Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan2110
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Mijn vraag:

Graag zou ik een Externe SSD schijf aanschaffen om daar vanaf te gamen.
De SSD die al in mijn pc zit is niet groot en wil er dus een externe naast.

Komt een schijf als deze daarvoor in aanmerking?

Relevante software en hardware die ik gebruik
NVT

Wat ik al gevonden of gepropeerd heb

Dat games draaibaar moeten zijn van een externe schijf

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja dat kan, maar heb je wel usb 3.1? Relevante hardware die je gebruikt is dus wel degelijk relevant.

Heb je bijv alleen 3.0, dan gaat dit wel ten koste van de snelheid.
Eigenlijk is het dan handiger een interne ssd te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom geen interne? Dat is een stuk makkelijker. Games draaien vanaf een SSD gaat prima, doe hier niet anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
En een SSD aan een Sata 3 poort is sneller als via USB 3.1. Bij dit laatste komt niet de volle snelheid tot ontwikkeling en daarbij heb ik mijn twijfels of een externe SSD goed tot zijn recht komt als je er games op gaat zetten.
Voor mijzelf kies ik er zeker voor om programma's en games via mijn 500 GB SSD te laten lopen en een aparte externe harde schijf als back-up. Mijn externe harddisk haalt ook fluitend 113 MB/s. Dan is back-uppen nog goed te doen, maar hiervoor is echt geen SSD nodig. Back-uppen doe ik wekelijks en tussentijdse mutaties lopen via OneDrive.
Doe jezelf een plezier en zet er een zo groot mogelijke SSD in 'in je pc'. Games hebben zeker baad met een SSD. Het inladen van de spelwereld in TW3 kost hier maar 13 seconden.
En daarbij heeft een externe SSD die continu als medium wordt gebruik meer last van gevoeligheid door een extra kabel tussen de USB 3.1 poort en de SSD zelf.