PC start niet, rode led bij cpu, ventilatoren draaien niet?

Pagina: 1
Acties:

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 09:54
Hallo Allemaal,

Ik heb zojuist wat games gespeeld vooral ark, ik was klaar en wilde gaan afsluiten ( ik keek nog even naar temperaturen rond 100 graden voor power en 90 voor de videokaart.

Nou wilde ik mijn pc opnieuw starten en gebeurde er niks, ik keek binnen in en zodra ik de pc startte begon mijn lampje te branden met CPU Led, en alle ventilatoren gingen niet aan behalve een?

Dus is dit weer een processor probleem of moederbord?
Heb al een keer eerder mijn moederbord teruggestuurd omdat hij het niet deed.

Asus m5a79 evo 2.0
Asus r9 290
8gb ddr 3 1600mhz
Coolermaster gm 550w
Amd fx 8150

Wie kan mij helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door timetje100 op 08-05-2017 18:31 ]

Verwijderd

Begin eens met de specificaties van het systeem ;)
Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 18:23 ]

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Was je processor 100 graden ?

Ook de temperatuur van je videokaart lijkt me wat hoog

• timetje100
Er staat alleen power temperature 105? Dus of dat cpu is geen idee. Gpu is eigenlijk altijd al zo hoog geweest kwa warmte, dus voor mij is het normaal.
Ik heb in mijn case 6 fans voor de airflow dus daar ligt het niet aan.
Inmiddels start mijn pc weer op, dus ik vermoed dat het lag aan die temperatuur.

Iemand een idee hoe die temperatuur zo hoog kan? Voeding die het niet aan kan of?

Verwijderd

Het kan een meetfout zijn van het programma, die verzinnen soms zelf het resultaat van een niet bestaande sensor maar nu hij defect is, is er toch iets niet helemaal lekker geweest.

R9 290's worden loeiheet, vooral de uitvoeringen met de standaard 'blower' koeler. Nu ook de originele koelpasta met de leeftijd steeds slechter en slechter begint te worden, is 90*C hoog maar vrijwel normaal te noemen.

Begin maar eens met de CMOS te resetten dus het batterijtje op de moederbord even eruit halen.
Als hij daarna nog steeds het niet doet, is de processor of de moederbord mogelijk defect geraakt.
De 8-core FX is een zware belasting voor de spanningsregelaars (VRM's) op je moederbord.

Ik heb een vermoeden dat die 100*C de VRM temps konden zijn geweest...die kunnen vaak tot 105-120*C nog functioneren maar uiteindelijk houden ze er mee op :?
Heb je de processor overgeklokt of de standaard TPU overklokmogelijkheid van jouw ASUS moderbord gebruikt?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2017 00:36 ]

• timetje100
Inmiddels het probleem gevonden, alweer het moederbord

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Misschien wordt het tijd om eens ESD veilig te werken? Met andere woorden; raak je spullen niet aan zonder ESD mat en/of polsbandje.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1