar over crappy ccleaner ben ik wel deels mee :p. Ik heb alleen specifiek remote desktop geselecteerd en ik open in details en ik vond zo de cache locatie :) Disk cleanup had ik al geprobeerd en hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
JackSparrow schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:16:
Waarom zou je ccleaner gebruiken, dat kan Windows zelf ook gewoon. Snap niet waarom mensen dat soort crappie 3rd party 'ik schoon je register/temp files wel even op'-tooltjes gebruiken. Die maken vaak meer kapot dat je lief is.
Simplistisch gezegd : Omdat disk cleaner gewoon te veel laat liggen.

Normaliter zou ik zeggen schoon zelf even map x/y/z op, alleen daar kon ik even niet op komen en tja dan is een ccleaner een veel betere tip als een half bakken MS ding wat de helft niet doet.

En ccleaner & co maken helemaal niet meer kapot dan je lief is, je hebt zelf de keuze om aan te geven wat je lief is. Dat jij dan blind alles gaat aanvinken is jouw probleem niet van "crappy" programma's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:15
In de instellingen van je .rdp bestand kun je een bitmap optie uitschakelen.
Dit zorgt voor de problemen zoals je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gomez12 schreef op Tuesday 9 May 2017 @ 00:05:
[...]

Simplistisch gezegd : Omdat disk cleaner gewoon te veel laat liggen.

Normaliter zou ik zeggen schoon zelf even map x/y/z op, alleen daar kon ik even niet op komen en tja dan is een ccleaner een veel betere tip als een half bakken MS ding wat de helft niet doet.

En ccleaner & co maken helemaal niet meer kapot dan je lief is, je hebt zelf de keuze om aan te geven wat je lief is. Dat jij dan blind alles gaat aanvinken is jouw probleem niet van "crappy" programma's
Disk Cleaner laat helemaal niet 'veel' liggen. Je moet vooral geen hoop putten uit de ingebakken tools van MS en maar blind vertrouwen op een 3rd party tool. Heb nog nooit van dat soort 3rd party crap gebruikt en heb ook nog nooit last gehad van 'traagheden'. Hoor toch regelmatig mensen die dat soort rd party tools installeren continue ook last hebben van allerlei 'vage klachten' m.b.t. de stabiliteit van hun systeem.....just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
JackSparrow schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:52:
[...]

Disk Cleaner laat helemaal niet 'veel' liggen. Je moet vooral geen hoop putten uit de ingebakken tools van MS en maar blind vertrouwen op een 3rd party tool. Heb nog nooit van dat soort 3rd party crap gebruikt en heb ook nog nooit last gehad van 'traagheden'. Hoor toch regelmatig mensen die dat soort rd party tools installeren continue ook last hebben van allerlei 'vage klachten' m.b.t. de stabiliteit van hun systeem.....just my 2 cents.
Wie heeft het over blind vertrouwen?
Wie heeft het over 'traagheden'?
En tja, ik hoor regelmatig dat windows kut is, moet ik het daarom serieus nemen nou nee...

Maar ga rustig verder met je ongefundeerde gal-spuwerij en je MS-verheerlijking hoor, alleen vriendelijk verzoek of je dat in een apart topic kan doen ipv offtopic te gaan in iemand anders zijn topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:46

eagle00789

Est. November 2005

Ff een snel vergeleijk, Microsoft Disk CLeanup heeft bij mij zojuist 247Mb verwijderd. Hierna heb ik CCleaner laten lopen (met de CCEnhancer erbij geinstalleerd) en deze heeft bij mij op de pc (lees laptop) nog ruim 4,9 Gb vrij gemaakt door overbodige crap te verwijderen. Geef mij maar lekker de CCleaner waarvan ik weet hoe het werkt en wat hij schoonmaakt (een beetje onderzoek bij een programma kan ja geen kwaad en dan weet je ook wat hij wel en niet verwijderd bij opruimen/aanvinken van elk item)

EN ja ik gebruik Windows 10 met de Creators Update

[ Voor 6% gewijzigd door eagle00789 op 09-05-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gomez12 schreef op Tuesday 9 May 2017 @ 09:57:
[...]

Wie heeft het over blind vertrouwen?
Wie heeft het over 'traagheden'?
En tja, ik hoor regelmatig dat windows kut is, moet ik het daarom serieus nemen nou nee...

Maar ga rustig verder met je ongefundeerde gal-spuwerij en je MS-verheerlijking hoor, alleen vriendelijk verzoek of je dat in een apart topic kan doen ipv offtopic te gaan in iemand anders zijn topic.
Om het even on-topic te houden....er zijn meer manieren om het issue van TS op te lossen en ik wil alleen maar zeggen dat het draaien van een 3rd party tool zeker niet altijd de (juiste/beste) oplossing is. Je weet namelijk niet wat zo'n tool doet. Neemt niet weg dat je zo'n tool natuurlijk best kunt gebruiken.....heeft helemaal niets met MS verheerlijking te maken overigens dat ik dat soort 3rd party tools niet gebruik.
eagle00789 schreef op Tuesday 9 May 2017 @ 10:02:
Ff een snel vergeleijk, Microsoft Disk CLeanup heeft bij mij zojuist 247Mb verwijderd. Hierna heb ik CCleaner laten lopen (met de CCEnhancer erbij geinstalleerd) en deze heeft bij mij op de pc (lees laptop) nog ruim 4,9 Gb vrij gemaakt door overbodige crap te verwijderen. Geef mij maar lekker de CCleaner waarvan ik weet hoe het werkt en wat hij schoonmaakt (een beetje onderzoek bij een programma kan ja geen kwaad en dan weet je ook wat hij wel en niet verwijderd bij opruimen/aanvinken van elk item)

EN ja ik gebruik Windows 10 met de Creators Update
Dus omdat hij 4,9 Gb extra vrijmaakt maakt het ineens dat die methode 'beter' is? :+ Vindt het overigens wel bijzonder dat het 'verschil' zo groot is.....

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 09-05-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
JackSparrow schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:10:
[...]
Om het even on-topic te houden....er zijn meer manieren om het issue van TS op te lossen en ik wil alleen maar zeggen dat het draaien van een 3rd party tool zeker niet altijd de (juiste/beste) oplossing is. Je weet namelijk niet wat zo'n tool doet.
Dus jij weet wel exact wat disk cleanup doet? En dan raad je hem toch aan om dat te draaien?
[...]
Dus omdat hij 4,9 Gb extra vrijmaakt maakt het ineens dat die methode 'beter' is? :+ Vindt het overigens wel bijzonder dat het 'verschil' zo groot is.....
Dat is helemaal niet zo bijzonder. MS hanteert simpelweg compleet andere instellingen zoals bijv dat de cache van rdp niet kan beschadigen, dat de font-cache niet kan beschadigen etc etc maar ook dat zij enkel voor MS-programma's cleanen.

Terwijl CCleaner simpelweg veel meer programma's cleaned (en daarmee ook wel eens de fout ingaat als je net een te nieuwe versie hebt van iets wat net wat paden gewijzigd heeft qua doel) waardoor die bijv ook de Inet cache van een Chrome en een FireFox meeneemt wat ook wel lekker wil oplopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ccleaner bestaat al iets van 13 jaar en doet al die tijd prima waarvoor het gemaakt, maar je bent wel erg bevooroordeeld als je eerst zegt:
dat soort crappie 3rd party tooltjes
en daarop
Heb nog nooit van dat soort 3rd party crap gebruikt
Tsja, iedereen zijn eigen smaak natuurlijk, maar als jezelf nog nooit iets hebt geprobeerd en wel direct een negatieve mening hierover hebt, dan kan je maar beter je mening voor je houden ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gomez12 schreef op Tuesday 9 May 2017 @ 13:21:
[...]

Dus jij weet wel exact wat disk cleanup doet? En dan raad je hem toch aan om dat te draaien?
Ehh...dat is een 'Windows Tool', dus ik doe dan inderdaad de aanname dat Microsoft precies weet wat je wel en niet mag/kunt weggooien zonder dat je de stabiliteit van het systeem in 'gevaar' brengt. Van een 3rd party tool weet ik niet zeker of die tool niet (in sommige gevallen) zaken weggooit die eigenlijk zorgen voor een instabiel systeem.
[...]

Dat is helemaal niet zo bijzonder. MS hanteert simpelweg compleet andere instellingen zoals bijv dat de cache van rdp niet kan beschadigen, dat de font-cache niet kan beschadigen etc etc maar ook dat zij enkel voor MS-programma's cleanen.

Terwijl CCleaner simpelweg veel meer programma's cleaned (en daarmee ook wel eens de fout ingaat als je net een te nieuwe versie hebt van iets wat net wat paden gewijzigd heeft qua doel) waardoor die bijv ook de Inet cache van een Chrome en een FireFox meeneemt wat ook wel lekker wil oplopen.
Dat eerste klopt inderdaad, vandaar dat ik ook zeg dat het niet altijd slim is om gelijk naar 3rd party tools ala cccleaner te grijpen. Ik kan me voorstellen dat je het in een uiterste noodzaak (of als je zeker weet dat andere oplossingen niet gaan werken) daar wel naar grijpt.
Breezers schreef op Tuesday 9 May 2017 @ 13:26:
Ccleaner bestaat al iets van 13 jaar en doet al die tijd prima waarvoor het gemaakt, maar je bent wel erg bevooroordeeld als je eerst zegt:

[...]
en daarop
[...]

Tsja, iedereen zijn eigen smaak natuurlijk, maar als jezelf nog nooit iets hebt geprobeerd en wel direct een negatieve mening hierover hebt, dan kan je maar beter je mening voor je houden ?
Als ik net kwam kijken dan zou ik je gelijk geven, maar ik draai al 'een paar jaartjes' mee in de Microsoft infra hoek en heb nog nooit (zeker niet in een zakelijke omgeving) gebruik gemaakt van ccleaner. Kan je namelijk wel vertellen dat als ik daarna Microsoft ga bellen voor support, tja...dan gaan ze je niet helpen :+

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 09-05-2017 13:37 ]

Pagina: 1